F1: Teljesen fejre állhat a mezőny Brazíliában

Szerző: Baka Gábor levél küldés  Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.11.08. 09.30

A Mercedes-pilótákat csak a pálya lepte meg Brazíliában, Daniel Ricciardo szerint a Red Bull közelebb került. Fernando Alonsónak nem ügy az elfüstölt motor.

Nico Rosberg a Brazil Nagydíj első és második szabadedzésén is az első helyen zárt, így a nehézségek ellenére is mosolygósan, feldobottan értékelt. “Nagyjából sima nap volt, csak a vadonatúj aszfalt jelentett újdonságot. Teljesen más, mint tavaly, sokkal simább, ez pedig az autó viselkedését is befolyásolja. Az elején teljesen rossz volt az egyensúly, nagyon alulkormányzott volt. Változtattunk a beállításokon, utána már jónak éreztem” – mondta Rosberg.


“Borzasztó meleg volt, azt hiszem, sosem mértek még ilyen magas aszfalthőmérsékletet itt – a tiszta, új aszfalt jobban melegszik. A gumik emiatt hólyagosodtak, egy kicsit aggódtunk emiatt, de vasárnapra már hűvös időre számítunk, szóval nem lesz gond.”

A bajnoki éllovas Lewis Hamilton mindkétszer két tizeddel csapattársa mögött végzett, azt mondta, neki is jó napja volt. “Jó meleg volt, de nem gond” – fogalmazott az angol. “Nem emlékszem a tavalyi gumikra, talán nem is volt száraz edzésünk vagy volt? Mindenesetre nem emlékszem, de ilyen hőségben természetes a szemcsésedés, hólyagosodás, ezen kívül viszont minden rendben volt.”

“Tökéletes kört nem raktam össze, de nem nagy ügy, ez csak az edzés, a végén a piros zászlók miatt rendes hosszabb etap sem jött össze, de mindenki ugyanebben a cipőben járt. Az autóval elégedett vagyok.”

Míg Sebastian Vettel (9.) műszaki hibákkal küszködött pénteken, és talán nem is hajtott már teljes szívvel, Daniel Ricciardo (4.) bizakodva nyilatkozott. “Szerintem száraz körülmények között a második rajtsorig juthatunk, esőben meg, ki tudja, talán még az első sor is a pakliban lehet” – vélekedett az ausztrál. “A kezdeti jelek biztatók. Talán az eddigi legjobb hosszú etapos tempónk volt ma itt, igaz, nem volt annyira hosszú a menet. Mindent tekintetbe véve nem rossz ez pénteki tempónak.”


“Általában lépéshátrányban vagyunk a Mercedeshez képest, és persze itt is igaz ez, de közelebb vagyunk hozzájuk, mint az elmúlt pár hétvégén, ami ígéretes. Jól érzem magam, úgy gondolom, igazán jól sikerült a péntekünk.”

Vettel sem volt túlságosan elkenődve a hibák miatt. “Összességében elfogadható nap volt” – értékelt a német. “Volt néhány nehézségünk, de túl sok problémamentes péntekünk úgysem volt az idén. Délelőtt a fékekkel volt probléma, egy hidraulikai probléma jött elő, de túl nagy veszteséget végül nem okozott. A délután viszonylag rendben volt, de a piros zászlók miatt nem tudtunk annyit és úgy menni, ahogy terveztünk. A kör rövid, arra számítok, hogy szoros lesz az időmérő.”

Fernando Alonso (7.) autójában fél órával a második edzés vége előtt leégett a motor, de ez nem lepte meg a Ferrarit. “Tudtuk jól, hogy ez az egység az életciklusa végére ért” – nyilatkozta Alonso. “Benne volt, hogy nem tudjuk befejezni a második edzés, de az ilyesmi jó ideje a programunk része. Mindig kár, ha idő előtt kell befejezni a munkát, de összességében ennek nem lesz nagy hatása a hétvégére. Lett egy kis extra munka a srácoknak, de egyébként is az volt a terv, hogy ezt a motort egy másikra cseréljük szombaton.”


“Az új aszfalt tapadása nagyon jó volt, mégis nehéz volt összerakni egy normális kört, mert a gumik viselkedése kanyarról kanyarra változott. Ha erre a felületre leesik az eső, az ugrás lesz az ismeretlenbe, lehetetlen jóslásokba bocsátkozni. Ugyanez lett volna a helyzet Szocsiban is, de ott nem esett.”

Kimi Räikkönennek (3.) ezúttal jobban sikerült a péntek, mint máskor, bár a délelőtti edzésen még esett-kelt. “Ez jobb nap volt, mint amilyenek mostanában voltak, mindkét edzésen jól reagált az autó a változtatásokra” – összegzett a finn. “Az első első edzésen a beállításokra és aerodinamikai mérésekre koncentráltunk. Az autó elejével kapcsolatos szokásos problémáim miatt próbáltunk minden hibalehetőséget kiszűrni.”

“Délután, a lágy gumikon egész jók voltak a köridők, biztos vagyok benne, hogy forgalom nélkül még jobb lehettem volna. A piros zászlók miatt versenyszimulációt nem tudtunk végezni, de a következő napokban úgyis sok minden változhat. Szárazon jó az autó, de esőben, a pályaviszonyok változásával minden a feje tetejére állhat.”


Szokásuktól eltérően a Williamsek ezúttal már az első edzésnapon is ott voltak az élmezőnyben, Valtteri Bottas (5.) és Felipe Massa (6.) is pozitívan értékelt, igaz, a pálya minőségét illetően eltért a véleményük.

“Azt hiszem, talán most is esélyünk lesz az időmérőn a Mercikkel küzdeni. Nagy az előnyük, de a korábbi hétvégékkel összehasonlítva a pénteki tempónk egyáltalán nem rossz, legalábbis gyors körön. Péntek alapján nehéz biztosat mondani, de számítottunk rá, hogy fekszik majd nekünk a pálya – nem a legjobb, de azért nem rossz. Azért még dolgoznunk kell a balanszon. Az időjárás lesz a kulcs, ahhoz kell majd alkalmazkodni” – magyarázta Bottas. “Az új aszfalt nagyon tapadós, folyamatosan tisztult. Az egyetlen negatívum, hogy huplis, talán még huplisabb, mint ezelőtt.”

“Azt hiszem jó napunk volt” – kezdte Massa. “Igyekeztünk megtalálni a balanszot az új aszfalton. Nagyon jól tapad, és huplik sincsenek rajta, szóval tökéletes munkát végeztek, csak talán egy kicsit még túl friss.”


“Koszos is volt, meg nagyon meleg is, szóval a lágy gumi nem működött. De ha hűl az idő és nő a tapadás, akkor nem lesz gond a hétvégén” –  ígérte Massa, aki kisírta/kilobbizta a gumikombináció megváltoztatását, a lágy keverék bevetését.

A Pirelli eredetileg a közepes és a kemény gumit akarta bevetni Interlagosban, de Massa és több más pilóta panaszára végül a lágy-közepes párosítás mellett döntött. A lágy a nagy hőségben hólyagosodott. “A pálya nagyon másmilyen, mint tavaly volt” – mondta Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója. “Az aszfalt szemcséinek a fele eltűnt, nagyon sima a felület.”

“Az első edzésen észleltük, hogy sok anyag párolog az új aszfaltból, de ez normális. Ilyen magas aszfalthőmérsékletre nem nagyon készült senki, szóval lehetnek meglepetések, ha ilyen marad az idő.”

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.