A Marussia és a Caterham csődje óta első ízben szólalt meg a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt. 
A Forma-1-et felügyelő szervezet vezetője reméli, hogy a jelenlegi helyzetben sikerül majd keresztülvinni a korábban elutasított költségcsökkentési terveket, igaz, a szabályokat előkészítő “elitklub”, a Red Bull, a Ferrari, a Mercedes, a McLaren, a Lotus és a Williams egy-egy képviselőjéből, valamint a hat-hat szavazattal rendelkező Bernie Ecclestone-ból és Todtból összeálló Stratégiai Munkacsoportban továbbra sem nyitottak erre.


Ma Genfben az összes csapat, valamint a motorgyártók, a versenyszervezők, a szponzorok képviselőiből, Todt és Ecclestone részvételével működő Forma-1-es Bizottság ülésezik, az FIA-elnök pedig újra megpróbálkozik a “lehetetlennel”. 
“Újra előterjesztem a költségcsökkentés témáját. Beszéltem a panaszos csapatok képviselőivel, áttekintettük a költségcsökkentési lehetőségeket. A Stratégiai Munkacsoportban viszont egyedül én támogatom, hogy a csökkentsük a csapatok saját gyártású alkatrészeinek számát és ezzel a kiadásokat. A többiek mind ellenezték ezt” ? magyarázta az Autopsortnak.
“Beszéltük a kiadási plafonról is. Az FIA-nál vagyonokat költöttünk az elemzésekre és hatástanulmányokra, de még a jelenlegi kiadások miatt panaszkodó Lotus is ellene szavazott. Mit tehetnénk?”
Az FIA-elnök az új motorok árára is kitért, igyekszik majd valahogy csökkenteni.
“A motorok átlagosan 30 millió dollárba kerülnek idén, ami túl sok. Nagyjából 18 millióról emelkedett 30 millióra, ez 70 százalékos áremelkedés. Küzdeni fogok azért, hogy a kiscsapatok számára is fenntartható ár legyen, mindent megteszek. Nem ígérhetem, hogy sikerül, de mindenképp foglalkozni fogok ezzel.”