Lewis Hamilton a 2014-es Forma-1 világbajnoka, miután megnyerte az évadzáró Abu-Dzabi Nagydíjat. Bár sokan izgalmas csatára számítottak a futam előtt, de abból a vb-címre esélyesek részéről semmi nem lett. Hamilton simán nyert, begyűjtve második világbajnoki címét.


Nico Rosberg rosszul indult a rajtnál, így csapattársa rögtön megelőzte, a német egy ideig tartotta a Hamilton tempóját, ám később műszaki hiba miatt autója lelassult, így egyre többen előzték meg. Bár a Mercedes többször lefulladt, Rosberg nem adta fel, reménykedett, hogy esetleg csapattársánál is meghibásodik a technika. De nem így történt. Végül pontot sem szerzett, csapattársához képest körhátrányban csak 14 lett.
Hamiltonnak idén ez volt a 11., míg pályafutása során 33. győzelme. Juan Manuel Fangio 1955-ös győzelme után ő a második, aki VB-címet nyert Mercedesszel. A brit bajnok gumiégetéssel ünnepelt, illetve a régi időket idézve egy brit zászlót vitt magával a levezető körén.
A futam látványáért a két Williamsnek és a két Red Bullnak lehet köszönetet mondani. Előbbiek a célig üldözték Hamilton, (Felipe Massa lett a 2., míg Valtteri Bottas a 3.), utóbbiak pedig a bokszutcából rajtolva vágtak át a mezőnyön, Daniel Ricciardo negyedik, Sebastian Vettel pedig nyolcadik helyen ért be.
Így zajlott a finálé
Napnyugtában sorakoztak fel a rajtrácsra az autók a 2014-es Forma-1-es idény utolsó versenyére, az dupla pontokért zajló, 55 körös Abu-Dzabi Nagydíjra.
Az első sorban a Mercedes párosa, a pole-on Nico Rosberg, míg mellett a világbajnoki éllovas, Lewis Hamilton – ők a címért indultak. 
Mögöttük a két Williams, Valtteri Bottas és Felipe Massa, majd a Toro Rossó-s Danyiil Kvjat, Jenson Button, a két Ferrari (Räikkönen, Alonso), Kevin Magnussen és Jean-Eric Vergne sorakozott a top10-ben.


A Red Bull-pilóták csak a bokszutcából rajtoltak, ugyanis az első szárny szabálytalansága miatt az időmérő után kizárták őket.
A startnál Rosberg csúnyán beragadt, Hamilton simán elhúzott, míg a németnek Massa támadásait kellett visszavernie. Bottas is elszúrta a rajtot, a 3. rajtkockából a 8. helyre esett vissza.
A 2. körben a sorrend Hamilton, Rosberg, Massa, Button, Räikkönen, Alonso, Kvjat, Bottas, Hülkenberg és Perez volt az első tízben, miközben az utolsó helyről kezdő Romain Grosjean ki is ment a bokszba, hogy letöltse a motorcsere miatti áthajtásos büntetését.
Az 5. körben Räikkönen gumijai elszemcsésedtek, Alonso és Kvjat is megelőzte, de a spanyol a kör végén ki is ment friss lágyakért, miközben csapattársa mellett Bottas is elment kint a pályán.
A 7. körben Button, Kvjat és Räikkönen kiment, hogy megszabaduljon a szuperlágyaktól.
A vezető Hamilton a 10. kör végén vette fel a lágyakat, Rosberg és Massa mögé, a 3. helyre ért vissza. Bottas is ugyanakkor cserélt. Rosberg egy körrel később tette meg ugyanezt, két és fél másodperccel csapattársa mögé tért vissza. Massa átvette a vezetést, a 14. körig, azaz az első etapja végéig ő állt az élen.    


Az élmezőnyhöz képest eltérő stratégiával, lágy gumikon kezdő Red Bullok a cserék után a top10-ig jutottak, igaz kemény csatákba is keveredtek.
A 15. körben Hamilton, Rosberg, Massa, Ricciardo, Perez, Bottas, Magnussen, Vettel, Button és Alonso haladt a pontszerző helyeken.
A 16. körben meglett a futam első kiesője: a 2015-ben Vetelt váltó Danyiil Kvjat állt félre.
Ezután nagyjából beállt a mezőny, amíg a 21. kör végén Magnussen és Vettel kereket nem cserélt. A 13. és 15. helyre értek vissza, a négyszeres bajnok kiállása lassú volt.
A 24. körben Rosberg hibázott, elfékezte magát, hátránya 4-ről 7 másodpercre nőtt a vezető Hamiltonhoz képest. A német hamarosan jelentette a rádión, hogy fogy a motorerő, a csapat visszaigazolta, hogy az energia-visszanyerő rendszer adta meg magát.
Rosbergre egyre inkább felzárkózott Massa, akinek természetesen szóltak, hogy a Mercedes-pilóta bajban van. A brazil veterán a 27. körben meg is előzte a németet, aki a 3. helyre csúszott vissza.


A 28. körben, a mezőnyből utolsóként Daniel Ricciardo is kereket cserélt- és vele együtt Alonso is -, ugyanakkor kint a pályán lángoló motorral állt félre Pastor Maldonadó. Méltó befejezése volt a katasztrofális szezonnak.
A 29-30. körben Alonso és a kerékcsere után visszatért Button csatázott látványosan, fél kör után a spanyol győzött.
A sorrend a 30. körben Hamilton, Massa, Rosberg, Bottas, Perez, Ricciardo, Hülkenberg, Vergne, Vettel és Alonso haladt az első tízben.
Hamilton a 32. körben ment ki második, utolsó tervezett kerékcseréjére. Az angol pont Rosberg mögé érkezett meg, aki viszont a gyengélkedő autóval nem tudott védekezni, hamar átlépett rajta a csapattárs.
A 33. körben Rosberg folytatta a visszacsúszást, Bottas is könnyedén előzte meg őt. A 35. körben a mercis kereket cserélt. A friss gumiktól persze nem javult meg az erőforrás, pár körrel később Vettel, majd Button is maga utasította az egyre reménytelenebb helyzetbe kerülő honfitársát.
15 körrel a leintés előtt az utolsó bokszkiállása előtt álló Massa vezette a mezőnyt, mögötte Hamilton, a szintén egy kerékcserével adós Ricciardo, Bottas, Perez, Vettel, Button, Rosberg, Alonso és Vergne állt pontszerző pozícióban.


Míg Rosbergnél már a fékek és a gázpedál sem működött rendesen, előtte Vettel és Perez csatázott, de a mexikói visszaverte a támadást, hátrébb csapattársa, Hülkenberg is sikeres volt, megelőzte Alonsót.
Massa a 44. körben adta át a vezetést Hamiltonnak, szuperlágyakat vett fel a végére, hogy megpróbálja elkapni az angolt. Rosberget Hülkenberg is maga utasította a 45. körben, miközben Massa szépen lassan faragta a távolságot, a Williams győzelméért hajtott.
Vettel a 47., Ricciardo a 48. körre felvette a szuperlágyakat, ezalatt Perez megelőzte Alonsót. A spanyol következő körön megkapta Vettelt, aki a friss gumikkal gond nélkül utasította maga mögé ferraris elődjét.


Rosberg is hátrafelé haladt, Perez, utána Vettel is megelőzte, már csak a 9. helyen állt, végül az 52. körben végleg megadta magát a Mercedes, sorra ment el mellette mindenki, az 54. körben Hamilton is kört adott neki. A csapat kihívta a bokszba, de ő azt felelte, hogy szeretné a pályán befejezni a futamot.
Massa rohama nem volt elég erős, így Hamilton az 55. körben idei 11. futamgyőzelmét aratta, amivel pályafutása második bajnoki címét is bebiztosította, ehhez pedig nem más, mint az angol trón 4. számú örököse, Harry herceg gratulált neki a csapatrádión.
Abu-Dzabi Nagydíj, Yas Marina, 2014.11.23.