Hőségben, súlyos gumigondokkal, autóleállásokkal, piros zászlókkal tarkított második edzés zajlott Interlagosban a Brazil Nagydíj pénteki napján.


Miután a Pirelli néhány hete bejelentette, hogy a kemény és közepes gumikeveréket szánja a Brazil Nagydíjra, többen, a leghangosabban Felipe Massa tiltakozott, veszélyesnek nevezte a kombinációt.
A pilóták és a csapatok nyomására a gumiszállító változtatott, a közepes és a lágy párost vitték Interlagosba, de lehet, hogy rosszul tették, ugyanis a 30 fokos levegő- és 55-60 fokos aszfalthőmérséklet mellett már a tartósabb, közepes keverék is hólyagosodott, főképp a jobb elsőkön. A lágyakon még rosszabb volt a helyzet.
A leggyorsabb megint a két Mercedes-pilóta volt, és ahogy délelőtt, úgy a második edzésen Nico Rosberg végzett előrébb.
A gyors körök azonban nem teljesen reprezentatívak, ugyanis a lágygumis szakaszban kétszer is előkerült a piros zászló, előbb Fernando Alonso kigyulladt – és a pilóta által eloltott – Ferrarija, majd a pár perccel később pár méterrel arrébb leállt Sauber miatt. Alonso a tűz ellenére nincs bajban a motorok tekintetében, az erőforrás péntekre szánt “edzésmotor” volt.


Korábban egyébként Jean-Eric Vergne is a pályán állt meg, a Toro Rosso műszaki hibája, pontosabban az autó eltávolítása miatt akkor is piros zászlóval szakították meg a körözést.
Kimi Räikkönen (3.) Ferrarija ugyan végig működött, de a finn pilótának kalandos volt az edzése: többször is járt a pályán kívül, egyszer 12-es kanyarban ugyanott, ahol 2001-ben és 2012-ben is kóválygott már, igaz, most zárt kapu várta, így gyorsan visszafordult. Később a bokszutcában Massa Williamsét engedték ki elé veszélyesen.
A délelőtt nem vezető Jenson Button csak a 16. időt hozta, míg Sergio Perez délután maradt ki teljesen, ugyanis az autója hosszas javításra szorult, miután az első edzésen a tesztelő Daniel Juncadella a gumifalba tette a Force Indiát.
Míg péntek délután a hőség okozott nehézségeket, szombaton már az eső adhatja fel a leckét a Forma-1-eseknek.
Brazil Nagydíj, 2. szabadedzés, Interlagos, 2014.11.07.