F1: Három napja van a sereghajtóknak

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.11.12. 09.30

A Caterhamnek és a Marussiának is péntekig kellene összegyűjtenie a pénzt ahhoz, hogy a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjon részt vehessenek.

A két csődbe ment mezőny végi kiscsapatnál még nem mondtak le róla, hogy a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjon befejezhessék az idényt.
Ahogy már írtuk, a Caterham vezetését átvett csődbiztos a múlt pénteken közösségi finanszírozási akciót indított, egy hét alatt igyekeznek 2,35 millió fontot (930 millió Ft) összekalapozni, hogy ott lehessenek a finálén. A lépés meglepően sikeres, szerda reggelig 3700 adakozó 1,218 millió fontot dobott össze a Crowdcube.com oldalon, azaz több mint fele megvan az összegnek. 


Múlt pénteken ugyanakkor bejelentették a Marussia F1 felszámolását és a dolgozók elbocsátását, azonban a Forma-1-es nevezést birtokló cég, a Manor F1 Team még nem dobta be végleg a törölközőt. A csődbiztos állítólag több komoly érdeklődővel is tárgyal, ha valaki hajlandó lesz 3-5 millió fonttal beszállni péntekig, akkor mehetnek Abu-Dzabiba. 
A pályán való befejezésnek nagy tétje van, ugyanis a Monacóban szerezett 2 pontnak köszönhetően a Marussia jelenleg a konstruktőri bajnokság 9. helyén áll, ami az év végén kb. 40 millió dollárnyi pénzdíjat jelenthetne.
“Nem érzem úgy, hogy már egyáltalán nincs visszaút. Mindannyiunkban él a küzdőszellem, és egészen addig harcolunk, amíg a legkisebb esélyünk is van. Egyelőre még nagyon is van rá esély, hogy 2015-ben, sőt, még idén, Abu-Dzabiban versenyezzünk” – nyilatkozta a hétvégén Brazíliában a Marussia volt sportigazgató-elnöke, Greame Lowdon.
Mind a Caterham, mind a Marussia leadta a nevezését a 2015-ös Forma-1-es idényre, igaz, ez mindössze 50 és 60 ezer dolláros (50 ezer alapdíj + 5000/szerzett pont) befektetést jelentett számukra, biztonsági lépés volt tehát.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.