Jövőre ismét változnak a szabályok az F1-ben

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.11.27. 08.35

A Forma-1 fejesei több 2015-ös szabályt is megtárgyaltak a héten: jövőre nem lesz duplapontos szezonzáró, és a rádiókorlátozást sem szigorítják tovább.

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport, valamint a szabályokat végső formába öntő Forma-1-es bizottság kedden Genfben tárgyalt, több változtatást is megszavaztak.


2015-re ejtették az idénre bevezetett duplapontos szezonzárót, jövőre újra minden verseny ugyanannyit ér majd. A Bernie Ecclestone ötletéből született, de felemásan szabályba foglalt újítás nagyon népszerűtlennek bizonyult, a tetejébe végül nem is játszott szerepet abban, hogy a bajnoki küzdelem az utolsó versenyig tartson.

Korábban úgy döntöttek, hogy a jövő évtől a biztonsági autós szakaszokat követően új állórajtokkal folytatódnak majd a Forma-1-es versenyek, de az újabb elemzések, hatástanulmányok jó néhány problémára hívták fel a figyelmet, így végül nem lesz változás ezen a téren, maradnak a repülőrajtok.

Szintén nem viszik keresztül az idén hirtelen bevezetett rádiótilalmi terveket, 2015-ben is csak a közvetlen vezetési tanácsokat tiltják majd a szabályok, a műszaki adatokra és a tágabb értelemben vett stratégiára vonatkozó üzenetek maradhatnak.

Míg a sportszabályok terén haladtak, az F1 legfőbb problémáját, az elszabadult költségeket most sem sikerült orvosolni, hiába ígérte az FIA-elnök Jean Todt, hogy mindent megtesz majd. Genfben sem a motorfejlesztési tilalom lazításáról, sem a drága motorok árának csökkentéséről, sem a kiadási plafonról, sem az F1-es bevételek egyenlőbb elosztásáról nem született döntés.

Az új szabályokat az FIA Motorsport Világtanácsa december 3-án hagyhatja jóvá.

Kommentek

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.