F1: Az FIA újra csökkentené a költségeket

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.11.25. 12.45

A Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Jean Todt nem mondott le a Forma-1-es költségcsökkentési tervekről. Segíteni akar a kicsiknek, de ellenszélben dolgozik.

A Marussia és a Caterham csődje óta első ízben szólalt meg a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt. 
A Forma-1-et felügyelő szervezet vezetője reméli, hogy a jelenlegi helyzetben sikerül majd keresztülvinni a korábban elutasított költségcsökkentési terveket, igaz, a szabályokat előkészítő “elitklub”, a Red Bull, a Ferrari, a Mercedes, a McLaren, a Lotus és a Williams egy-egy képviselőjéből, valamint a hat-hat szavazattal rendelkező Bernie Ecclestone-ból és Todtból összeálló Stratégiai Munkacsoportban továbbra sem nyitottak erre.


Ma Genfben az összes csapat, valamint a motorgyártók, a versenyszervezők, a szponzorok képviselőiből, Todt és Ecclestone részvételével működő Forma-1-es Bizottság ülésezik, az FIA-elnök pedig újra megpróbálkozik a “lehetetlennel”. 
“Újra előterjesztem a költségcsökkentés témáját. Beszéltem a panaszos csapatok képviselőivel, áttekintettük a költségcsökkentési lehetőségeket. A Stratégiai Munkacsoportban viszont egyedül én támogatom, hogy a csökkentsük a csapatok saját gyártású alkatrészeinek számát és ezzel a kiadásokat. A többiek mind ellenezték ezt” ? magyarázta az Autopsortnak.
“Beszéltük a kiadási plafonról is. Az FIA-nál vagyonokat költöttünk az elemzésekre és hatástanulmányokra, de még a jelenlegi kiadások miatt panaszkodó Lotus is ellene szavazott. Mit tehetnénk?”
Az FIA-elnök az új motorok árára is kitért, igyekszik majd valahogy csökkenteni.
“A motorok átlagosan 30 millió dollárba kerülnek idén, ami túl sok. Nagyjából 18 millióról emelkedett 30 millióra, ez 70 százalékos áremelkedés. Küzdeni fogok azért, hogy a kiscsapatok számára is fenntartható ár legyen, mindent megteszek. Nem ígérhetem, hogy sikerül, de mindenképp foglalkozni fogok ezzel.”

Kommentek

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

Drága a magyar üzemanyag, ennyiért adják a szomszédok

Szétnéztünk, hogy a szomszédos országokban mennyibe kerül az üzemanyag, és a müzlibe vágtuk a kanalat.

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.