F1: A kicsiknek csak 20 millió kell

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.11.06. 10.30

A Sauber főnöknője nem kér többet annál, hogy a kis- és középcsapatok annyival részesüljenek a Forma-1 bevételeiből, amennyivel nem kell az összeomlás aggódniuk.


A Caterham és a Marussia csődje után az austini verseny előtt a Lotus, a Force India és a Sauber – legalábbis a színfalak mögött – a futam bojkottjával fenyegetett. Úgy tudni, hogy a helyzetet Bernie Ecclestone feje felett átnyúlva a Forma-1 kereskedelmi jogainak többségi tulajdonosa, a CVC befektetési csoport elnöke, Donald MacKenzie oldotta meg, amikor a fenti öt csapatnak összesen 100 millió fontot – vagy dollárt, források szerint eltérő – ajánlott gyorssegélyként.
A Sauber főnöknője, Monisha Kaltenborn szerint ennyi pont elég lenne ahhoz, hogy a kis- és középcsapatoknak ne a csőd miatt kelljen aggódniuk.
“Úgy gondolom, hogy a felvetett összegek tisztességesek, és lehetővé teszik, hogy tisztességesen helytálljunk. Mi csak ennyit kérünk. Nem kérjük, hogy váltsák valóra az álmainkat, és hogy többé ne legyen gondunk semmire. Nem, csakis annyit szeretnénk, hogy a Forma-1 bevételeiből úgy részesüljünk, hogy ne kelljen évről évre, hónapról hónapra élni, az év végén ne az egyen a kérdés, hogy folytathatjuk-e.” 


Kaltenborn szerint a CVC érdeke is az, hogy a befektetéssel életben tartsák a csapatokat, hiszen a kidőlésükkel a sportág értéke csökkenne.
“Mindannyian szeretnénk megoldásra jutni. Szeretnénk párbeszédet, de lehetőleg mihamarabb, hogy gyorsan eljussunk a megoldásig. Szerintem a Forma-1 tulajdonosaként a CVC-nek is az az érdeke, hogy egészséges termék birtokosa legyen, olyan terméké, amely tartja a piaci értékét.”
A Lotus tulajdonos-főnökéhez, Gerard Lopezhez hasonlóan a Sauber résztulajdonosaként is érdekelt Kaltenborn is abban bízik, hogy még az idény vége előtt rendeződhet a helyzet:
“Teljes mértékben! Úgy gondolom, hogy gyorsan letudhatjuk ezt, mivel mi is gyors válaszokat várunk.”

Kommentek

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.