Az alkohol okozta problémák csökkentéséért és megelőzéséért küzdő európai szervezet, az Eurocare nyílt levelet írt az FIA-elnök Jean Todtnak. A 25 európai ország 57 egészségügyi szervezetét tömörítő társaság aggódik az alkoholtartalmú termékek F1-ben való megjelenése miatt, példaként említve a szponzorként megjelent Johnny Walkert, Smirnoffot és Martinit.


Az Eurocare azt várja, hogy az FIA tiltsa be az alkoholreklámokat, mégpedig a lehető leghamarabb, mert a márkanevek megjelenésének jelenlegi formája több EU-s direktívával is szembemegy. A szervezet szerint az alkoholfogyasztás népszerűsítése semmilyen kapcsolatban nem állhatna a vezetéssel.

A dohányreklámok évekkel ezelőtti betiltását hasonló nyomulás előzte meg hasonló szervezetek részéről, az FIA-nek azonban nagyon megfontolt döntést kell hoznia, mert az alkoholreklámok betiltása több csapatot konkrétan ellehetetlenítene. A nyílt levelet több más szervezetnek, köztük az Egészségügyi Világszervezetnek is elküldték.