F1: Alonso elmondta, miért akadt ki

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.11.08. 19.35

Fernando Alonso tisztázta, hogy miért kiabált a csapattal a Brazil Nagydíj időmérőjének első szakaszában.

Fernando Alonso pályafutása során nem egyszer beszélt már éles hangon a csapatrádión, a Brazil Nagydíj kvalifikációján újra idegesen üzent:
“Miért, miért nem kezdhetem normális beállításokkal az időmérőt?! Hogy lehet ez, hogy?! Persze, semmi gond, majd letudom az egyenest, átfűzöm magam a forgalmon, feltöltöm az akkumulátort, és majd utána elkezdem a kört? Nonszensz!” – mondta felháborodottan.
A kétszeres bajnok spanyol végül simán eljutott a Q3-ig, a 8. helyen zárt, és az időmérő után már higgadtabban próbálta magyarázni az esetet:


“Azt hiszem, hogy a Q1-re nem voltunk készen bizonyos beállításokkal, rosszul volt beállítva az autó és elszállt az első próbálkozásom. Az első körön az akkumulátort kellett töltenem, mert a garázsból kijövet üres volt. Nem készültünk fel rendesen a Q1-re, még nem álltam készen a körre. De ez nem nagy dolog, persze amikor adásba kerül, akkor nagy dolog lesz belőle. De ezerszer előfordul ilyesmi, teljesen megszokott, csak a tévében nem hangzik el.”
“A Q3-ra egy szett új gumim maradt, azzal kellett a top10-es helyekért küzdenem. A köröm jó volt, de az is igaz, hogy egyetlen kör az ötödiktől a tizedik helyig bármit takarhat. Nyolcadik lettem, azt hiszem, ezt is érdemeltük ma.”
Alonso számára nem túl megnyugtató, hogy a konstruktőri bajnokságban egyre közelebb lopózó McLaren versenyzői az 5. és 7. rajtkockát szerezték meg, a fő cél vasárnapra, hogy tőlük raboljon pontokat.
 
“Úgy emlékszem, hogy Austinban mindkét McLarent magunk mögé utasítottuk, de holnap előlünk indulnak, szóval előrébb kell majd kapaszkodnunk. Remélem, hogy sikerül.”


A Ferrari másik pilótája, Kimi Räikkönen a 10. helyen zárt az interlagosi kvalifikáción. A finn az eredmény ellenére most elégedettebb volt, mint korábban.
“Az egész hétvégén jó volt vezetni az autót, ez jó érzés. Nyilván a 10. hely már más kérdés, de egyértelműen előrébb léptünk. Az autó most már végig jól viselkedett, jobban érzem, ez nagyon fontos” – mondta, hozzátéve, hogy azért a vasárnapi verseny jelenti majd a végső megerősítést.
“Majd meglátjuk, mi lesz, pénteken nem volt igazi hosszú etapom. De a jó irányba haladtunk. A gumi kicsit erősebben kopott, de úgy gondolom, abban a melegben mindenkinél ugyanez volt a helyzet.”

Kommentek

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.