Kubicának fáj Forma-1-et nézni

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.11.13. 10.35

Robert Kubica inkább távolt tartja magát a Forma-1-től, ugyanis túlságosan fájdalmas számára, hogy a sérült keze miatt ő maga nem versenyezhet.

Az F1-ben 2006-ban a BMW Saubernél bemutatkozott Robert Kubica második teljes évében, 2008-ban már a bajnoki címért állt csatában, a Ferrari is kiszemelte, azonban 2011 januárjában egy olaszországi ralin súlyos balesetet szenvedett, jobb alkarja kis híján leszakadt.
2008-ban futamot nyert, később bajnok is lehetett volna 


A lengyel pilóta a felépülése után a ralizáshoz tért vissza, idén második WRC-s idényét tölti, a szezonzáró Wales-rali előtt az F1-ről, a kilátásairól is nyilatkozott:
“Gokartos kissrácként mindenki Forma-1-es pilóta szeretne lenni. Én is ezt akartam egész életemben, és sikerült is megvalósítanom. Az F1-es paddockban sikerült tiszteletet kivívnom, de aztán a baleset miatt egyik napról a másikra odalett minden. Huss. Nagyon nehéz volt.”
“Tavaly vezettem egy kicsit a Mercedes szimulátorán, de az én korlátaimmal nem vagyok képes F1-es autót vezetni olyan pályákon, ahol szűk kanyarok vannak, mint például Monaco vagy Szingapúr. A csuklómat és az alkaromat nem tudom fordítani. Túraautóban, raliautóban nem gond, ott kompenzálhatok a vállammal, de az F1-ben nagyon szűk a pilótafülke.”
“Tavaly felmerült, hogy tesztelhetnék F1-es autóval, és eléggé bíztam is benne, hogy képes lennék rá. Azonban arra gondoltam, hogy és aztán mi a következő lépés? A következő lépés nem lehetséges a korlátaim miatt, szóval végül inkább nem tettem meg, nem akartam fájdalmat okozni magamnak.”
“Egyszerűen túl nagy volt a veszélye, hogy élvezni fogom, aztán utána? Hát, olyan lenne, mintha kést forgatnék a szívemben.”
Balkezessé képezte át magát


Kubica épp ezért kerüli a Forma-1-es környezetet is, ezért nem jár a versenyekre.
“Hogy gondolok-e a Forma-1-re? Igen és nem is. Azzal kell törődni, ami jön, és nem az emlékekkel. Járhatnék a futamokra, tarthatnék szorosabb kapcsolatot az F1-es barátaimmal. De úgy döntöttem, hogy inkább kerülöm.”
“Nem azért, mert magamnak való vagyok, hanem azért, mert előhívja az emlékeket. Őszinte leszek: nem könnyű számomra Forma-1-es futamot nézni. A baleset utáni első két évben a gyógyulásra koncentráltam, akkor még könnyebb volt, de mostanra nehezebb lett.”
“Nem azért, mert látom, ahogy Lewis és Nico a bajnoki címért küzd, miközben már egészen fiatal korunkban is, már ’98-ban együtt versenyeztünk, hanem azért, mert hiányzik, hogy is is ellenük versenyezzek.”
“Elfogadnám, ha tudnám, hogy soha többé nem vezethetek F1-est, és azt is ha valamikor újra versenyezhetnék, most viszont fogy az időm. De ha valamit nem kaphat meg az ember, akkor abból kell élni, amit elérhet. Ha nem kaphatsz steaket, és vagy tojást eszel vagy semmit, akkor tojást választod és az is ízlik.”

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.