F1: Ecclestone ejtené a duplapontos finálét

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.11.15. 10.50

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone 2015-ben már nem akar duplapontos szezonzárót látni, eredetileg amúgy sem így képzelte a dolgot.

Sebastian Vettel 2013-as tarolása után a Forma-1-ben idénre bevezették a duplapontos szezonzárót, hogy a bajnoki küzdelem az idény végéig nyitott maradhasson.


Az újítást a nézők túlnyomó többsége és a Forma-1-es csapatok és pilóták nagy része is elutasította, a 2014-es idény végére pedig kiderült, hogy szükség sincs rá, ugyanis Lewis Hamilton és Nico Rosberg csatája így is, úgy is a szezonzáróig tartana, ellenben dupla pontokkal akár kicsit igazságtalan eredmény is születhet.
Világos, hogy a legtöbben jövőre már nem szeretnék a “trükköt”, és mostanra az ötletet eredetileg bedobó Bernie Ecclestone is meghátrált:
“Egy futamra tényleg hülyeség, de képzeljük el, hogy az utolsó három verseny lett volna duplapontos. Akkor az éllovasnak legalább 150 pontos előnyt kellett volna gyűjtenie, hogy biztos legyen a győzelme.”
“De a csapatok nem fogadták el, buta autószerelők. Csak rövid távon képesek gondolkodni. Én már nem fogom újra felvetni a három versenyes ötletet, ráhagyom a csapatokra. Nem tudom, jövőre mi lesz.”

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.