Nekimehet az Európai Unió a Forma-1-nek

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.11.21. 13.00

Az utóbbi hetek állandó témája a Forma-1 válsága, amely a Caterham és a Marussia bedőlésével csúcsosodott ki igazán.

Az utóbbi hetek állandó témája a Forma-1 válsága, amely a Caterham és a Marussia bedőlésével csúcsosodott ki igazán. Noha a Caterham végül elutazott Abu-Dzaiba, ehhez a rajongók pénzére és egy sokat fizető pilótára volt szüksége, a csapat alapvetően ugyanakkora bajban van, mint volt.


Az Amerikai Nagydíjon fű alatt hallani lehetett bojkottfenygetésről is a Sauber, a Lotus és a Force India részéről, ezek a csapatok elégedetlenek az F1 bevételeinek szétosztásával. Úgy tudni, hogy a szezonzárón Bernie Ecclestone leül tárgyalni a három csapat képviselőjével.

Az sem újdonság, hogy az Európai Unió vizsgálódik a Forma-1 környékén, a kisebb csapatok ugyanis már tavaly, megalakulása után bírálták a Stratégiai Munkacsoport működését. A testület tagjai a kisebb csapatok kvázi kirekesztésével manipulálhatják a szabályokat, ahogy az megtörtént a költségplafon elfogadásával, majd elvetésével is.

Tavasszal szintén a Lotus, a Force India, a Sauber és a Marussia jelezte az EU-nak, hogy törvénytelennek tartja az F1 szabályalkotó rendszerét, a versenyhatóság el is kezdte a részletes vizsgálatot. Ez ügyben egyelőre nincs sok fejlemény, de most egy brit politikus, Anneliese Dodds is az Európai Bizottsághoz fordult, aggodalmát kifejezve az F1 irányításával kapcsolatban.

“Néhány évvel ezelőtt született egy megállapodás az Európai Unió és a Forma-1 között a versenytörvényekről, de úgy tűnik, ebből nem sok valósult meg” – panaszolta Dodds. Levele mellékleteként állítólag egy dossziét is küldött Brüsszelbe a politikus, amely titkos (magyarul kiszivárogtatott) információkat tartalmaz a Stratégiai Munkacsoport működéséről.

Kommentek

Minden autóba nyomkövetőt kell szerelni Kínában

Minden gépjárműbe műholdas nyomkövetőt kell szerelni az északnyugat-kínai Hszincsiang-Ujgur autonóm körzet egyik prefektúrájában a terrorizmus elleni küzdelem keretében.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.