F1: Ajándékba kapnák a motorokat a kicsik?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.12.01. 11.40

Svájci sajtóértesülése szerint a pénzügyileg küszködő független csapatoktól a Forma-1 jogtulajdonosa vállalhatná át a motorköltségeket.

A Caterham és a Marussia októberi csődje után egyre reálisabb félelemmé vált, hogy a két legkisebb alakulat után a további független csapatok, a Sauber, a Force India és a Lotus is hasonló sorsra juthatnak.


A három privát középcsapat a Forma-1 bevételeinek egyenlőbb elosztásáért és a költségek csökkentéséért lobbizik, de hivatalosan eddig semmilyen előrelépés nem történt. Az idei bajnok Mercedes anyacégének vezére, Dieter Zetsche ezzel együtt azt állította a hétvégén, hogy ők nyitottak valamilyen átalakításra.
“Természetesen az az érdekünk, hogy – bizonyos ésszerű keretek között – minél nagyobb legyen a mezőny” – idézte a Sport Bild. “A bevételek elosztásának tekintetében konstruktív tárgyalásokat folytatunk.”
Közben a svájci Blick arról ír, hogy egy másik javaslat is az asztalon van, az elképzelés szerint a sportág többségi jogtulajdonosa, a CVC befektetési csoport azzal segítene a Lotuson, Force Indián és a Sauberen, hogy átvállalná a V6-os motorok 30-40 millió eurós éves költségét a csapatoktól.

Kommentek

Két furgon nyolc parkolóhelyet foglalt

Győrben két elkanászodott furgon rabolt rá rendesen a rendelkezésre álló parkolóhelyekre.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.