A Caterham és a Marussia októberi csődje után egyre reálisabb félelemmé vált, hogy a két legkisebb alakulat után a további független csapatok, a Sauber, a Force India és a Lotus is hasonló sorsra juthatnak.


A három privát középcsapat a Forma-1 bevételeinek egyenlőbb elosztásáért és a költségek csökkentéséért lobbizik, de hivatalosan eddig semmilyen előrelépés nem történt. Az idei bajnok Mercedes anyacégének vezére, Dieter Zetsche ezzel együtt azt állította a hétvégén, hogy ők nyitottak valamilyen átalakításra.
“Természetesen az az érdekünk, hogy – bizonyos ésszerű keretek között – minél nagyobb legyen a mezőny” – idézte a Sport Bild. “A bevételek elosztásának tekintetében konstruktív tárgyalásokat folytatunk.”
Közben a svájci Blick arról ír, hogy egy másik javaslat is az asztalon van, az elképzelés szerint a sportág többségi jogtulajdonosa, a CVC befektetési csoport azzal segítene a Lotuson, Force Indián és a Sauberen, hogy átvállalná a V6-os motorok 30-40 millió eurós éves költségét a csapatoktól.