F1: Alonso már tavaly el akarta hagyni a Ferrarit

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.11.20. 16.30

Csütörtökön végre hivatalosan is bejelentették, amit már az egész világ tudott. Fernando Alonso beszélt a távozás hátteréről is.

Csütörtökön végre hivatalosan is bejelentették, amit már az egész világ tudott: Fernando Alonso az év végén távozik a Ferraritól, a helyére pedig Sebastian Vettel kerül. A bejelentés után egymás után adta az interjúkat a két világbajnok, Alonso végre megkönnyebbülten beszélhetett a szakításról.


A spanyol elárulta, hogy már tavaly tárgyalt a csapattal a távozásról, pont akkortájt, amikor Luca di Montezemolo elnök nyilvánosan helyretette, amiért kritizálta az autót. Alonso végül az idén szeptemberben döntötte el végleg, hogy itt az idő a távozásra.

“Úgy éreztem, hogy itt az ideje, hogy új kihívásokat és motivációt keressek magamnak” – mondta Alonso. “Nem volt egyszerű döntés, őszintén szólva már tavaly is tárgyaltunk erről. Vártuk ezt az évet, hogy mi lesz az új autóval, a turbóval és a többivel, aztán a nyár végére, úgy szeptember környékén meghoztam a döntés. Csak az idő adhat választ arra a kérdésre, hogy jó vagy rossz döntés volt.”

Húsz éve nem volt olyan pocsék sorozata a Ferrarinak, mint jelenleg, már 32 verseny óta nem nyert futamot a csapat. Húsz év alatt mindössze másodszor fordulhat elő az is, hogy a Scuderia nem végez az első háromban a konstruktőrök között.

Alonso azt mondta az újságíróknak, hogy informálisan megegyezett Montezemolóval abban, hogy az idei szezon végén távozhat, ha nem javul a Ferrari teljesítménye. “Ahogy mondtam, már tavaly voltak kétségeim 2014-gyel kapcsolatban. Mindenki tudta, hogy nagy szabályváltozás jön, és az idén kiderül, hogy a Ferrarinak milyen esélyei lehetnek a turbókorszakban. Szoros kapcsolatban voltam Montezemolóval, minden héten beszéltünk, és többé-kevésbé megegyeztünk abban, hogy ha ez az év sem jön össze, akkor érdemes lehet megfontolnom más opciókat is.”


“A nyár végén aztán leültem az elnökkel, és elmondtam, hogy szeretnék elmenni. Köszönettel tartozom a Ferrarinak, mert mondhatták volna, hogy nem mehetek, de belátták, hogy ez a legjobb mindkét fél számára. Ezzel a lépéssel a lehető legnagyobb tiszteletet mutatta a csapat, ezt csak viszonozni tudom.”

Alonso megerősítette, hogy tárgyaltak a maradásról is (a 2019-ig szóló hosszabbítás is felmerült), de a “feltételekkel nem nagyon értett egyet.” A spanyol azt mondja, amikor meghozta a döntését, akkor még nem volt helye máshol. “Hogy volt-e már a kezemben új szerződés szeptemberben? Nem. Egyszerűen meghoztam a döntésemet, és csak ezután kezdtem felmérni a lehetőségeket.”

Alonso szinte biztosan a McLaren-Honda pilótája lesz jövőre, de erről egyelőre nem akart beszélni a spanyol, szerinte “zéró” esélye van annak, hogy beüljön a wokingiak autójába az abu-dzabi teszten jövő héten. “Ezen a héten vagyok utoljára Ferrari-pilóta, hétfőtől azonban Ferrari-drukker vagyok” – búcsúzott Alonso a csapattól.

Kommentek

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.