F1: Eltiltást érdemelt volna a Red Bull

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.11.28. 13.30

A Force India technikai igazgatója, Andy Green szerint a Red Bull legalább egy versenyre szóló eltiltást érdemelt volna az abu-dzabi időmérőn használt szárnyak miatt.

A Force India technikai igazgatója, Andy Green szerint a Red Bull legalább egy versenyre szóló eltiltást érdemelt volna az abu-dzabi időmérőn használt szabálytalan első szárnyak miatt. A Force India nem először támad rá nyilvánosan riválisára, Abu-Dzabiban a csapattulajdonos Vijay Mallya nevezte “csalónak” a Red Bullt a Twitteren.


A Red Bullt nem csak azért zárták ki az időmérőről, mert a szárny egyes részei túl hajlékonyak voltak, az FIA ellenőrei a szárnylapokba beépített rugókat is kifogásolták. “Ha ez velünk vagy egy hozzánk hasonló szinten lévő csapattal történt volna, biztosan kizártak volna minket, mint a BAR-t 2005-ben a rejtett tank miatt” – mondta Green.

“De a Red Bullnak csak a bokszutcából kellett indulnia. Ez azt jelenti, hogy a csapat a szabálytalan szárny miatt kevésbé súlyos büntetést kapott, mint az elkerülhetetlen motorcserén átesett Romain Grosjean a Lotusszal.”

Helmut Marko, a Red Bull sportfőnöke elismerte, hogy hibázott a csapat. “Hülye hibát követtünk el” – jelentette ki Marko. “Azt mondanám, hogy túlságosan naivan értelmeztük a szabályokat. Azt hittük, a szabályok adta kereteken belül maradtunk, de nem így volt.”

A szárnyakról az üzengetés is elkezdődött a sajtóban: Adrian Newey technikai igazgató kitart amellett, hogy más csapatok, például a Williams szárnya még hajlékonyabb volt, amire az Autosportban azonnal reagált a csapat, hogy “márpedig az övék szabályos volt, és ezt az FIA is megerősítette.”

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.