GP2-es autókkal töltenék fel a Forma-1-et

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.11.12. 14.30

A kiscsapatok már korábban nehezményezték a Marussia és a Caterham kidőlése miatt kirobbant F1-es válság kapcsán, hogy úgy érzik, ki akarják szorítani őket a sorozatból.

A kiscsapatok már korábban nehezményezték a Marussia és a Caterham kidőlése miatt kirobbant F1-es válság kapcsán, hogy úgy érzik, ki akarják szorítani őket a sorozatból. Bob Fernley, a Force India helyettes csapatfőnöke most nyilvánosságra is hozta, hogy Bernie Ecclestone milyen elképzeléssel állt elő az egyik válságtanácskozáson.


A terv szerint felturbózott GP2-es autókkal töltenék fel a mezőnyt, amelyek a módosítások után sem lennének F1-es szinten, de így legalább biztosan lenne elég autó, és a két külön osztályban önálló versengés mehetne. A GP2-es autókat ügyfélcsapatok üzemeltetnék.

“Van egy alternatíva, a Super GP2” – mondta Fernley. “Hasonlóak lennének a GP2-es autókhoz, erősebb motorral. Szerintünk az irány világos, a jogtulajdonos azt szeretné, ha lenne öt konstruktőr és öt ügyfélcsapat, nekik így lenne a legkényelmesebb.”

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint is aggasztó az Ecclestone által felvázolt irány, szerinte a jogtulajdonos a kisebb csapatok nélkül képzeli el a jövőt. “Úgy néz ki a különböző javaslatok alapján, hogy négy-öt csapatra szeretnék szorítani az indulók létszámát. A többiek meg választhatnak, hogy egyéves kasztnikkal, motorokkal vagy más sorozatból hozott autókkal versenyeznek. Mivel a nagycsapatok közül nem nagyon reagál senki, nem tudjuk, hogy az ilyen-olyan elképzelések éppen kitől származnak” – mondta Kaltenborn.

“Napról napra változnak a dolgok, de az biztos, hogy ez az irány elfogadhatatlan. Ahogy jönnek az újabb ötletek, úgy érezzük mi hárman egyre inkább úgy, hogy nemkívánatosak lettünk.”

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.