F1: Bevált a Lotus új orra

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.11.06. 11.30

A Lotusnál azt mondják, hogy az agyarak helyett 2015-re tervezett új orrkialakítás austini tesztje jól sikerült – a csapat gőzerővel dolgozik a jövő évi modellen.

Nem kérdés, hogy a 2014-re bevezetett biztonsági előírásokra a Lotus találta a legegyedibb megoldást, az E22-es agyaras orra azonban a jövő évi szabálymódosítások miatt eltűnik majd.


Az enstone-i csapat a múlt hétvégén Austinban az első szabadedzésen már kipróbálta a 2015-ös megoldás kísérleti változatát, a technikai főnök, Nick Chester szerint a teszt sikeres volt: 
“Az aerodinamikai teljesítmény egybeesett a várakozásainkkal. Számítottunk rá, hogy egy kicsit rosszabb eredményeket hoz majd, mint a jelenlegi duplaagyaras orr, és így is történt, de a begyűjtött adatok nagyon hasznosak lesznek az E23-as orrának fejlesztésénél. A jövő évi orr hasonlít majd a már Austinban tesztelt darabhoz, de még finomítunk rajta.”
A 2012-13-ban egy-egy győzelmet is szerző, rendszeres dobogós csapat idén alapjaiban rontotta el az autót, mindössze három alkalommal szereztek pontot 17 forduló alatt. Jövőre a Renault erőforrásai helyett Mercedes-motorokat használnak majd, az új kasztni fejlesztését pedig a versenyhétvégéken folytatják:  
“Ezután is folytatjuk a jövő évi aerodinamikai elemek tesztelését. Az enstone-i központban is előremutató munka folyik az E23-ason, az egyes elemek E22-esen való kipróbálása pedig nagyon hasznos ebből a szempontból.”

Kommentek

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

Drága a magyar üzemanyag, ennyiért adják a szomszédok

Szétnéztünk, hogy a szomszédos országokban mennyibe kerül az üzemanyag, és a müzlibe vágtuk a kanalat.

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.