Miután az új, 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrások bevezetésével megkezdődött a Mercedes dominanciája, az előző csúcscsapat, a Red Bull, valamint az új szabályokhoz szintén nem jól alkalmazkodó Ferrari a fejlesztések felszabadítását kezdte pedzegetni.
Mivel a kis- és középcsapatok az új motorok jóval magasabb költségeit nyögik, a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíj csapatvezetői sajtókonferenciáján a Red Bull főnöke, Christian Horner már a költségcsökkentés mögé bújtatva érvelt a mostani erőforrások ejtése mellett.


“Esetleg odáig is elmehetünk, hogy másféle motort, új motort vezessük be. Maradhatna mondjuk V6-os, de valami egyszerűbb V6-os, két turbóval, egységes energia-visszanyerő rendszerrel, így nem szállnának el a költségek – drámaian csökkennének a fejlesztés költségei, a csapatok költségei. Szerintem ezt komolyan meg kellene vitatni a Stratégiai Munkacsoport következő ülésén” – magyarázta Horner.
A Red Bull-főnök aztán önmagának is ellentmondott, ugyanis azzal példálózott, hogy a mostani új motorok kifejlesztése a gyártóknak kb. egymilliárd eurós költséget jelentett.
“Ha a fejlesztési költségek ilyen magasak maradnak, akkor nem jönnek majd új gyártók, sőt a jelenlegieket is elüldözzük” – csavart még egyet a logikán, hiszen a jelenlegi erőforrások ötletével a Renault állt elő, bevezetésük nélkül kilépett volna a Mercedes, a Hondát pedig épp az új formula csalogatta vissza az F1-be. 


A Ferrari csapatfőnöke, Marco Mattiacci kicsit óvatosabban fogalmazott, új motort nem emlegetett, de jelezte, hogy 2016-ra bizony kikényszerítik a változtatást, akkor is, ha Mercedes most nem enged: 
“2016-ra egyértelműen változtatni kell. A motor, az arra vonatkozó szabályok 2015-re világosak, tudjuk mi lesz, így pillanatnyilag elfogadjuk a status quót. De 2016-ra már semmiképp sem fogjuk.”
Mercedes motorsportfőnöke Toto Wolff szerint a fenti ötletek megvalósításával “megásnák a Forma-1 sírját”.  


“Mindenki a költségekről beszél, de ha az előbb említett módon megnyitnánk az utat a fejlesztések előtt, az azt mutatja, hogy valójában nem a költségcsökkentés a szempont. Ezekkel megásnánk a Forma-1 sírját.”
“Jelentős összegeket költöttünk az erőforrások kifejlesztésére, de ésszerű megoldásokat kell találnunk arra, hogy a kiscsapatok túlélhessenek, de a nagyoknak lehetősége legyen a technológiájuk bemutatására. A dolgok visszafordítása, a motorok lecserélése csak a költségeket növelné, pont az ellenkezőjét érné el, mint amire most az F1-ben szükség van.”


Nagy kérdés, hogy a Stratégiai Munkacsoport következő ülésén merre indulnak a 2016-os szabályokat illetően, ugyanis a többség egyszerűen leszavazhatja a Mercedest, főleg, hogy az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone sem állhatja a jelenlegi új motorokat, ha rajta múlna, a tavalyig használt 2,4 V8-asokat hoznák vissza.