F1: Motorháborúval spórolna a Red Bull

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.11.22. 10.30

A Red Bull és a Ferrari 2016-ra szabad motorfejlesztést vagy új motorformulát akar a Forma-1-ben. Állítólag ezzel spórolni lehetne.

Miután az új, 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrások bevezetésével megkezdődött a Mercedes dominanciája, az előző csúcscsapat, a Red Bull, valamint az új szabályokhoz szintén nem jól alkalmazkodó Ferrari a fejlesztések felszabadítását kezdte pedzegetni.
Mivel a kis- és középcsapatok az új motorok jóval magasabb költségeit nyögik, a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíj csapatvezetői sajtókonferenciáján a Red Bull főnöke, Christian Horner már a költségcsökkentés mögé bújtatva érvelt a mostani erőforrások ejtése mellett.


“Esetleg odáig is elmehetünk, hogy másféle motort, új motort vezessük be. Maradhatna mondjuk V6-os, de valami egyszerűbb V6-os, két turbóval, egységes energia-visszanyerő rendszerrel, így nem szállnának el a költségek – drámaian csökkennének a fejlesztés költségei, a csapatok költségei. Szerintem ezt komolyan meg kellene vitatni a Stratégiai Munkacsoport következő ülésén” – magyarázta Horner.
A Red Bull-főnök aztán önmagának is ellentmondott, ugyanis azzal példálózott, hogy a mostani új motorok kifejlesztése a gyártóknak kb. egymilliárd eurós költséget jelentett.
“Ha a fejlesztési költségek ilyen magasak maradnak, akkor nem jönnek majd új gyártók, sőt a jelenlegieket is elüldözzük” – csavart még egyet a logikán, hiszen a jelenlegi erőforrások ötletével a Renault állt elő, bevezetésük nélkül kilépett volna a Mercedes, a Hondát pedig épp az új formula csalogatta vissza az F1-be. 


A Ferrari csapatfőnöke, Marco Mattiacci kicsit óvatosabban fogalmazott, új motort nem emlegetett, de jelezte, hogy 2016-ra bizony kikényszerítik a változtatást, akkor is, ha Mercedes most nem enged: 
“2016-ra egyértelműen változtatni kell. A motor, az arra vonatkozó szabályok 2015-re világosak, tudjuk mi lesz, így pillanatnyilag elfogadjuk a status quót. De 2016-ra már semmiképp sem fogjuk.”
Mercedes motorsportfőnöke Toto Wolff szerint a fenti ötletek megvalósításával “megásnák a Forma-1 sírját”.  


“Mindenki a költségekről beszél, de ha az előbb említett módon megnyitnánk az utat a fejlesztések előtt, az azt mutatja, hogy valójában nem a költségcsökkentés a szempont. Ezekkel megásnánk a Forma-1 sírját.”
“Jelentős összegeket költöttünk az erőforrások kifejlesztésére, de ésszerű megoldásokat kell találnunk arra, hogy a kiscsapatok túlélhessenek, de a nagyoknak lehetősége legyen a technológiájuk bemutatására. A dolgok visszafordítása, a motorok lecserélése csak a költségeket növelné, pont az ellenkezőjét érné el, mint amire most az F1-ben szükség van.”


Nagy kérdés, hogy a Stratégiai Munkacsoport következő ülésén merre indulnak a 2016-os szabályokat illetően, ugyanis a többség egyszerűen leszavazhatja a Mercedest, főleg, hogy az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone sem állhatja a jelenlegi új motorokat, ha rajta múlna, a tavalyig használt 2,4 V8-asokat hoznák vissza.

Kommentek

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.