GP2-es autókkal töltenék fel a Forma-1-et

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.11.12. 14.30

A kiscsapatok már korábban nehezményezték a Marussia és a Caterham kidőlése miatt kirobbant F1-es válság kapcsán, hogy úgy érzik, ki akarják szorítani őket a sorozatból.

A kiscsapatok már korábban nehezményezték a Marussia és a Caterham kidőlése miatt kirobbant F1-es válság kapcsán, hogy úgy érzik, ki akarják szorítani őket a sorozatból. Bob Fernley, a Force India helyettes csapatfőnöke most nyilvánosságra is hozta, hogy Bernie Ecclestone milyen elképzeléssel állt elő az egyik válságtanácskozáson.


A terv szerint felturbózott GP2-es autókkal töltenék fel a mezőnyt, amelyek a módosítások után sem lennének F1-es szinten, de így legalább biztosan lenne elég autó, és a két külön osztályban önálló versengés mehetne. A GP2-es autókat ügyfélcsapatok üzemeltetnék.

“Van egy alternatíva, a Super GP2” – mondta Fernley. “Hasonlóak lennének a GP2-es autókhoz, erősebb motorral. Szerintünk az irány világos, a jogtulajdonos azt szeretné, ha lenne öt konstruktőr és öt ügyfélcsapat, nekik így lenne a legkényelmesebb.”

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint is aggasztó az Ecclestone által felvázolt irány, szerinte a jogtulajdonos a kisebb csapatok nélkül képzeli el a jövőt. “Úgy néz ki a különböző javaslatok alapján, hogy négy-öt csapatra szeretnék szorítani az indulók létszámát. A többiek meg választhatnak, hogy egyéves kasztnikkal, motorokkal vagy más sorozatból hozott autókkal versenyeznek. Mivel a nagycsapatok közül nem nagyon reagál senki, nem tudjuk, hogy az ilyen-olyan elképzelések éppen kitől származnak” – mondta Kaltenborn.

“Napról napra változnak a dolgok, de az biztos, hogy ez az irány elfogadhatatlan. Ahogy jönnek az újabb ötletek, úgy érezzük mi hárman egyre inkább úgy, hogy nemkívánatosak lettünk.”

Kommentek

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhez vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-s idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.