F1: Senki nem költött többet a Red Bullnál

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.11.11. 14.30

A Forma-1 gazdasági ügyeiről mindig jól informált Christian Sylt írása szerint az idei szezonra a Red Bull költötte a legtöbb pénzt, 196 millió fontot.

A Forma-1 gazdasági ügyeiről mindig jól informált Christian Sylt írása szerint az idei szezonra a Red Bull költötte a legtöbb pénzt, 196 millió fontot (77 milliárd forint). Az adatok szerint a Red Bull a 2013. december 31-ével zárult évben költött ennyit, mivel azonban a fejlesztési munka nagy részét mindig az adott évet megelőzően végzik el, az összeg jelzi a 2014-es költségvetés nagyságát.


Noha a Red Bull rengeteget költött az idei szezonra, a csapatnak esélye sem volt begyűjteni zsinórban ötödik egyéni és konstruktőri címét. A Red Bull költése nagy kontrasztban áll például a Caterhamével, amely mindössze 42 millió fontból (16,5 milliárd forint) próbálta megoldani a szezont.

Az F1 válságát sokan a bevételek igazságtalan elosztásával magyarázzák, a rendszerből a Red Bull valóban sokat profitált. A Red Bull költségvetése a szponzoroktól, a pénzdíjból, a jogdíjakból és az anyacég Red Bulltól érkező jelentős támogatásból áll össze. A bevételek elosztása azonban annyira kedvező volt a csapat számára, hogy a Red Bull a korábbi 54 millió font (21 milliárd forint) helyett csak 13 milliót (5 milliárd) utalt a csapatnak.

A Red Bull kutatásra és fejlesztésre 83 millió fontot (33 milliárd forint) költött tavaly, tíz százalékkal többet, mint 2012-ben. A dolgozók létszáma 675-re nőtt, 62 millió fontos (24 milliárd forint) bérköltséget eredményezve. A Red Bull mindig annyi támogatást ad a csapatnak, amennyi hiányzik a költségvetésből, így lehetséges, hogy üzletileg a Red Bull Racing mindössze egymillió fontos (400 millió forint) nyereséggel zárta 2013-at, a bankszámláján pedig mindössze 187 ezer font (73 millió forint) van.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.