Másfél hete Bernie Ecclestone egy interjúban azt mondta, nem érdekli a fiatal generáció, mert többek között nem vesznek Rolexet és nem költenek sok pénz bankokban. “A kölykök látják a Rolex márkát, de vesznek majd órát? Nincs rá pénzük. Vagy ott a másik szponzorunk, a UBS – ezek a gyerekek tojnak a bankokra. Nincs is annyi pénzük, amennyit érdemes lenne bankban tartani.”


“Én ezt így látom. Fogalmam sincs, egyesek miért akarják elérni ezt az úgynevezett új generációt. Mi értelme van?” – mondta többek között Ecclestone, nagy vihart kavarva. A 84 éves üzletember most azt állítja, soha nem mondott olyasmit, amit a szájába adtak.

“Soha nem mondtam, hogy ‘fiatalabb generáció’, én gyerekekről beszéltem. A kérdés gyerekekről szólt” – mondta Ecclestone a Reutersnek. “Nem tudom, hány hat- vagy hétéves gyereknek vettek a szülei Rolexet, de világos, hogy nem ők azok, akik megveszik azokat a termékeket, amelyeket hirdetünk. Válaszoltam egy kérdésre. A kérdés gyerekekről szólt. Ennyi a történet.”

“A tinédzserek körében már szeretnénk vonzóbbá tenni az F1-et, mert ők is felnőnek egyszer, ahogy a most harmincévesek” – jelentette ki Ecclestone Abu-Dzabiban. “A gyerekekből is egyszer ügyfelek lesznek” – mondta ezzel kapcsolatban Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke, aki kollégáihoz hasonlóan elég rossz néven vette Ecclestone eredeti nyilatkozatát.

A Ferrari azóta leváltott csapatfőnöke, Marco Mattiacci is egyetértett Wolff szavaival. “Egy olyan márkának, mint a Ferrari, attól a pillanattól kezdve kell foglalkoznia a potenciális vásárlóival, hogy azok be tudják kapcsolni a tévét. Mert így lesznek tényleg vevők, ha megengedhetik maguknak” – reagált a témára Mattiacci.

“A Red Bull márkát alapvetően meghatározza a fiatalság, óriási tábora van a csapatnak ebből a korosztályból, férfiak és nők egyaránt, teljesen vegyes korosztályból. Soha nem szabad elfeledkezni arról, hogy 84 éves szemmel a 70 éves is elég fiatalnak tűnik” – vitt be egy gyomrost Christian Horner Red Bull-csapatfőnök.