Jövőre ismét változnak a szabályok az F1-ben

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.11.27. 08.35

A Forma-1 fejesei több 2015-ös szabályt is megtárgyaltak a héten: jövőre nem lesz duplapontos szezonzáró, és a rádiókorlátozást sem szigorítják tovább.

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport, valamint a szabályokat végső formába öntő Forma-1-es bizottság kedden Genfben tárgyalt, több változtatást is megszavaztak.


2015-re ejtették az idénre bevezetett duplapontos szezonzárót, jövőre újra minden verseny ugyanannyit ér majd. A Bernie Ecclestone ötletéből született, de felemásan szabályba foglalt újítás nagyon népszerűtlennek bizonyult, a tetejébe végül nem is játszott szerepet abban, hogy a bajnoki küzdelem az utolsó versenyig tartson.

Korábban úgy döntöttek, hogy a jövő évtől a biztonsági autós szakaszokat követően új állórajtokkal folytatódnak majd a Forma-1-es versenyek, de az újabb elemzések, hatástanulmányok jó néhány problémára hívták fel a figyelmet, így végül nem lesz változás ezen a téren, maradnak a repülőrajtok.

Szintén nem viszik keresztül az idén hirtelen bevezetett rádiótilalmi terveket, 2015-ben is csak a közvetlen vezetési tanácsokat tiltják majd a szabályok, a műszaki adatokra és a tágabb értelemben vett stratégiára vonatkozó üzenetek maradhatnak.

Míg a sportszabályok terén haladtak, az F1 legfőbb problémáját, az elszabadult költségeket most sem sikerült orvosolni, hiába ígérte az FIA-elnök Jean Todt, hogy mindent megtesz majd. Genfben sem a motorfejlesztési tilalom lazításáról, sem a drága motorok árának csökkentéséről, sem a kiadási plafonról, sem az F1-es bevételek egyenlőbb elosztásáról nem született döntés.

Az új szabályokat az FIA Motorsport Világtanácsa december 3-án hagyhatja jóvá.

Kommentek

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.