Honda: A többiek is így kezdték!

A szerdai nap is kudarccal indul

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.11.26. 09.30

Az új McLaren-Honda első tesztnapján mindössze 3 kört futott, de a japán gyártó motorsportfőnöke szerint nem katasztrófa a nyögvenyelős kezdés.

A másfél héttel ezelőtti, silverstone-i filmezős shakedown után kedden az abu-dzabi teszten nyilvánosan is pályára küldték a Forma-1-be a McLaren kizárólagos partnereként visszatérő Honda motorjával szerelt MP4-29H/1X1-est, az autó azonban csak három kört teljesített.
Az elektronikai és üzemanyagrendszer hibái miatt elúszott tesztnap után a Honda motorsportfőnöke, Jaszuhisza Arai azt mondta, ez nem katasztrófa, idén a többiek is így kezdték a turbós V6-os hibridekkel.


“Az e heti teszt igazán csak az alapvető rendszerek ellenőrzéséről szól, mielőtt februárban nekiállnánk a valódi tesztelésnek. Amikor az év elején Jerezben jártam, láttam, hogy a csapatoknak milyen sok gondja akadt ezekkel a turbómotorokkal, ezért is akartuk elvégezni ezeket az ellenőrzéseket még a 2015-ös tesztidőszak előtt” – mondta, hozzátéve, hogy a most használt erőforrás még nem a végleges változat.
“A mai motor még fejlesztés alatt áll, nem a versenyre szánt változat, a terv szerint haladunk a tovább fejlesztésekkel. Lesz még pár lépcsőfok Ausztrália előtt. Közösen, egy csapatként dolgozunk, jól haladunk.”
A tesztpilóta Stoffel Vandoorne így értékelt a nap végén:
“Nyilván az egész a motor fokozatos felpörgetéséről szólt, szóval nem vittük még el a csúcsteljesítményig. Az várhatóan szerdán jön. Egyelőre nehéz lenne bármit is mondani, mert csak installációs köröket mentem és műszaki problémák is voltak.”


“Most eléggé el vagyunk maradva, természetesen három körnél többet terveztünk, de már tegnap este belefutottunk néhány problémába, így a délelőtt is elúszott. Minden kör számít, mert a mostani két nap után két hónapunk lesz ötletelni, szóval remélem, hogy holnap többet megyünk!”
Vandoorne hozzátette, hogy az erőforrás hangja tetszett neki: “Egy kicsit másképp szól (mint a Mercedes). Belülről kimondottan tetszetős. Nem tudom, hogy ez jelent-e valamit a teljesítményt illetően, de azt szokták mondani, hogy ami jó szól, az erős is.”
Szerdán sem jobb a helyzet, egyelőre nem sikerült érdemi munkát végezni az autóval, valamilyen megfoghatatlan elektronikai problémával küzdenek a garázsban. 
“Ilyenek ezek a fránya elektronikai alkatrészek. Mindent összerakunk, minden rendben, aztán egyszer csak nem működik a rendszer. Szétszedjük, minden elem rendben van külön-külön. Ma egy teljesen megfoghatatlan problémával van dolgunk. Reggel minden rendben volt, az autó leeresztve, indulásra kész, 8.45-kor beindítjuk a motort, új hiba. Nem tudjuk, mi az” – mondta a csapatfőnök, Eric Boullier.

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.