F1: Jövőre jön a virtuális biztonsági autó

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.12.02. 14.30

Az év végi tesztek tapasztalatai alapján a Forma-1-es csapatok és a Nemzetközi Automobil Szövetség is rábólintott a virtuális safety car 2015-ös bevezetésére.

Az év végi tesztek tapasztalatai alapján a Forma-1-es csapatok és a Nemzetközi Automobil Szövetség is rábólintott a virtuális safety car 2015-ös bevezetésére. Jules Bianchi horrorisztikus szuzukai balesete után merült fel, hogy a sárga zászlózásnál hatékonyabb megoldást kellene bevezetni azokra az esetekre, amelyek balesetveszélyesek ugyan, de nem szükséges miattuk a pályára küldeni a biztonsági autót.


A virtuális rendszer lényege, hogy könnyebb incidensek esetén, a VSC felirat megjelenése után sebességkorlátozás lép hatályba a teljes pályán. Teszteltek szigorúbb, csak az adott szektorban érvényes korlátozást is, erre azonban a versenyzők nemet mondtak amiatt, hogy a sebességhatár betartása túlzott figyelmet követelne.

“A konkrét szektorokra bevezetett sebességkorlátozás nem tetszett annyira a pilótáknak” – mondta az FIA egyik szóvivője. “Aggódtak, hogy hirtelen kell lefékezni, hogy túl későn veszik észre a korlátozást, és hogy az emiatt kialakuló sebességkülönbségek problémákat okozhatnak. További gondként jelölték meg, hogy fix határvonal nélkül végtelen büntetésekhez vezethetett volna egy-egy verseny. A teljes körös korlátozással elégedettek voltak.”

A csapatok Abu-Dzabiban bólintottak rá a rendszer bevezetésére. Az új szabályzat első tervezete is elkészült, amint a csapatok jóváhagyják, bekerül a passzus a 2015-ös sportszabályzatba. Annak érdekében, hogy a pilóták hozzászokjanak a rendszerhez, a téli teszteken is lesz virtuális safety car.

Kommentek

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.