F1: A Caterham kifut az időből

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.11.14. 12.45

A Caterham közösségi finanszírozási akciója elakadt, 12 óra alatt kellene 1 millió fontot összeszedni. A csődbiztos azért még reménykedik.

Az Amerikai Nagydíj előtt összeomlott, azóta csődbiztos által vezetett Caterham-csapat egy héttel ezelőtt indított közösségi finanszírozás projektet, a Crowdcube oldalon 2,35 millió fontot (930 millió Ft) szerettek volna összekalapozni a szurkolóktól, hogy elindulhassanak a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjon.
A crowdfunding akció kiválóan indult, de ahogy számítani lehetett rá, pár nap után elfogyott a lendület, aki adni akart, megtette, így péntek délben, 12 órával az akció lejárta előtt “csak” 1,38 millió fontos felajánlás jött össze, a kitűzött cél 43 %-a hiányzik.


A csődbiztos, de facto csapatfőnök Finbarr O’Connell ennek ellenére még reménykedik, legalábbis a The Times pénteki számának így nyilatkozott:
“Több érdeklődővel is tárgyalunk, akik jelentős befektetésre lennének hajlandóak. Így a közösségi gyűjtésből már csak picivel többnek kellene összejönni, és mehetnénk Abu-Dzabiba. Erősen hiszek benne, hogy versenyezni fogunk.” 
O’Connell a Crash.netnek azt mondta, hogy Lefieldben folyik a szállítmány összeállítása, a kamionok pedig készen állnak, hogy a repülőtérre vigyék a konténereket. 
A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone azért jóval óvatosabb: “Rendszeresen beszélek a csődbiztossal. De még ha képesek is lesznek benn maradni (az F1-ben), vajon milyen formában lesz a csapat a leépítések után?”
Az angol kisember egy másik interjúban hangsúlyozta, hogy a Forma-1-nek igazán nem hiányozna a Caterham és a Marussia.
“Senkinek sem hiányzik majd ez a két csapat, ugyanis nem élcsapatok. Az emberek csak a problémáik miatt ismerik a nevüket. Itt van például ez a dél-afrikai szerencsétlen flótás (a gyilkossági ügyben elítélt műlábú futó, Oscar Pistorius), rá is a történtek miatt figyeltek fel, nem az aranyérmei miatt. Megnyerte az érmeket, aztán el is felejtették.”

Kommentek

Minden autóba nyomkövetőt kell szerelni Kínában

Minden gépjárműbe műholdas nyomkövetőt kell szerelni az északnyugat-kínai Hszincsiang-Ujgur autonóm körzet egyik prefektúrájában a terrorizmus elleni küzdelem keretében.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.