F1: Senki nem költött többet a Red Bullnál

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.11.11. 14.30

A Forma-1 gazdasági ügyeiről mindig jól informált Christian Sylt írása szerint az idei szezonra a Red Bull költötte a legtöbb pénzt, 196 millió fontot.

A Forma-1 gazdasági ügyeiről mindig jól informált Christian Sylt írása szerint az idei szezonra a Red Bull költötte a legtöbb pénzt, 196 millió fontot (77 milliárd forint). Az adatok szerint a Red Bull a 2013. december 31-ével zárult évben költött ennyit, mivel azonban a fejlesztési munka nagy részét mindig az adott évet megelőzően végzik el, az összeg jelzi a 2014-es költségvetés nagyságát.


Noha a Red Bull rengeteget költött az idei szezonra, a csapatnak esélye sem volt begyűjteni zsinórban ötödik egyéni és konstruktőri címét. A Red Bull költése nagy kontrasztban áll például a Caterhamével, amely mindössze 42 millió fontból (16,5 milliárd forint) próbálta megoldani a szezont.

Az F1 válságát sokan a bevételek igazságtalan elosztásával magyarázzák, a rendszerből a Red Bull valóban sokat profitált. A Red Bull költségvetése a szponzoroktól, a pénzdíjból, a jogdíjakból és az anyacég Red Bulltól érkező jelentős támogatásból áll össze. A bevételek elosztása azonban annyira kedvező volt a csapat számára, hogy a Red Bull a korábbi 54 millió font (21 milliárd forint) helyett csak 13 milliót (5 milliárd) utalt a csapatnak.

A Red Bull kutatásra és fejlesztésre 83 millió fontot (33 milliárd forint) költött tavaly, tíz százalékkal többet, mint 2012-ben. A dolgozók létszáma 675-re nőtt, 62 millió fontos (24 milliárd forint) bérköltséget eredményezve. A Red Bull mindig annyi támogatást ad a csapatnak, amennyi hiányzik a költségvetésből, így lehetséges, hogy üzletileg a Red Bull Racing mindössze egymillió fontos (400 millió forint) nyereséggel zárta 2013-at, a bankszámláján pedig mindössze 187 ezer font (73 millió forint) van.

Kommentek

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Nyolcéves csúcson a magyar gumiabroncspiac

2016-ban 5,1 százalékkal nőtt a hazai személygépkocsiabroncs-piac a 2015-ös évhez képest.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.