F1: Teljesen fejre állhat a mezőny Brazíliában

Szerző: Baka Gábor levél küldés  Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.11.08. 09.30

A Mercedes-pilótákat csak a pálya lepte meg Brazíliában, Daniel Ricciardo szerint a Red Bull közelebb került. Fernando Alonsónak nem ügy az elfüstölt motor.

Nico Rosberg a Brazil Nagydíj első és második szabadedzésén is az első helyen zárt, így a nehézségek ellenére is mosolygósan, feldobottan értékelt. “Nagyjából sima nap volt, csak a vadonatúj aszfalt jelentett újdonságot. Teljesen más, mint tavaly, sokkal simább, ez pedig az autó viselkedését is befolyásolja. Az elején teljesen rossz volt az egyensúly, nagyon alulkormányzott volt. Változtattunk a beállításokon, utána már jónak éreztem” – mondta Rosberg.


“Borzasztó meleg volt, azt hiszem, sosem mértek még ilyen magas aszfalthőmérsékletet itt – a tiszta, új aszfalt jobban melegszik. A gumik emiatt hólyagosodtak, egy kicsit aggódtunk emiatt, de vasárnapra már hűvös időre számítunk, szóval nem lesz gond.”

A bajnoki éllovas Lewis Hamilton mindkétszer két tizeddel csapattársa mögött végzett, azt mondta, neki is jó napja volt. “Jó meleg volt, de nem gond” – fogalmazott az angol. “Nem emlékszem a tavalyi gumikra, talán nem is volt száraz edzésünk vagy volt? Mindenesetre nem emlékszem, de ilyen hőségben természetes a szemcsésedés, hólyagosodás, ezen kívül viszont minden rendben volt.”

“Tökéletes kört nem raktam össze, de nem nagy ügy, ez csak az edzés, a végén a piros zászlók miatt rendes hosszabb etap sem jött össze, de mindenki ugyanebben a cipőben járt. Az autóval elégedett vagyok.”

Míg Sebastian Vettel (9.) műszaki hibákkal küszködött pénteken, és talán nem is hajtott már teljes szívvel, Daniel Ricciardo (4.) bizakodva nyilatkozott. “Szerintem száraz körülmények között a második rajtsorig juthatunk, esőben meg, ki tudja, talán még az első sor is a pakliban lehet” – vélekedett az ausztrál. “A kezdeti jelek biztatók. Talán az eddigi legjobb hosszú etapos tempónk volt ma itt, igaz, nem volt annyira hosszú a menet. Mindent tekintetbe véve nem rossz ez pénteki tempónak.”


“Általában lépéshátrányban vagyunk a Mercedeshez képest, és persze itt is igaz ez, de közelebb vagyunk hozzájuk, mint az elmúlt pár hétvégén, ami ígéretes. Jól érzem magam, úgy gondolom, igazán jól sikerült a péntekünk.”

Vettel sem volt túlságosan elkenődve a hibák miatt. “Összességében elfogadható nap volt” – értékelt a német. “Volt néhány nehézségünk, de túl sok problémamentes péntekünk úgysem volt az idén. Délelőtt a fékekkel volt probléma, egy hidraulikai probléma jött elő, de túl nagy veszteséget végül nem okozott. A délután viszonylag rendben volt, de a piros zászlók miatt nem tudtunk annyit és úgy menni, ahogy terveztünk. A kör rövid, arra számítok, hogy szoros lesz az időmérő.”

Fernando Alonso (7.) autójában fél órával a második edzés vége előtt leégett a motor, de ez nem lepte meg a Ferrarit. “Tudtuk jól, hogy ez az egység az életciklusa végére ért” – nyilatkozta Alonso. “Benne volt, hogy nem tudjuk befejezni a második edzés, de az ilyesmi jó ideje a programunk része. Mindig kár, ha idő előtt kell befejezni a munkát, de összességében ennek nem lesz nagy hatása a hétvégére. Lett egy kis extra munka a srácoknak, de egyébként is az volt a terv, hogy ezt a motort egy másikra cseréljük szombaton.”


“Az új aszfalt tapadása nagyon jó volt, mégis nehéz volt összerakni egy normális kört, mert a gumik viselkedése kanyarról kanyarra változott. Ha erre a felületre leesik az eső, az ugrás lesz az ismeretlenbe, lehetetlen jóslásokba bocsátkozni. Ugyanez lett volna a helyzet Szocsiban is, de ott nem esett.”

Kimi Räikkönennek (3.) ezúttal jobban sikerült a péntek, mint máskor, bár a délelőtti edzésen még esett-kelt. “Ez jobb nap volt, mint amilyenek mostanában voltak, mindkét edzésen jól reagált az autó a változtatásokra” – összegzett a finn. “Az első első edzésen a beállításokra és aerodinamikai mérésekre koncentráltunk. Az autó elejével kapcsolatos szokásos problémáim miatt próbáltunk minden hibalehetőséget kiszűrni.”

“Délután, a lágy gumikon egész jók voltak a köridők, biztos vagyok benne, hogy forgalom nélkül még jobb lehettem volna. A piros zászlók miatt versenyszimulációt nem tudtunk végezni, de a következő napokban úgyis sok minden változhat. Szárazon jó az autó, de esőben, a pályaviszonyok változásával minden a feje tetejére állhat.”


Szokásuktól eltérően a Williamsek ezúttal már az első edzésnapon is ott voltak az élmezőnyben, Valtteri Bottas (5.) és Felipe Massa (6.) is pozitívan értékelt, igaz, a pálya minőségét illetően eltért a véleményük.

“Azt hiszem, talán most is esélyünk lesz az időmérőn a Mercikkel küzdeni. Nagy az előnyük, de a korábbi hétvégékkel összehasonlítva a pénteki tempónk egyáltalán nem rossz, legalábbis gyors körön. Péntek alapján nehéz biztosat mondani, de számítottunk rá, hogy fekszik majd nekünk a pálya – nem a legjobb, de azért nem rossz. Azért még dolgoznunk kell a balanszon. Az időjárás lesz a kulcs, ahhoz kell majd alkalmazkodni” – magyarázta Bottas. “Az új aszfalt nagyon tapadós, folyamatosan tisztult. Az egyetlen negatívum, hogy huplis, talán még huplisabb, mint ezelőtt.”

“Azt hiszem jó napunk volt” – kezdte Massa. “Igyekeztünk megtalálni a balanszot az új aszfalton. Nagyon jól tapad, és huplik sincsenek rajta, szóval tökéletes munkát végeztek, csak talán egy kicsit még túl friss.”


“Koszos is volt, meg nagyon meleg is, szóval a lágy gumi nem működött. De ha hűl az idő és nő a tapadás, akkor nem lesz gond a hétvégén” –  ígérte Massa, aki kisírta/kilobbizta a gumikombináció megváltoztatását, a lágy keverék bevetését.

A Pirelli eredetileg a közepes és a kemény gumit akarta bevetni Interlagosban, de Massa és több más pilóta panaszára végül a lágy-közepes párosítás mellett döntött. A lágy a nagy hőségben hólyagosodott. “A pálya nagyon másmilyen, mint tavaly volt” – mondta Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója. “Az aszfalt szemcséinek a fele eltűnt, nagyon sima a felület.”

“Az első edzésen észleltük, hogy sok anyag párolog az új aszfaltból, de ez normális. Ilyen magas aszfalthőmérsékletre nem nagyon készült senki, szóval lehetnek meglepetések, ha ilyen marad az idő.”

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.