Honda: A többiek is így kezdték!

A szerdai nap is kudarccal indul

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.11.26. 09.30

Az új McLaren-Honda első tesztnapján mindössze 3 kört futott, de a japán gyártó motorsportfőnöke szerint nem katasztrófa a nyögvenyelős kezdés.

A másfél héttel ezelőtti, silverstone-i filmezős shakedown után kedden az abu-dzabi teszten nyilvánosan is pályára küldték a Forma-1-be a McLaren kizárólagos partnereként visszatérő Honda motorjával szerelt MP4-29H/1X1-est, az autó azonban csak három kört teljesített.
Az elektronikai és üzemanyagrendszer hibái miatt elúszott tesztnap után a Honda motorsportfőnöke, Jaszuhisza Arai azt mondta, ez nem katasztrófa, idén a többiek is így kezdték a turbós V6-os hibridekkel.


“Az e heti teszt igazán csak az alapvető rendszerek ellenőrzéséről szól, mielőtt februárban nekiállnánk a valódi tesztelésnek. Amikor az év elején Jerezben jártam, láttam, hogy a csapatoknak milyen sok gondja akadt ezekkel a turbómotorokkal, ezért is akartuk elvégezni ezeket az ellenőrzéseket még a 2015-ös tesztidőszak előtt” – mondta, hozzátéve, hogy a most használt erőforrás még nem a végleges változat.
“A mai motor még fejlesztés alatt áll, nem a versenyre szánt változat, a terv szerint haladunk a tovább fejlesztésekkel. Lesz még pár lépcsőfok Ausztrália előtt. Közösen, egy csapatként dolgozunk, jól haladunk.”
A tesztpilóta Stoffel Vandoorne így értékelt a nap végén:
“Nyilván az egész a motor fokozatos felpörgetéséről szólt, szóval nem vittük még el a csúcsteljesítményig. Az várhatóan szerdán jön. Egyelőre nehéz lenne bármit is mondani, mert csak installációs köröket mentem és műszaki problémák is voltak.”


“Most eléggé el vagyunk maradva, természetesen három körnél többet terveztünk, de már tegnap este belefutottunk néhány problémába, így a délelőtt is elúszott. Minden kör számít, mert a mostani két nap után két hónapunk lesz ötletelni, szóval remélem, hogy holnap többet megyünk!”
Vandoorne hozzátette, hogy az erőforrás hangja tetszett neki: “Egy kicsit másképp szól (mint a Mercedes). Belülről kimondottan tetszetős. Nem tudom, hogy ez jelent-e valamit a teljesítményt illetően, de azt szokták mondani, hogy ami jó szól, az erős is.”
Szerdán sem jobb a helyzet, egyelőre nem sikerült érdemi munkát végezni az autóval, valamilyen megfoghatatlan elektronikai problémával küzdenek a garázsban. 
“Ilyenek ezek a fránya elektronikai alkatrészek. Mindent összerakunk, minden rendben, aztán egyszer csak nem működik a rendszer. Szétszedjük, minden elem rendben van külön-külön. Ma egy teljesen megfoghatatlan problémával van dolgunk. Reggel minden rendben volt, az autó leeresztve, indulásra kész, 8.45-kor beindítjuk a motort, új hiba. Nem tudjuk, mi az” – mondta a csapatfőnök, Eric Boullier.

Kommentek

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, a hátsókerekes Alpine A120-ról.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.