Nincs válságban a Forma-1?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.11.09. 11.40

Az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone homlokegyenest mást mond, mit egy héttel ezelőtt. A kiscsapatok maguknak köszönhetik a bajt, pénzt pedig csak a nagyoktól kérhetnek

A Caterham és a Marussia kidőlése után a múlt hétvégén Austinban az F1-ben már-már pánikhangulat uralkodott, a szintén veszélyben lévő Lotus, Force India és Sauber bojkottot fontolgatott, Bernie Ecclestone arról beszélt, hogy az ő hibája a pénzek rossz elosztása, és hogy saját zsebből is hajlandó lenne segíteni nekik, ha rajta múlna.
A múlt vasárnap állítólag a Forma-1 kereskedelmi jogainak többségi tulajdonosa, a CVC befektetési csoport vezetője, Donald Mackenzie is kénytelen volt lépni, telefonon 100 millió fontot – vagy dollárt, a források ellentmondóak – ajánlott a bajban lévő öt csapatnak.
Azóta a Marussia végleg földbe állt, ugyanakkor a Caterham közösségi finanszírozással kíván visszatérni az Abu-Dzabi Nagydíjra.


Az austini kapkodás után Ecclestone a hétvégi Brazil Nagydíjon már szinte teljesen mást mondott, mint egy héttel korábban: 
“Azt mondják, válságban van a Forma-1, ez egy nagy hülyeség. Csak pár csapat került válságba” – nyilatkozta a BBC-nek, hozzátéve, hogy a Marussia és a Caterham csak önmagának köszönheti a bajait.
 
“Az F1-ben jönnek-mennek a csapatok, a főnököknek kellene tisztában lenni azzal, hogy mennyi a bevétel és mennyi a kiadás. A Marussiánál és a Caterhamnél ezt nem tudták kiszámolni, ezért többet költöttek.”
Az F1 ura hozzátette, hogy a két kiscsapat “elméletileg még részt vesz a bajnokságban, már ha ott lesznek Abu-Dzabiban”. “De ha nem, akkor végük.”


A Caterhamnél ezt felismerve igyekeznek annyi pénzt gyűjteni, hogy a Yas Marina pályán rajthoz állva megelőzzék a már halott Marussiát és beszedjék az év végi pénzdíjat, de Ecclestone-nak nagyon nem tetszik a crowdfunding (amely egyébként vasárnap délelőttig már 700 ezer fontot hozott a célként kitűzött 2,35 millióból).
“Ez kész katasztrófa. Nem akarunk koldusokat az F1-ben. Ha valakinek nincs elég pénze a részvételre, akkor keressen másik sportágat. Nem tudom elképzelni, hogy visszatérjenek.”
Ecclestone a még életben lévő, de küszködő csapatok is csak maguknak köszönhetik, hogy nincs több pénzük:
“Ugyanannyit osztunk el, mint korábban, csak az a különbség, hogy három-négy csapat (a Ferrari, a Red Bull, a Mercedes és a McLaren) jelentős bónuszt kap, amiért kötelezettséget vállaltak, hogy 2020-ig maradnak a Forma-1-ben. Ez a lehetőség mindenki számára nyitott volt, de a többiek nem vállaltak garanciát.”


Az F1 ura újra elmondta – a klasszikus “oszd meg és uralkodj!” elvet érvényesítve -, hogy több pénzt csak akkor kaphatnak a kicsik, ha nagyok hajlandóak a saját részük bizonyos hányadáról lemondani, és azt osztják szét a küszködő alakulatok között. “Nem tudom garantálni, hogy itt lesznek jövőre, csak remélni tudom” – jegyezte meg.
A Lotus, a Force India és a Sauber képviselői szombat délután Interlagosban tárgyaltak Ecclestone-nal, de úgy tűnik, semmire sem jutottak. 
“Bernie csak azt mondogatta, hogy jövő héten beszél Donalddal (Mackenzie) és majd utána tájékoztat minket” – nyilatkozta bosszúsan a Force India tulajdonos-főnöke, Vijay Mallya.

Kommentek

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.