F1: Senki nem költött többet a Red Bullnál

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.11.11. 14.30

A Forma-1 gazdasági ügyeiről mindig jól informált Christian Sylt írása szerint az idei szezonra a Red Bull költötte a legtöbb pénzt, 196 millió fontot.

A Forma-1 gazdasági ügyeiről mindig jól informált Christian Sylt írása szerint az idei szezonra a Red Bull költötte a legtöbb pénzt, 196 millió fontot (77 milliárd forint). Az adatok szerint a Red Bull a 2013. december 31-ével zárult évben költött ennyit, mivel azonban a fejlesztési munka nagy részét mindig az adott évet megelőzően végzik el, az összeg jelzi a 2014-es költségvetés nagyságát.


Noha a Red Bull rengeteget költött az idei szezonra, a csapatnak esélye sem volt begyűjteni zsinórban ötödik egyéni és konstruktőri címét. A Red Bull költése nagy kontrasztban áll például a Caterhamével, amely mindössze 42 millió fontból (16,5 milliárd forint) próbálta megoldani a szezont.

Az F1 válságát sokan a bevételek igazságtalan elosztásával magyarázzák, a rendszerből a Red Bull valóban sokat profitált. A Red Bull költségvetése a szponzoroktól, a pénzdíjból, a jogdíjakból és az anyacég Red Bulltól érkező jelentős támogatásból áll össze. A bevételek elosztása azonban annyira kedvező volt a csapat számára, hogy a Red Bull a korábbi 54 millió font (21 milliárd forint) helyett csak 13 milliót (5 milliárd) utalt a csapatnak.

A Red Bull kutatásra és fejlesztésre 83 millió fontot (33 milliárd forint) költött tavaly, tíz százalékkal többet, mint 2012-ben. A dolgozók létszáma 675-re nőtt, 62 millió fontos (24 milliárd forint) bérköltséget eredményezve. A Red Bull mindig annyi támogatást ad a csapatnak, amennyi hiányzik a költségvetésből, így lehetséges, hogy üzletileg a Red Bull Racing mindössze egymillió fontos (400 millió forint) nyereséggel zárta 2013-at, a bankszámláján pedig mindössze 187 ezer font (73 millió forint) van.

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.