F1: Három kört bírt a McLaren

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.11.25. 16.30

A Forma-1-esek idény végi tesztjén nem indult túl jól a McLaren-Honda sztorija, a Caterham ellenben remekelt a maga szintjén.

A Forma-1-es csapatok utolsó pályás munkanapjaikat töltik, a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíj után a Yas Marina pályán kedden és szerdán tesztelnek még.


Az első tesztnapon Valtteri Bottas volt a leggyorsabb, a finn pilóta gyakorlatilag végig az élen állt, 79 kört ment. Mögötte Kimi Räikkönen végzett, akinek munkáját jövő évi csapattársa, Sebastian Vettel már a Ferrari garázsából követte, míg a fináléban lemaradó Nico Rosberg a nap legszorgalmasabbjaként 114 körrel és harmadik idővel zárt. 
Rosbergen kívül még két csapat/versenyző jutott három számjegyű körig: a Formula Renault 3.5-bajnok Carlos Sainz Jr. a Red Bull-lal (100), valamint a Caterham múlt hétvégén bemutatkozott újonca, Will Stevens, aki a 101 kör mellé a 6. leggyorsabb kört is elkönyvelhette. 
A Toro Rossónál rosszul indult a nap, a csapat jövő évi versenyzője, Max Verstappen 2 kör után összetörte az autót, igaz, nem a saját hibájából, a csapat közlése szerint a felfüggesztés adta meg magát. A javítás után újra pályára lépett az STR, a 17 éves pilóta 54 kört hozott össze.


A teszten persze a legnagyobb figyelem a McLarenre irányult, hiszen a jövőre visszatérő Honda motorja most először szerepelt nyilvánosan az átalakított MP4-29H/1X1 modellben. 
Vagyis inkább szerepelt volna, ugyanis az erőforrás gyermekbetegségei, a különböző rendszerek összehangolásának nehézségei miatt az autó délelőtt a garázst sem hagyta el, de délután-kora este is mindössze 3 installációs kört tudott belőle kihozni a tesztelő Stoffel Vandoorne. A szerdától minden bizonnyal többet remélnek.

Teszt, Abu-Dzabi, 2014.11.25.

 #  Pilóta  Csapat  Idő  Kör
 1.  V. Bottas  Williams-Mercedes  1:43,396  79
 2.  K. Räikkönen  Ferrari  1:43,888  81
 3.  N. Rosberg  Mercedes AMG  1:44,512  114
 4.  J. Palmer  Force India-Mercedes  1:44,516  37
 5.  C. Sainz Jr.  Red Bull-Renault  1:45,339  100
 6.  W. Stevens  Caterham-Renault  1:45,436  101
 7.  M. Ericsson  Sauber-Ferrari  1:46,253  95
 8.  C. Pic  Lotus-Renault  1:46,827  89
 9.  M. Verstappen  Toro Rosso-Renault  1:47,197  54
 10.  S. Vandoorne  McLaren-Honda  mért kör nélkül  3

Kommentek

Minden autóba nyomkövetőt kell szerelni Kínában

Minden gépjárműbe műholdas nyomkövetőt kell szerelni az északnyugat-kínai Hszincsiang-Ujgur autonóm körzet egyik prefektúrájában a terrorizmus elleni küzdelem keretében.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.