F1: Rosberg mindent megnyert Brazíliában

Forma-1 Brazil Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.11.09. 18.40

A szabadedzések és az időmérő után a Brazil Nagydíjat is megnyerte. Hamilton a 2., az előnye megmaradt. Felipe Massa a 3. lett a hazai pályán.

Az amúgy végig üldöző Lewis Hamilton hibája, kicsúszása miatt Nico Rosberg rajt-cél győzelmet ünnepelhetett a Brazil Nagydíjon, idei ötödik futamát nyerte. A Mercedes németje hét ponttal csökkentette lemaradását a bajnokságban, 17 pontos hátránnyal érkezik majd a szezonzáróra.


Felipe Massa két elszúrt kerékcsere – egyszer gyorshajtás, öt másodperces büntetés, másodszor véletlenül a McLarenhez állt be – ellenére is dobogóra jutott a hazai pályán, 3. lett.
Jenson Button belemenős, kemény versenyzéssel megszerzett 4. helyével bizonyította, hogy korai lenne még az elküldése, Sebastian Vettel lett az 5.
A Ferrari pilótái egymás között rendezték a 6-7. hely sorsát, Kimi Räikkönen nem adta olcsón a bőrét, de végül a spanyol futott be előrébb.
Az Interlagosban korábban is villantó Nico Hülkenberg pontokat hozott a Force Indiával, mögötte a mclarenes Kvein Magnussen, majd a 4. rajthelyről visszacsúszó, Valtteri Bottas következett, az ő versenyét a biztonsági öv bokszutcai állítgatása pecsételte meg. 
Így zajlott a futam
A péntekihez hasonlóan száraz és meleg időben várták a Forma-1-esek a 2014-es idény utolsó előtti versenye, a Brazil Nagydíj rajtját az interlagosi pályán.


A pole-ból Nico Rosberg, mellőle csapattársa, a bajnokságot vezető Lewis Hamilton indult. A második sorból a két williamses, Felipe Massa és Valtteri Bottas, majd Jenson Button és Sebastian Vettel, Kevin Magnussen és Fernando Alonso, végül Daniel Ricciardo és Kimi Räikkönen kezdhetett.
A rajtrácsra csak 17 autó állt fel, Adrian Sutil a Sauber késői szerelése miatt csak a bokszutcából startolhatott. Nico Hülkenberg, Romain Grosjean, Danyiil Kvjat és Sutil kivételével mindenki a gyorsan kopó lágyakkal rajtolt.
A lámpák kialvása után a mezőny eleje simán elment, hátrébb Vettel esett vissza két helyet, Magnussen és Alonso lépett előrébb. Kimi Räikkönen a 12. pozícióba csúszott vissza.


A kerékcserék gyorsan megindultak, Pastor Maldonado az 5., a 3. helyről Massa a 6. körben járt kint a bokszban. Utánuk Bottas, Button, Vettel, a 7. kör végén a vezető Rosberg,  Magnussen, Alonso, Ricciardo is így tett, végül Hamilton is felvette a közepes keverékű abroncsokat.
Massa nagyon sietett, a bokszutcában gyorshajtást mértek nála, öt másodperces időbüntetést kapott. 
A kiállások után az eltérő stratégián lévő Hülkenberg vezetett egy darabig, de Rosberg, majd kicsit később Hamilton is átlépett rajta, mögöttük Kvjat (szintén első szettjén), Massa, Grosjean (bokszkiállás nélkül), Bottas, Button, Sutil és Magnussen sorakozott a top10-ben a 16. körben.
A következő pár körben Hülkenberg, Kvjat és Sutil is kiment friss gumikért, Gorsjean viszont elég sokáig kitartott. A francia a 25. körre vett friss abroncsokat, ugyanakkor járt kint Vettel is, Massát is hívták.
A sorrend ekkor Rosberg, Hamilton, Bottas, Button, Magnussen, Alonso, Ricciardo, Räikkönen, Gutierrez és Hülkenberg haladt a pontszerző pozíciókban.
Nem sokáig, ugyanis sorban érkeztek az autók az új gumikért. Massa a büntetés, Bottas a biztonsági öv meghúzása miatt veszített másodperceket.


Hamilton a 28. körben csúnyán kicsúszott, amennyit a későbbi kiállással próbált nyerni, többszörösen odalett, hat másodpercet dobott el, lemaradt Rosberghez képest. Az angol a kiállása után is nagyon szenvedett a gumikkal.
A verseny felénél, a 36. körben Rosberg vezetett, utána Hamilton, Hülkenberg, Massa, Button, Kvjat, Vettel, Magnussen, Alonso és Ricciardo volt az első 10.
A 40. körben búcsúzott a Red Bull ausztrálja, a bal első felfüggesztés meghibásodása miatt kiállni kényszerült. 
 
A 42. kör kezdetén Hülkenberg támadta Bottast a célegyenes végén óriási kifékezéssel le is tolta a finnt az első kanyarban, ezt kihasználva Räikkönen is megelőzte fiatal honfitársát. Bottas a kör végén ki is ment kereket cserélni.
A vezető Rosberg az 50. kör végén vette fel utolsó gumiszettjét, Massa ugyanígy, Hamilton egy körrel később követte őket. 
Az angol egy másodperc alatti hátránnyal ért csapattársa mögé, igyekezett gyorsan kenyértörésig vinni a helyzetet. Rosberg azonban nem adta könnyen a pozíciót, tartotta az aprócska előnyét.


A 62. körben a 4-5-6. helyen Räikkönen, Button és Vettel birkózott, a finn végül rosszul járt, a Red Bull-os szemfülesen kihasználta az előtte haladók csatáját, ő is megelőzte a ferrarist.
Räikkönent két körrel később csapattársa, Alonso is utolérte, a 2007-es bajnok négy körön keresztül kiváló védekezéssel tartotta a spanyolt. Alonso végül a 68. körön DRS-sel elment a finn mellett.
Hamilton az utolsó körig Rosberg nyakán maradt, de előzni nem tudott, második lett. Az angol előnye 24-ről 17 pontra csökkent a bajnokságban.


A Mercedesek mögött a hazai kedvenc, Felipe Massa lett a 3., ennél többet nem hozhatott, főképp a büntetése és a későbbi, a McLarennél tett látogatása után.
A további pontokon Button, Vettel, a két Ferrari-pilóta, Hülkenberg, Magnussen és a bokszbei problémák miatt jócskán visszaeső Bottas osztozott.
A világbajnokság utolsó, mindent eldöntő fordulója, az Abu-Dzabi Nagydíj két hét múlva következik.
Brazil Nagydíj, Interlagos, 2014.11.09. 

Kommentek

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.