Jön a harmadik arab F1-es futam?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.11.12. 12.35

Két év múlva akár már három arab helyszín is szerepelhet a Forma-1-es naptárban, Katar kész a belépésre. India 2017-ben térne vissza.

Bár az elmúlt időszakban görögországi “Mediterrán Nagydíjról”, Las Vegasról, Madridról lehetett inkább hallani, a Motorsport.com értesülése szerint sokkal inkább a “kanyarban van” egy harmadik arab helyszín beemelése a Bahreini és az Abu-Dzabi Nagydíj mellé.


Az új belépő Katar lehet, 2016-ban vagy legkésőbb 2017-ben. A Losail International Circuit gyakorlatilag készen áll a Forma-1-re, a pályán a 2004-es megnyitás óta versenyez a MotoGP, tartottak már rajta GP2-es versenyt, és a Bernie Ecclestone által annyira kedvelt éjszakai futam rendezésének sincs semmi akadálya, hosszú évek óta ki van építve a teljes világítás. 
A versenyhelyszín a legmagasabb, 1-es FIA-minősítéssel rendelkezik, Forma-1-es versenyzésre alkalmas, a nagydíj valós fogadásához minimális módosítások kellhetnek csak.
A Motorsport.com úgy tudja, a nagydíj megrendezése előtt valamikor F1-es tesztelésen ismerkednének a csapatok a helyszínnel. A katari pálya téli teszthelyszínként már korábban is felmerült, végül a költségek miatt nem mentek oda a Forma-1-esek.


Közben a 2011-13 között háromszor megrendezett, idénre ejtett India a visszatérésen dolgozik, az Újdelhi melletti futamot szervező Jaypee Sports egyik vezetője, Askari Zedi 2017-et említette lehetséges célként.
“Nagyon szeretnénk visszahozni a nagydíjat az országba. Folynak a tárgyalások, de bizonyos vám- és adókérdéseket még meg kell oldani, azaz nem csak rajtunk múlik, de igyekszünk mindent megtenni” – mondta a New Indian Expressnek. 
Zedi hozzátette, hogy 2015 kizárt, “2016-ról egyelőre nem lehet beszélni, de mindent beleadunk, 2017-ben újra megrendezhessük a versenyt.”

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.