F1: Button már a távozásra készül?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.11.07. 09.30

Jenson Button kezd belefásulni abba, hogy a McLaren továbbra is csak lebegteti a jövőjét, a világbajnok előbb-utóbb akkor is nemet mond, ha meg akarnák tartani.

A McLaren – vagy épp a csapathoz jövőre visszatérő partner, a Honda – továbbra is Fernando Alonso szolgálatait szeretné megszerezni 2015-re, a spanyol viszont nem hajlandó elkötelezni magát.
A helyzet fő vesztesei a wokingi csapat jelenlegi versenyzői, hiszen az újonc Kevin Magnussen és a 15. Forma-1-es szezonját gyűrő világbajnok, Jenson Button is szerződés nélkül áll. A 2009-es győztes egyre kiábrándultabbnak, fásultabbnak tűnik, a kérdésre, hogy marad-e, ha végül hosszabbítást ajánl neki a McLaren, így felelt:


“Ha valaki olyan helyzetbe kerül, mint sokan mások is korábban, azaz amikor bizonytalan, hogy meghosszabbítják-e a szerződést, akkor más lehetőségek, más kihívások is vonzóvá válnak. Legyen szó autóversenyzésről, más sportágról (Button kiemelkedő amatőr triatlonos – a szerk.), vagy valami egészen másról, egyszerűen izgalmas az új kihívás lehetősége. Sok-sok minden izgat, akár a jövő évben, akár később foglalkozom majd velük” – nyilatkozta a Brazil Nagydíj előtt Interlagosban.
“A Forma-1, az autóversenyzés óriási szerepet játszik az életemben, és ez sosem változik meg. Ez mindig megmarad, de egyelőre nem tudom, milyen formában. Nem érzem úgy, hogy kiszorulok a sportból, mert valamilyen formában mindenképp a sportnál maradok, ez pedig izgalmas.” 
“Világbajnok vagyok, versenyeket akarok nyerni, de ha nincs elég gyors autóm, az kiábrándító. Ez bánt a legjobban.”
Button tulajdonképpen lélekben már felkészült arra, hogy két futam múlva véget ér a Forma-1-es pályafutása: 
“Eleinte nagyon rossz érzés volt, hogy csak későn derül ki, ki is vezeti az autót jövőre. De aztán megszoktam a helyzetet, és egyszerűen csak azt csinálom, amit imádok. Rájöttem, hogy a lényeg az, hogy F1-es autót vezetek, az álommunkámat és egyben a hobbimat végzem, és nem is vagyok rossz benne, szóval csak erre gondolok mostanában.”
 


“Nem fogok búcsúbulit tartani (ha az Abu-Dzabi Nagydíj lesz az utolsó futamom). Az emberek mindig visszavonulásról beszélnek, de én nem vonulok vissza. Akármit is csinálok a jövő évben, visszavonulásról nem lesz szó. Ezután is autóversenyző maradok, aki világbajnoki címet szerzett és szeretne még több sikert elérni a motorsportban.”
“Amikor eljön az utolsó F1-es versenyem, valószínűleg koccintunk majd néhány barát és a család körében, de nem gondolom, hogy nagy feneket kellene keríteni a pályafutásom alakulásának, bármerre is haladjon tovább.”

Kommentek

Ennyibe kerül az új Lada itthon, holnaptól lehet venni

Bemutatták Magyarországon is a Lada Vestát, és végre kiderült, hogy mennyibe fog kerülni. A forgalmazás március első napján, azaz szerdán kezdődik.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.