F1: Hamilton nem bírta, Rosbergé a pole

Forma-1 Abu-Dzabi Nagydíj, kvalifikáció

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.11.22. 15.10

A szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíj kvalifikációján Nico Rosberg szerezte meg a pole-t, bajnoki riválisa, Lewis Hamilton a 2. lett. A Williamsek veszélyesek voltak.

Nico Rosberg volt a leggyorsabb a Forma-1-es Abu-Dzabi Nagydíj időmérő edzésén, a szokásosnál nagyobb, 0,4 másodperces különbséggel megelőzve csapattársát, Lewis Hamiltont. Ez Rosberg idei 11. pole pozíciója, illetve ez a 12. alkalom, hogy a Mercedes versenyautói szerezték meg az első két helyet.


Rosberg ezzel megtette az első lépést afelé, hogy megnyerje a futamot, ami szinte elengedhetetlen ahhoz, hogy megnyerje a világbajnoki címet az előtte 17 ponttal vezető Hamiltonnal szemben. Ha Hamilton első vagy második, akkor semmi esélye.
A harmadik és negyedik helyen a – jó tempót mutató – Williams versenyzői Valterri Bottas és Felipe Massa végeztek, mögöttük a két Red Bull sorakozik majd holnap, Daniel Ricciardo vezetésével.
A Ferrari igen gyengén szerepelt, a 9. és 10. helyet szerezték meg. Kimi Räikkönen gyengén ment, Fernando Alonso pedig hibázott mért körén.
Így zajlott a kvalifikáció
Napnyugtában, lassan csökkenő hőmérséklet mellett kezdődött a 2014-es szezon utolsó kvalifikációja az abu-dzabi Yas Marina pályán. A fő kérdés az volt, hogy az első két edzést megnyerő bajnoki éllovas, Lewis Hamilton, vagy az utolsó gyakorláson visszavágó csapattársa, Nico Rosberg szerzi meg a pole-t.
A Mercedesnél volt egy kis ijedség az időmérő előtt, ugyanis Rosberg autóján a harmadik szabadedzésen megrepedt a padlólemez, cserélni kellett, plusz munkát adva a szerelőknek. Az ezüst nyilat sikerült időben megjavítani.


A Q1-ben elsőként a halottaiból visszatérő Caterham újonca, Will Stevens gurult ki, majd követték a többiek is. Míg a többség a tartósabb, lágy keverékkel lépett pályára, a Mercedesekre a gyorsabb, de a futamon nagyjából haszontalan szuperlágyakat tették fel.
Később mások is így tettek, a végén Hamilton és Rosberg vitte az elsőkét helyet, Felipe Massa azonban kevesebb mint három tizeddel volt lassabb az angolnál. 
Kiesett Romain Grosjean, akire a motorcserés büntetése miatt bokszutca-áthajtás vár majd vasárnap, mögötte Esteban Gutierrez, Pastor Maldonado, Kobajasi Kamui és Will Stevens búcsúzott.
A Q2 első felében Hamilton alaposan odavágott, 1:41 alatti idejével fél másodperccel jobb kört ment Rosbergnél. Ők már nem is próbálkoztak újra, ellenben a williamsesek igen, meg is előzték a németet. Továbbment a két Red Bull, Alonso, Button, a Toro Rossó-s Danyiil Kvjat és az utolsó helyen Kimi Räikkönen.
A második szakasz végén búcsúzott a mclarenes Kevin Magnussen, Jean-Eric Vergne, a két Force India és Adrian Sutil a Sauberrel.


A Q3 12 percét mindenki ki akarta használni, Räikkönenen kívül az össze pilóta azonnal kigurult. A Williamsek jó idővel nyitottak, de Rosberg egy 1:40,6-tal az élre ugrott. A mögötte érkező Hamilton hibázott, elfékezte magát, csak a második lett.
Az utolsó két percre mind a tíz autó kiment, az utolsó mért körre Hamilton érkezett. Rosberg tovább javított, miközben csapattársa nem tudott közelebb kerülni hozzá, a 2. rajtkockát szerezte meg. 
A Williamsek a 3-4. helyet hozták, majd a két Red Bull Ricciardo-Vettel sorrendben, majd Kvjat, Button és végül a két Ferrari következett.
Abu-Dzabi Nagydíj, kvalifikáció, Yas Marina, 2014.11.22.

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.