F1: Óriási húzás a duplapontos szezonzáró?

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.11.12. 15.30

Hiába nyert Lewis Hamilton tíz futamot az idén, Nico Rosberg pedig csak ötöt, a pontrendszer sajátosságai miatt még dupla pontok nélkül is nyílt lenne közöttük a verseny.

Hiába nyert Lewis Hamilton tíz futamot az idén, Nico Rosberg pedig csak ötöt, a pontrendszer sajátosságai miatt még dupla pontok nélkül is nyílt lenne közöttük a verseny az utolsó futamon. A Bernie Ecclestone javaslatára bevezetett duplapontos rendszer azonban torzítja az esélyeket, így Rosberg-győzelem esetén Hamiltonnak másodiknak kell lennie a bajnoki címhez, míg egyébként egy nagyon kényelmes hatodik hely is elég lenne neki ehhez.


A rajongók körében szinte egyhangú a dupla pontok elutasítása, korábban Bernie Ecclestone is tett olyan célzást, hogy talán elhibázott lépés volt. Még Rosberg sem rajong érte, bár elismeri, hogy profitálhat belőle, és nem érzi majd értéktelennek a bajnokságot, ha esetleg így nyeri meg.

“Mesterségesnek tartom, és alapvetően nem tartom jó dolognak” – mondta Rosberg. “Természetesen nekem most jól jön, de ez csak az aktuális helyzet miatt van így. A bajnoki cím viszont ettől nem lenne értéktelenebb, mert a lényeg mindig az, hogy kinek a neve kerül be a történelemkönyvekbe.”

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke régóta mondogatja, hogy a rendszer rossz. “Senki nem szereti a dupla pontokat, legközelebb tárgyalni is fogunk erről. Szerintem még Bernie-nek is elment a kedve tőle, ezt a szabályt már jövőre el kellene törölnünk” – mondta Wolff. Christian Horner Red Bull-csapatfőnök kíváncsian várja a végeredményt, szerinte a szerencsén is múlik majd a dolog, de alapvetően izgalmasnak tartja, hogy a végéig nyílt a bajnokság. “Szinte hihetetlen, hogy Lewis tízszer, Nico ötször nyert, mégis ennyire szoros az állás” – vélekedett Horner.

Az egyetlen nagy támogatónak Ecclestone régi barátja, Flavio Briatore tűnik. “Nagyon okos húzás a duplapontos rendszer” – dicsérte Ecclestone-t Briatore. “A következő két hétben mindenki beszélni fog erről, szóval bravó, Bernie! Abu-Dzabi borzasztó sokáig téma lesz.”

Kommentek

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.