F1: Az FIA újra csökkentené a költségeket

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.11.25. 12.45

A Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Jean Todt nem mondott le a Forma-1-es költségcsökkentési tervekről. Segíteni akar a kicsiknek, de ellenszélben dolgozik.

A Marussia és a Caterham csődje óta első ízben szólalt meg a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt. 
A Forma-1-et felügyelő szervezet vezetője reméli, hogy a jelenlegi helyzetben sikerül majd keresztülvinni a korábban elutasított költségcsökkentési terveket, igaz, a szabályokat előkészítő “elitklub”, a Red Bull, a Ferrari, a Mercedes, a McLaren, a Lotus és a Williams egy-egy képviselőjéből, valamint a hat-hat szavazattal rendelkező Bernie Ecclestone-ból és Todtból összeálló Stratégiai Munkacsoportban továbbra sem nyitottak erre.


Ma Genfben az összes csapat, valamint a motorgyártók, a versenyszervezők, a szponzorok képviselőiből, Todt és Ecclestone részvételével működő Forma-1-es Bizottság ülésezik, az FIA-elnök pedig újra megpróbálkozik a “lehetetlennel”. 
“Újra előterjesztem a költségcsökkentés témáját. Beszéltem a panaszos csapatok képviselőivel, áttekintettük a költségcsökkentési lehetőségeket. A Stratégiai Munkacsoportban viszont egyedül én támogatom, hogy a csökkentsük a csapatok saját gyártású alkatrészeinek számát és ezzel a kiadásokat. A többiek mind ellenezték ezt” ? magyarázta az Autopsortnak.
“Beszéltük a kiadási plafonról is. Az FIA-nál vagyonokat költöttünk az elemzésekre és hatástanulmányokra, de még a jelenlegi kiadások miatt panaszkodó Lotus is ellene szavazott. Mit tehetnénk?”
Az FIA-elnök az új motorok árára is kitért, igyekszik majd valahogy csökkenteni.
“A motorok átlagosan 30 millió dollárba kerülnek idén, ami túl sok. Nagyjából 18 millióról emelkedett 30 millióra, ez 70 százalékos áremelkedés. Küzdeni fogok azért, hogy a kiscsapatok számára is fenntartható ár legyen, mindent megteszek. Nem ígérhetem, hogy sikerül, de mindenképp foglalkozni fogok ezzel.”

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.