F1: Megmentették a csapatot, mindenkit kirúgtak

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.11.16. 12.30

A Caterham bejelentette, hogy a pénzgyűjtés sikerült, az alakult ott lesz az Abu-Dzabi Nagydíjon, arról viszont szemérmesen hallgattak, hogy felmondtak minden dolgozónak.

Az Amerikai Nagydíj előtt csődbe ment Caterham a Crowdcube közösségi finanszírozó oldalon gyűjtött, külső befektetők által kiegészített pénzzel képes lesz elutazni a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjra, jelentették be még pénteken.
Azóta kiderült, hogy ez csak a történet egyik fele, ugyanis ugyanaznap fel is mondtak mind a 230 dolgozónak, akiknek egyébként hét heti fizetéssel is tartoznak még.


A csapat egyik vezető aerodinamikusa, Jim McManus a The Observernek nyilatkozott: 
“Szégyenletes, hogyan reklámozzák a közösségi finanszírozási akció sikerét, amikor ugyanaznap a teljes munkaerőt elküldték. Ha cinikus akarnék lenni, azt mondanám, hogy a két dolog nem független egymástól, a jó hírrel igyekeztek elfedni a rossz híreket.” 
A de facto csapatfőnök, a csődbiztos Finbarr O’Connell másképp meséli a történetet, szerinte az alkalmazottak kérték ezt a lépést, hogy munkaerő-piaci szempontból szabadok lehessenek. 
“Bolond egy helyzet, főképp, hogy a dolgozók többsége kérte, hogy mondjunk fel nekik, hogy így bejelentkezhessenek munkakeresőként, amíg én megpróbálok vevőt keríteni. Ha sikerül eladnom a csapatot, akkor az új tulajdonos persze azonnal felveszi őket, a felmondólevelek mehetnek a kukába.” 
“A felmondóleveleket pénteknél korábban nem adhattam ki, ugyanis csak akkor lettem a (csapatot működtető cég) 1MRT csődbiztosa is” – indokolta az időzítést O’Connell, aki előtte a Caterham Sports Ltd. vezetését vitte csak.
Az aerodinamikus McManus azt állítja, a dolgozók nem kérték az elküldést, “határozottan jelezték”, hogy szeretnének alkalmazásban maradni.


A dolgozók helyzete mellett érdekes kérdés, hogy ki vezet majd a Caterhamnél a jövő hétégén, hiszen Marcus Ericsson már szerződést bontott velük, Kobajasi Kamui valószínűleg nem akar visszaülni az autóba, a Belga Nagydíjon egyszer bevetett Le Mans-bajnok André Lotterert pedig ugyan most is megkeresték, de a Twitteren jelezte, hogy nincs nagy kedve a dologhoz.
A Forma-1-es csapatok a szabályok szerint egy évben csak négy versenyzőt vethetnek be a futamokon, minden bizonnyal ezért is kellene nekik Lotterer, aki a legtöbbet ajánló fizetős pilóta mellé ülne. 

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.