F1: Button beinthet a McLarennek?

A WEC is egyre jobban érdekli

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.11.21. 09.00

A McLaren a szezonzáró előtt is csak a levegőben lógatja a versenyzőit, Jenson Button egyre komolyabban gondolkodik az F1-en kívüli jövőn.

A McLaren a héten jelezte, hogy a korábbi tervvel ellentétben a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíj előtt nem jelenti be 2015-ös felállását, legkorábban december 1-jén derül ki, kik versenyeznek náluk. 


Hogy Fernando Alonsóra vagy esetleg Lewis Hamiltonra várnak, nem tudni, mindenesetre az újonc Kevin Magnussen és a csapatnál 2010 óta szolgáló Jenson Button a levegőben lóg. A 2009-es bajnok cseppet sem veszi jó néven, hogy másfél évtizedes pályafutással a háta mögött azt sem tudhatja, a vasárnapi lesz-e az utolsó Forma-1-es versenye, vagy sem. Abu-Dzabiban azt mondta, esetleg akkor is máshol keres elfoglaltságot, ha végül maradhatna.
“Érdekes pár hónap volt ez. Ha valaki ilyen sokáig van a Forma-1-ben – 15 éve -, akkor valahogy az F1-en kívül nem is nagyon foglalkozik semmivel. Ez a világ legjobb sportja, ez jelenti az életet, ez a minden. De amikor ilyen kényelmetlen helyzetbe kerülünk, akkor más lehetőségeket is észreveszünk” – magyarázta a 34 éves angol csütörtökön.


“Sok más kihívás is van az életben, akár a motorsportban, akár más sportban, akár valamilyen teljesen más területen. Én nagyon sok mindenre nyitott vagyok, de a munkámat  is imádom, imádom a Forma-1-et.”
“Az utóbbi két, elég nehéz évtől eltekintve fantasztikus volt a McLarennél töltött időm, fantasztikusak az emberek. Szerdán tartottunk egy kis sütögetést, nagyszerű a hangulat a csapatnál. Mint ez nagy család, imádok velük dolgozni.”
 
“De hogy kivárom-e a döntést? Ezt nem tudom megmondani.”
Button bízik benne, hogy a Forma-1-es jövője nem a vasárnapi eredményén múlik:
“Ami engem illet, nagyon remélem, hogy nem. Remélem, hogy nem egyetlen eredmény dönt a sorsomról. Úgy gondolom, hogy sokkal többet nyújtok a csapatnak egyetlen versenyél. Bízom benne, hogy a pályafutásom jóval többet nyom a latban, mint egyetlen futam.” 


Az angolt hírbe hozták már a tartóssági világbajnoksággal (WEC), az idén már ott versenyző Mark Webber egyenesen hívogatja oda korábbi F1-es kollégáját. A dán legenda, Tom Kristensen visszavonulásával az Audi LMP1-es csapatánál üresedés is akad, Button – vagy épp Alonso, ki tudja?! – esetleg bejelentkezhetne.
“Beszélgettem Markkal és néhány másik WEC-pilótával is. Ki tudja? Nem mondanám, hogy annyira vágyom abba a sorozatba, de egyre jobban érdekel. Jövőre már négy gyári csapat lesz az LMP1-ben, egész izgalmasnak tűnik. Nem vagyok hülye, a jövő évben is versenyezni akarok, és ha Forma-1-ben nem megy, akkor a WEC is erős sorozat” – mondta.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.