F1: Massának mindegy, ki lesz a bajnok

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.11.21. 11.10

Előfordulhat, hogy a Williams valamelyik pilótája dönti el a világbajnoki cím sorsát, de Felipe Massa azt mondja, ő csak önmagáért versenyez majd.

Ahhoz, hogy Nico Rosberg világbajnok legyen vasárnap, győznie kellene úgy, hogy Lewis Hamilton legfeljebb a 3. helyen ér be – más kombinációkban az angolnak még több hellyel kellene lemaradnia a némettől -, a két Merci közé pedig legnagyobb eséllyel valamelyik Williams férhet be.


A 2008-ban Hamiltonnal csatázó, az utolsó utáni pillanatban veszítő Felipe Massa azt mondja, a 17 pontos hátrányban lévő Rosbergnek könnyebb a helyzete, igaz szerinte Hamilton jobban megérdemelné a végső győzelmet.
“Nico nem gondolhat másra, mint a futam megnyerésére. Az élen kell lennie, a többi már nem rajta múlik. Csak a futamgyőzelemre kell koncentrálnia, és ha szerencséje van, akkor valami történik Lewisszal, vagy esetleg mi vagy valamelyik másik csapat autója közéjük kerül” – magyarázta Abu-Dzabiban.
“Mentálisan Nicón van a kisebb nyomás, neki nem szabad félnie a futamtól. Ha fél, akkor tizedek úszhatnak el. Lewisnak udvariasabban kell viselkednie, igaz, ez nem mindig megy neki. De majd meglátjuk, mi lesz.”


“Hogy őszinte legyek, nekem mindegy, melyikük nyeri a bajnokságot, engem csak a saját futamom érdekel, az, hogy megint jó helyezésért küzdhessek, mint Brazíliában. De azt hiszem, Lewis talán egy kicsit jobban megérdemelné, több futamot nyert, egy kicsit jobb idényt teljesített, persze a megérdemli nem mindig érvényesül a sportban. Néha másképp alakulnak a dolgok.”
A 2007-es világbajnok, a hasonló hátrányból, sőt a pontverseny 3. pozíciójából győző Kimi Räikkönen is hasonlóan látja Rosberg helyzetét a finálé előtt.
“2007-ben én is hátrányban voltam, olyankor pedig nincs mást tenni, mint megnyerni a futamot, és remélni, hogy a körülmények is besegítenek. Az elmúlt években jó néhányszor a szezonzáróig futott a küzdelem, ami izgalmas, hiszen sokszor láthattuk már, mennyi minden történhet egy futamon.”

Kommentek

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.