Webber ki nem állhatja a Forma-1-et

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.11.19. 14.30

A tavaly visszavonult Mark Webbernek lesújtó véleménye van a sportág jelenlegi állapotáról, Sebastian Vettel Ferrarihoz való átszerződését viszont jó ötletnek tartja.

A Forma-1-ből tavaly év végén visszavonult, idén már a Porsche Le Mans-projektjében versenyző Mark Webber az osztrák Salzburger Nachrichtennek adott interjút. A 38 éves ausztrált a hétvégén következő F1-es fináléról kérdezték, de inkább a sportág állapotáról beszélt. Nem túl hízelgően.


“Azt kell mondjam, vannak ennél fontosabb dolgok is most a Forma-1-ben. Az egész sportág állapotára gondolok” – utalt a kis- és középcsapatok haldoklására és a 2014-es műszaki változásokra.
“Nézzük csak meg Kimit (Räikkönen)! Ez ma nem versenyzés. Ha a határig lehetne vinni az autókat, biztosan ott lenne az élmezőnyben. Kör kör után futná a leggyorsabb köröket. Most teljesen frusztrált.”
“Arról is hallottam, hogy Bernie Ecclestone szerint a Forma-1-nek nem kellenek a fiatal nézők, felettébb érdekes!”
Míg a nézők közül az öregebb, pénzes közönséget célozzák, a pályán azért vannak fiatalok, jövőre a Toro Rossónál az alig 17 éves Max Verstappen is bemutatkozik. Webber szerint ez már túlzás.


“Nem hiszem, hogy a nézők azért vesznek jegyet 400 euróért, hogy egy 17 éves tinit nézzenek. Egy fiatal még belefér, de ha négy-öt van, az azért már túlzás. Rendben, régen is voltak ilyenek, Fernando, Kimi, de ezek különleges esetnek számítottak, alapos megfontolás után kerültek be és végül sikeresek is voltak. Az autókat is sokkal nehezebb volt vezetni, a kudarc kockázata jóval nagyobb volt.” 
“Ma már szinte kínos, amikor egy F1-es autó kigurul a garázsból, épp csak egy kicsit erősebb GP2-es, nem a Forma-1, amit megszoktunk.”
“Jó pár hónapja nem láttam már teljes futamot a tévében. A Brazil Nagydíj után hallgattam a rádiót, de 85 százalékban a gumikról beszéltek. Ez a versenyzőknek és a nézők számára is kiábrándító. A DRS is szégyen.”


“Nagyon más ez, mint a 2000-es évek közepén. Azt hiszem, az elmúlt 3-4 év fejleményei egyáltalán nem jönnek be a nézőknek.”
“Négy bokszkiállás, komolyan? És mindenféle fizetős pilóták? Az F1-ben az abszolút legjobb versenyzőknek kellene lennie, de némelyik srác, akinek ott lenne a helye, még az egy tesztnapért elkért 400 ezer eurót sem tudja összeszedni.” 
Az ausztrál veterán egykori csapattársa, Sebastian Vettel Red Bulltól való távozását, és – valószínűleg – a Ferrarihoz való átszerződését is érintette:


“Nekem nem meglepő, mindig is úgy gondoltam, hogy ott köt majd ki, ahova feltehetőleg megy. Szerintem a következő csapat egyben az utolsó is lesz a Forma-1-ben. Frusztrált volt (a Red Bullnál), eredményeket akar, de azzal is teljesen tisztában van, hogy türelemre lesz szüksége.”
“De lehet, hogy nagyon is jól döntött. Amikor Lewis Hamilton távozott a McLArentől, mindenki azt hitte, hogy megőrült, aztán nézzük csak meg, hol tart most!”

Kommentek

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.