F1: Alonso már tavaly el akarta hagyni a Ferrarit

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.11.20. 16.30

Csütörtökön végre hivatalosan is bejelentették, amit már az egész világ tudott. Fernando Alonso beszélt a távozás hátteréről is.

Csütörtökön végre hivatalosan is bejelentették, amit már az egész világ tudott: Fernando Alonso az év végén távozik a Ferraritól, a helyére pedig Sebastian Vettel kerül. A bejelentés után egymás után adta az interjúkat a két világbajnok, Alonso végre megkönnyebbülten beszélhetett a szakításról.


A spanyol elárulta, hogy már tavaly tárgyalt a csapattal a távozásról, pont akkortájt, amikor Luca di Montezemolo elnök nyilvánosan helyretette, amiért kritizálta az autót. Alonso végül az idén szeptemberben döntötte el végleg, hogy itt az idő a távozásra.

“Úgy éreztem, hogy itt az ideje, hogy új kihívásokat és motivációt keressek magamnak” – mondta Alonso. “Nem volt egyszerű döntés, őszintén szólva már tavaly is tárgyaltunk erről. Vártuk ezt az évet, hogy mi lesz az új autóval, a turbóval és a többivel, aztán a nyár végére, úgy szeptember környékén meghoztam a döntés. Csak az idő adhat választ arra a kérdésre, hogy jó vagy rossz döntés volt.”

Húsz éve nem volt olyan pocsék sorozata a Ferrarinak, mint jelenleg, már 32 verseny óta nem nyert futamot a csapat. Húsz év alatt mindössze másodszor fordulhat elő az is, hogy a Scuderia nem végez az első háromban a konstruktőrök között.

Alonso azt mondta az újságíróknak, hogy informálisan megegyezett Montezemolóval abban, hogy az idei szezon végén távozhat, ha nem javul a Ferrari teljesítménye. “Ahogy mondtam, már tavaly voltak kétségeim 2014-gyel kapcsolatban. Mindenki tudta, hogy nagy szabályváltozás jön, és az idén kiderül, hogy a Ferrarinak milyen esélyei lehetnek a turbókorszakban. Szoros kapcsolatban voltam Montezemolóval, minden héten beszéltünk, és többé-kevésbé megegyeztünk abban, hogy ha ez az év sem jön össze, akkor érdemes lehet megfontolnom más opciókat is.”


“A nyár végén aztán leültem az elnökkel, és elmondtam, hogy szeretnék elmenni. Köszönettel tartozom a Ferrarinak, mert mondhatták volna, hogy nem mehetek, de belátták, hogy ez a legjobb mindkét fél számára. Ezzel a lépéssel a lehető legnagyobb tiszteletet mutatta a csapat, ezt csak viszonozni tudom.”

Alonso megerősítette, hogy tárgyaltak a maradásról is (a 2019-ig szóló hosszabbítás is felmerült), de a “feltételekkel nem nagyon értett egyet.” A spanyol azt mondja, amikor meghozta a döntését, akkor még nem volt helye máshol. “Hogy volt-e már a kezemben új szerződés szeptemberben? Nem. Egyszerűen meghoztam a döntésemet, és csak ezután kezdtem felmérni a lehetőségeket.”

Alonso szinte biztosan a McLaren-Honda pilótája lesz jövőre, de erről egyelőre nem akart beszélni a spanyol, szerinte “zéró” esélye van annak, hogy beüljön a wokingiak autójába az abu-dzabi teszten jövő héten. “Ezen a héten vagyok utoljára Ferrari-pilóta, hétfőtől azonban Ferrari-drukker vagyok” – búcsúzott Alonso a csapattól.

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.