A másfél héttel ezelőtti, silverstone-i filmezős shakedown után kedden az abu-dzabi teszten nyilvánosan is pályára küldték a Forma-1-be a McLaren kizárólagos partnereként visszatérő Honda motorjával szerelt MP4-29H/1X1-est, az autó azonban csak három kört teljesített.
Az elektronikai és üzemanyagrendszer hibái miatt elúszott tesztnap után a Honda motorsportfőnöke, Jaszuhisza Arai azt mondta, ez nem katasztrófa, idén a többiek is így kezdték a turbós V6-os hibridekkel.


“Az e heti teszt igazán csak az alapvető rendszerek ellenőrzéséről szól, mielőtt februárban nekiállnánk a valódi tesztelésnek. Amikor az év elején Jerezben jártam, láttam, hogy a csapatoknak milyen sok gondja akadt ezekkel a turbómotorokkal, ezért is akartuk elvégezni ezeket az ellenőrzéseket még a 2015-ös tesztidőszak előtt” – mondta, hozzátéve, hogy a most használt erőforrás még nem a végleges változat.
“A mai motor még fejlesztés alatt áll, nem a versenyre szánt változat, a terv szerint haladunk a tovább fejlesztésekkel. Lesz még pár lépcsőfok Ausztrália előtt. Közösen, egy csapatként dolgozunk, jól haladunk.”
A tesztpilóta Stoffel Vandoorne így értékelt a nap végén:
“Nyilván az egész a motor fokozatos felpörgetéséről szólt, szóval nem vittük még el a csúcsteljesítményig. Az várhatóan szerdán jön. Egyelőre nehéz lenne bármit is mondani, mert csak installációs köröket mentem és műszaki problémák is voltak.”


“Most eléggé el vagyunk maradva, természetesen három körnél többet terveztünk, de már tegnap este belefutottunk néhány problémába, így a délelőtt is elúszott. Minden kör számít, mert a mostani két nap után két hónapunk lesz ötletelni, szóval remélem, hogy holnap többet megyünk!”
Vandoorne hozzátette, hogy az erőforrás hangja tetszett neki: “Egy kicsit másképp szól (mint a Mercedes). Belülről kimondottan tetszetős. Nem tudom, hogy ez jelent-e valamit a teljesítményt illetően, de azt szokták mondani, hogy ami jó szól, az erős is.”
Szerdán sem jobb a helyzet, egyelőre nem sikerült érdemi munkát végezni az autóval, valamilyen megfoghatatlan elektronikai problémával küzdenek a garázsban. 
“Ilyenek ezek a fránya elektronikai alkatrészek. Mindent összerakunk, minden rendben, aztán egyszer csak nem működik a rendszer. Szétszedjük, minden elem rendben van külön-külön. Ma egy teljesen megfoghatatlan problémával van dolgunk. Reggel minden rendben volt, az autó leeresztve, indulásra kész, 8.45-kor beindítjuk a motort, új hiba. Nem tudjuk, mi az” – mondta a csapatfőnök, Eric Boullier.