F1: Motorháborúval spórolna a Red Bull

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.11.22. 10.30

A Red Bull és a Ferrari 2016-ra szabad motorfejlesztést vagy új motorformulát akar a Forma-1-ben. Állítólag ezzel spórolni lehetne.

Miután az új, 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrások bevezetésével megkezdődött a Mercedes dominanciája, az előző csúcscsapat, a Red Bull, valamint az új szabályokhoz szintén nem jól alkalmazkodó Ferrari a fejlesztések felszabadítását kezdte pedzegetni.
Mivel a kis- és középcsapatok az új motorok jóval magasabb költségeit nyögik, a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíj csapatvezetői sajtókonferenciáján a Red Bull főnöke, Christian Horner már a költségcsökkentés mögé bújtatva érvelt a mostani erőforrások ejtése mellett.


“Esetleg odáig is elmehetünk, hogy másféle motort, új motort vezessük be. Maradhatna mondjuk V6-os, de valami egyszerűbb V6-os, két turbóval, egységes energia-visszanyerő rendszerrel, így nem szállnának el a költségek – drámaian csökkennének a fejlesztés költségei, a csapatok költségei. Szerintem ezt komolyan meg kellene vitatni a Stratégiai Munkacsoport következő ülésén” – magyarázta Horner.
A Red Bull-főnök aztán önmagának is ellentmondott, ugyanis azzal példálózott, hogy a mostani új motorok kifejlesztése a gyártóknak kb. egymilliárd eurós költséget jelentett.
“Ha a fejlesztési költségek ilyen magasak maradnak, akkor nem jönnek majd új gyártók, sőt a jelenlegieket is elüldözzük” – csavart még egyet a logikán, hiszen a jelenlegi erőforrások ötletével a Renault állt elő, bevezetésük nélkül kilépett volna a Mercedes, a Hondát pedig épp az új formula csalogatta vissza az F1-be. 


A Ferrari csapatfőnöke, Marco Mattiacci kicsit óvatosabban fogalmazott, új motort nem emlegetett, de jelezte, hogy 2016-ra bizony kikényszerítik a változtatást, akkor is, ha Mercedes most nem enged: 
“2016-ra egyértelműen változtatni kell. A motor, az arra vonatkozó szabályok 2015-re világosak, tudjuk mi lesz, így pillanatnyilag elfogadjuk a status quót. De 2016-ra már semmiképp sem fogjuk.”
Mercedes motorsportfőnöke Toto Wolff szerint a fenti ötletek megvalósításával “megásnák a Forma-1 sírját”.  


“Mindenki a költségekről beszél, de ha az előbb említett módon megnyitnánk az utat a fejlesztések előtt, az azt mutatja, hogy valójában nem a költségcsökkentés a szempont. Ezekkel megásnánk a Forma-1 sírját.”
“Jelentős összegeket költöttünk az erőforrások kifejlesztésére, de ésszerű megoldásokat kell találnunk arra, hogy a kiscsapatok túlélhessenek, de a nagyoknak lehetősége legyen a technológiájuk bemutatására. A dolgok visszafordítása, a motorok lecserélése csak a költségeket növelné, pont az ellenkezőjét érné el, mint amire most az F1-ben szükség van.”


Nagy kérdés, hogy a Stratégiai Munkacsoport következő ülésén merre indulnak a 2016-os szabályokat illetően, ugyanis a többség egyszerűen leszavazhatja a Mercedest, főleg, hogy az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone sem állhatja a jelenlegi új motorokat, ha rajta múlna, a tavalyig használt 2,4 V8-asokat hoznák vissza.

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.