F1: Eltiltást érdemelt volna a Red Bull

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.11.28. 13.30

A Force India technikai igazgatója, Andy Green szerint a Red Bull legalább egy versenyre szóló eltiltást érdemelt volna az abu-dzabi időmérőn használt szárnyak miatt.

A Force India technikai igazgatója, Andy Green szerint a Red Bull legalább egy versenyre szóló eltiltást érdemelt volna az abu-dzabi időmérőn használt szabálytalan első szárnyak miatt. A Force India nem először támad rá nyilvánosan riválisára, Abu-Dzabiban a csapattulajdonos Vijay Mallya nevezte “csalónak” a Red Bullt a Twitteren.


A Red Bullt nem csak azért zárták ki az időmérőről, mert a szárny egyes részei túl hajlékonyak voltak, az FIA ellenőrei a szárnylapokba beépített rugókat is kifogásolták. “Ha ez velünk vagy egy hozzánk hasonló szinten lévő csapattal történt volna, biztosan kizártak volna minket, mint a BAR-t 2005-ben a rejtett tank miatt” – mondta Green.

“De a Red Bullnak csak a bokszutcából kellett indulnia. Ez azt jelenti, hogy a csapat a szabálytalan szárny miatt kevésbé súlyos büntetést kapott, mint az elkerülhetetlen motorcserén átesett Romain Grosjean a Lotusszal.”

Helmut Marko, a Red Bull sportfőnöke elismerte, hogy hibázott a csapat. “Hülye hibát követtünk el” – jelentette ki Marko. “Azt mondanám, hogy túlságosan naivan értelmeztük a szabályokat. Azt hittük, a szabályok adta kereteken belül maradtunk, de nem így volt.”

A szárnyakról az üzengetés is elkezdődött a sajtóban: Adrian Newey technikai igazgató kitart amellett, hogy más csapatok, például a Williams szárnya még hajlékonyabb volt, amire az Autosportban azonnal reagált a csapat, hogy “márpedig az övék szabályos volt, és ezt az FIA is megerősítette.”

Kommentek

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.