Az Amerikai Nagydíj előtt csődbe ment, de internetes közösségi gyűjtéssel és néhány befektető beszállásával elég pénzt gyűjtő Caterham ott lesz a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjon.


Bár a csapat tagjai kedden már a Yas Marina pályán pakolásztak, sokan továbbra is kételkednek abban, hogy épkézláb szereplésre lesz képes a leafieldi alakulat.
A Pitpass.comnak nyilatkozva egy nevét és beosztását elhallgatni kívánó, de a weboldal szerint komoly, sokrétű szakmai múlttal rendelkező Caterham-alkamazott ijesztő képet festett.
“Az utóbbi időben a csapatnál a használt alkatrészeket kezdtünk újrahasznosítani. Például a Kobajasi-epizódnál a felfüggesztésnél, amelyet a pályán nem épp szokásos módon, nedves rétegeléssel javítottunk” – kezdte a bennfentes. “Sokan meghökkentek ezen, volt egy szerelő, aki egyszerűen otthagyta a munkát, azt mondta, ebben nem akar részt venni, és visszament a szállodába. Ilyen komolynak látta a dolgot.”
“Ha az autó összetört, ott vannak a felfüggesztés különböző elemei. A mostani autón korábbról összeszedett alkatrészek vannak például a felfüggesztésben. Van mondjuk egy vadonatúj karbonelem, és a vésztartalékban egy korábban megégett darabról leszerelt fém alkatrészek. Az utóbbiak szemre jók, titánból készültek, nem lett bajuk a tűzben, szóval leszerelik őket a megégett alkatrészről, hogy aztán az új darabon folytassák az életüket. Ezeket sokszor éjszaka, műszaki ellenőrzés nélkül, tesztelés nélkül szerelik fel.”


“Köztudott volt, hogy ez megy. Rendben, ha egy Forma-3-as csapatról van szó, ez belefér, de ez itt a Forma-1. Ha a Red Bullról lenne szó, ezek az alkatrészek mennének a kukába, akkor is, ha teljesen épek, mert lejárt a szavatosságuk. Még a vésztartalék-polcra sem kerülhetnének fel. Ne feledjük, az alkatrészek meghatározott élettartamának épp az a lényege, hogy ha az letelik, akkor nem használhatók tovább. Legalábbis anélkül, hogy bizonyos vizsgálatokkal újra használhatóvá nyilvánítanák őket.”