F1: Alonsóból kibukott minden keserűség

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.11.22. 16.40

Fernando Alonso az Abu-Dzabi Nagydíj után távozik a Ferraritól, az utolsó időmérőjére biztosan nem szívesen fog emlékezni.

Fernando Alonso az Abu-Dzabi Nagydíj után távozik a Ferraritól, az utolsó időmérőjére biztosan nem szívesen fog emlékezni. Alonso a motorokkal való variálás miatt egész hétvégén alig tudott körözni, ennek is köze lehet ahhoz, hogy csak a tizedik helyről rajtol.


“Mit mondhatnék? Rossz és gyenge időmérő volt, de nem is várhattam többet, hiszen már péntek óta küzdök az autóval” – mondta Alonso. “A körülmények lehetetlenné tették, hogy előrébb végezzek, jó lenne, ha a gondjaink egy részét megoldanánk holnapig.”

“A versenytől nem várok sokat. Van még esélyem a negyedik helyre, de a Williams és a Red Bull is gyorsabb nálunk, a felkészülés hiánya pedig további hátrányt jelent számomra. Csak abban bízhatok, hogy általában versenyképesebbek vagyunk a futamokon.”

“Ez lesz az utolsó versenyem, őszintén szólva megkönnyebbülés lesz lezárni ezt a szakaszt az életemben. Öt évet töltöttem a csapatnál, nem túl jó autóval is harcban voltunk a bajnokságért, 2010 óta csak én nyertem futamot. Erre büszke vagyok, de elég demotiváló tud lenni egy olyan sikertelen év, mint az idei, úgyhogy megkönnyebbültem, hogy ennek vége. Nálam amúgy Hamilton a favorit, neki kell nyernie a bajnokságot.”

Alonso a – legújabb pletykák szerint az év végén állítólag távozó – csapatfőnöknek, Marco Mattiaccinak is üzent, aki az FIA hivatalos tájékoztatóján azzal indokolta Sebastian Vettel szerződtetését, hogy a személyében egy motivációval teli pilóta érkezik a Ferrarihoz.

“Ha ezzel azt akarta esetleg mondani, hogy nem vagyok elég motivált, akkor ezzel eléggé elkésett. Csak néhány hónapja van itt, és nem látta az előző éveket, hogy min mentem keresztül, és mennyire küzdöttem a csapatért minden egyes versenyen. Nem örültem a megjegyzésének, annál is inkább, mert Monzáig folyamatosan szerződést akart hosszabbítani velem. Egy rakás e-mailem van erről, de aztán úgy tűnik, más megoldás után nézett ő is.”

Kimi Räikkönen sem volt elégedett a kilencedik hellyel. “A Ferrari versenyzőjeként senki nem ilyen eredményről álmodik. Nem kezdődött jól a hétvégénk, és ez befolyásolta az időmérőt is, a felkészülés hiánya miatt a többiek elszaladtak ma mellettünk. De a futam csak holnap lesz.”

“Ma esélytelenek voltunk arra, hogy előrébb végezzünk, lassúak voltunk, és az autót is nehéz volt vezetni. Gondok voltak az egyensúllyal, és hiába változtattunk folyamatosan, nem javult a helyzet. Hiányzott a teljesítmény és a megfelelő leszorítóerő is.”

Azt olvastad már, hogy Nico Rosberg külön díjat ajánlott Valtteri Bottasnak, ha megelőzi a versenyen Lewis Hamiltont? Kattints a történetért a képre!

F1: Alonsóból kibukott minden keserűség 1

Kommentek

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.