Jövőre ismét változnak a szabályok az F1-ben

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.11.27. 08.35

A Forma-1 fejesei több 2015-ös szabályt is megtárgyaltak a héten: jövőre nem lesz duplapontos szezonzáró, és a rádiókorlátozást sem szigorítják tovább.

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport, valamint a szabályokat végső formába öntő Forma-1-es bizottság kedden Genfben tárgyalt, több változtatást is megszavaztak.


2015-re ejtették az idénre bevezetett duplapontos szezonzárót, jövőre újra minden verseny ugyanannyit ér majd. A Bernie Ecclestone ötletéből született, de felemásan szabályba foglalt újítás nagyon népszerűtlennek bizonyult, a tetejébe végül nem is játszott szerepet abban, hogy a bajnoki küzdelem az utolsó versenyig tartson.

Korábban úgy döntöttek, hogy a jövő évtől a biztonsági autós szakaszokat követően új állórajtokkal folytatódnak majd a Forma-1-es versenyek, de az újabb elemzések, hatástanulmányok jó néhány problémára hívták fel a figyelmet, így végül nem lesz változás ezen a téren, maradnak a repülőrajtok.

Szintén nem viszik keresztül az idén hirtelen bevezetett rádiótilalmi terveket, 2015-ben is csak a közvetlen vezetési tanácsokat tiltják majd a szabályok, a műszaki adatokra és a tágabb értelemben vett stratégiára vonatkozó üzenetek maradhatnak.

Míg a sportszabályok terén haladtak, az F1 legfőbb problémáját, az elszabadult költségeket most sem sikerült orvosolni, hiába ígérte az FIA-elnök Jean Todt, hogy mindent megtesz majd. Genfben sem a motorfejlesztési tilalom lazításáról, sem a drága motorok árának csökkentéséről, sem a kiadási plafonról, sem az F1-es bevételek egyenlőbb elosztásáról nem született döntés.

Az új szabályokat az FIA Motorsport Világtanácsa december 3-án hagyhatja jóvá.

Kommentek

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Barbár Mad-Max autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.