Kubicának fáj Forma-1-et nézni

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.11.13. 10.35

Robert Kubica inkább távolt tartja magát a Forma-1-től, ugyanis túlságosan fájdalmas számára, hogy a sérült keze miatt ő maga nem versenyezhet.

Az F1-ben 2006-ban a BMW Saubernél bemutatkozott Robert Kubica második teljes évében, 2008-ban már a bajnoki címért állt csatában, a Ferrari is kiszemelte, azonban 2011 januárjában egy olaszországi ralin súlyos balesetet szenvedett, jobb alkarja kis híján leszakadt.
2008-ban futamot nyert, később bajnok is lehetett volna 


A lengyel pilóta a felépülése után a ralizáshoz tért vissza, idén második WRC-s idényét tölti, a szezonzáró Wales-rali előtt az F1-ről, a kilátásairól is nyilatkozott:
“Gokartos kissrácként mindenki Forma-1-es pilóta szeretne lenni. Én is ezt akartam egész életemben, és sikerült is megvalósítanom. Az F1-es paddockban sikerült tiszteletet kivívnom, de aztán a baleset miatt egyik napról a másikra odalett minden. Huss. Nagyon nehéz volt.”
“Tavaly vezettem egy kicsit a Mercedes szimulátorán, de az én korlátaimmal nem vagyok képes F1-es autót vezetni olyan pályákon, ahol szűk kanyarok vannak, mint például Monaco vagy Szingapúr. A csuklómat és az alkaromat nem tudom fordítani. Túraautóban, raliautóban nem gond, ott kompenzálhatok a vállammal, de az F1-ben nagyon szűk a pilótafülke.”
“Tavaly felmerült, hogy tesztelhetnék F1-es autóval, és eléggé bíztam is benne, hogy képes lennék rá. Azonban arra gondoltam, hogy és aztán mi a következő lépés? A következő lépés nem lehetséges a korlátaim miatt, szóval végül inkább nem tettem meg, nem akartam fájdalmat okozni magamnak.”
“Egyszerűen túl nagy volt a veszélye, hogy élvezni fogom, aztán utána? Hát, olyan lenne, mintha kést forgatnék a szívemben.”
Balkezessé képezte át magát


Kubica épp ezért kerüli a Forma-1-es környezetet is, ezért nem jár a versenyekre.
“Hogy gondolok-e a Forma-1-re? Igen és nem is. Azzal kell törődni, ami jön, és nem az emlékekkel. Járhatnék a futamokra, tarthatnék szorosabb kapcsolatot az F1-es barátaimmal. De úgy döntöttem, hogy inkább kerülöm.”
“Nem azért, mert magamnak való vagyok, hanem azért, mert előhívja az emlékeket. Őszinte leszek: nem könnyű számomra Forma-1-es futamot nézni. A baleset utáni első két évben a gyógyulásra koncentráltam, akkor még könnyebb volt, de mostanra nehezebb lett.”
“Nem azért, mert látom, ahogy Lewis és Nico a bajnoki címért küzd, miközben már egészen fiatal korunkban is, már ’98-ban együtt versenyeztünk, hanem azért, mert hiányzik, hogy is is ellenük versenyezzek.”
“Elfogadnám, ha tudnám, hogy soha többé nem vezethetek F1-est, és azt is ha valamikor újra versenyezhetnék, most viszont fogy az időm. De ha valamit nem kaphat meg az ember, akkor abból kell élni, amit elérhet. Ha nem kaphatsz steaket, és vagy tojást eszel vagy semmit, akkor tojást választod és az is ízlik.”

Kommentek

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

Fontos változásokra készülhetnek az autósok

Változnak a műszaki vizsgát érintő szabályok és a jogosítvánnyal kapcsolatos rendelkezések.

SMS-ben rúgta ki munkásait az államosított gyár

Miután a General Motors venezuelai üzemére rátette a kezét a helyi kormány, a cég írásos üzenetben közölte alkalmazottaival: átutalták a végkielégítésüket, vehetik a kalapjukat.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.