F1: Kizárták a Red Bullt az időmérőről

Vettel a rajtrács végéről kezdi a búcsúfutamát

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.11.22. 17.18

A Nemzetközi Automobil Szövetség a Red Bull mindkét autóját kizárta az Abu-Dzabi Nagydíj időmérőjéről a szabálytalan, túl hajlékony az első szárny miatt.


A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a rivális csapatok évek óta próbálják “tetten érni” a Red Bullt a szabályosnál hajlékonyabb első szárnyaik miatt, de a csapat autói eddig minden egyes – többször is megszigorított – teszten megfelelt. 
Egészen mostanáig – ugyanis az FIA műszaki főellenőre az Abu-Dzabi Nagydíj időmérője után feljelentette a versenybíróknál mindkét Red Bullt, a mérések szerint Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo RB10-esén is az engedélyezettnél jobban görbült a szárny, pontosabban egyik eleme.
A műszaki szabályszegésekért csak egyetlen büntetés jár, kizárás, a stewardok erre is jutottak, így a Red Bullokat diszkvalifikálták az időmérőről, vasárnap a rajtrács végéről indulhatnak csakk.
A két McLaren-pilóta lép fel a harmadik sorba, mögöttük mindenki más két-két helyet előrébb lép.
A csapat közleményben reagált, azt írták, hogy a stewardok döntését elfogadják, a rajtrács végéről rajtol majd holnap a két autó, ugyanakkor csalódottságukat fejezték ki, amiért pont őket vonták vizsgálat alá, ugyanis szerintük a legtöbb csapat hozzájuk hasonlóan értelmezi és alkalmazza az első szárnyakra vonatkozó szabályokat.

Azt olvastad már, hogy Nico Rosberg külön díjat ajánlott Valtteri Bottasnak, ha megelőzi a versenyen Lewis Hamiltont? Kattints a történetért a képre!

F1: Kizárták a Red Bullt az időmérőről 1

Kommentek

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, a hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.