Nincs válságban a Forma-1?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.11.09. 11.40

Az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone homlokegyenest mást mond, mit egy héttel ezelőtt. A kiscsapatok maguknak köszönhetik a bajt, pénzt pedig csak a nagyoktól kérhetnek

A Caterham és a Marussia kidőlése után a múlt hétvégén Austinban az F1-ben már-már pánikhangulat uralkodott, a szintén veszélyben lévő Lotus, Force India és Sauber bojkottot fontolgatott, Bernie Ecclestone arról beszélt, hogy az ő hibája a pénzek rossz elosztása, és hogy saját zsebből is hajlandó lenne segíteni nekik, ha rajta múlna.
A múlt vasárnap állítólag a Forma-1 kereskedelmi jogainak többségi tulajdonosa, a CVC befektetési csoport vezetője, Donald Mackenzie is kénytelen volt lépni, telefonon 100 millió fontot – vagy dollárt, a források ellentmondóak – ajánlott a bajban lévő öt csapatnak.
Azóta a Marussia végleg földbe állt, ugyanakkor a Caterham közösségi finanszírozással kíván visszatérni az Abu-Dzabi Nagydíjra.


Az austini kapkodás után Ecclestone a hétvégi Brazil Nagydíjon már szinte teljesen mást mondott, mint egy héttel korábban: 
“Azt mondják, válságban van a Forma-1, ez egy nagy hülyeség. Csak pár csapat került válságba” – nyilatkozta a BBC-nek, hozzátéve, hogy a Marussia és a Caterham csak önmagának köszönheti a bajait.
 
“Az F1-ben jönnek-mennek a csapatok, a főnököknek kellene tisztában lenni azzal, hogy mennyi a bevétel és mennyi a kiadás. A Marussiánál és a Caterhamnél ezt nem tudták kiszámolni, ezért többet költöttek.”
Az F1 ura hozzátette, hogy a két kiscsapat “elméletileg még részt vesz a bajnokságban, már ha ott lesznek Abu-Dzabiban”. “De ha nem, akkor végük.”


A Caterhamnél ezt felismerve igyekeznek annyi pénzt gyűjteni, hogy a Yas Marina pályán rajthoz állva megelőzzék a már halott Marussiát és beszedjék az év végi pénzdíjat, de Ecclestone-nak nagyon nem tetszik a crowdfunding (amely egyébként vasárnap délelőttig már 700 ezer fontot hozott a célként kitűzött 2,35 millióból).
“Ez kész katasztrófa. Nem akarunk koldusokat az F1-ben. Ha valakinek nincs elég pénze a részvételre, akkor keressen másik sportágat. Nem tudom elképzelni, hogy visszatérjenek.”
Ecclestone a még életben lévő, de küszködő csapatok is csak maguknak köszönhetik, hogy nincs több pénzük:
“Ugyanannyit osztunk el, mint korábban, csak az a különbség, hogy három-négy csapat (a Ferrari, a Red Bull, a Mercedes és a McLaren) jelentős bónuszt kap, amiért kötelezettséget vállaltak, hogy 2020-ig maradnak a Forma-1-ben. Ez a lehetőség mindenki számára nyitott volt, de a többiek nem vállaltak garanciát.”


Az F1 ura újra elmondta – a klasszikus “oszd meg és uralkodj!” elvet érvényesítve -, hogy több pénzt csak akkor kaphatnak a kicsik, ha nagyok hajlandóak a saját részük bizonyos hányadáról lemondani, és azt osztják szét a küszködő alakulatok között. “Nem tudom garantálni, hogy itt lesznek jövőre, csak remélni tudom” – jegyezte meg.
A Lotus, a Force India és a Sauber képviselői szombat délután Interlagosban tárgyaltak Ecclestone-nal, de úgy tűnik, semmire sem jutottak. 
“Bernie csak azt mondogatta, hogy jövő héten beszél Donalddal (Mackenzie) és majd utána tájékoztat minket” – nyilatkozta bosszúsan a Force India tulajdonos-főnöke, Vijay Mallya.

Kommentek

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.