Kubicának fáj Forma-1-et nézni

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.11.13. 10.35

Robert Kubica inkább távolt tartja magát a Forma-1-től, ugyanis túlságosan fájdalmas számára, hogy a sérült keze miatt ő maga nem versenyezhet.

Az F1-ben 2006-ban a BMW Saubernél bemutatkozott Robert Kubica második teljes évében, 2008-ban már a bajnoki címért állt csatában, a Ferrari is kiszemelte, azonban 2011 januárjában egy olaszországi ralin súlyos balesetet szenvedett, jobb alkarja kis híján leszakadt.
2008-ban futamot nyert, később bajnok is lehetett volna 


A lengyel pilóta a felépülése után a ralizáshoz tért vissza, idén második WRC-s idényét tölti, a szezonzáró Wales-rali előtt az F1-ről, a kilátásairól is nyilatkozott:
“Gokartos kissrácként mindenki Forma-1-es pilóta szeretne lenni. Én is ezt akartam egész életemben, és sikerült is megvalósítanom. Az F1-es paddockban sikerült tiszteletet kivívnom, de aztán a baleset miatt egyik napról a másikra odalett minden. Huss. Nagyon nehéz volt.”
“Tavaly vezettem egy kicsit a Mercedes szimulátorán, de az én korlátaimmal nem vagyok képes F1-es autót vezetni olyan pályákon, ahol szűk kanyarok vannak, mint például Monaco vagy Szingapúr. A csuklómat és az alkaromat nem tudom fordítani. Túraautóban, raliautóban nem gond, ott kompenzálhatok a vállammal, de az F1-ben nagyon szűk a pilótafülke.”
“Tavaly felmerült, hogy tesztelhetnék F1-es autóval, és eléggé bíztam is benne, hogy képes lennék rá. Azonban arra gondoltam, hogy és aztán mi a következő lépés? A következő lépés nem lehetséges a korlátaim miatt, szóval végül inkább nem tettem meg, nem akartam fájdalmat okozni magamnak.”
“Egyszerűen túl nagy volt a veszélye, hogy élvezni fogom, aztán utána? Hát, olyan lenne, mintha kést forgatnék a szívemben.”
Balkezessé képezte át magát


Kubica épp ezért kerüli a Forma-1-es környezetet is, ezért nem jár a versenyekre.
“Hogy gondolok-e a Forma-1-re? Igen és nem is. Azzal kell törődni, ami jön, és nem az emlékekkel. Járhatnék a futamokra, tarthatnék szorosabb kapcsolatot az F1-es barátaimmal. De úgy döntöttem, hogy inkább kerülöm.”
“Nem azért, mert magamnak való vagyok, hanem azért, mert előhívja az emlékeket. Őszinte leszek: nem könnyű számomra Forma-1-es futamot nézni. A baleset utáni első két évben a gyógyulásra koncentráltam, akkor még könnyebb volt, de mostanra nehezebb lett.”
“Nem azért, mert látom, ahogy Lewis és Nico a bajnoki címért küzd, miközben már egészen fiatal korunkban is, már ’98-ban együtt versenyeztünk, hanem azért, mert hiányzik, hogy is is ellenük versenyezzek.”
“Elfogadnám, ha tudnám, hogy soha többé nem vezethetek F1-est, és azt is ha valamikor újra versenyezhetnék, most viszont fogy az időm. De ha valamit nem kaphat meg az ember, akkor abból kell élni, amit elérhet. Ha nem kaphatsz steaket, és vagy tojást eszel vagy semmit, akkor tojást választod és az is ízlik.”

Kommentek

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Háromhengeres szedán a BMW-től

Megkezdte legkisebb limuzinjának forgalmazását a BMW. A lépcsőshátú 1-es Kínában készül, és sajnos csak ott kapható.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbáljál magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.