A bojkottfenyegetés kicsinálja az F1-et

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.11.06. 13.30

A nagycsapatok óva intik a kisebbeket attól, hogy radikális lépésekkel tiltakozzanak a bevételek aránytalan elosztása miatt, ezzel ugyanis még többet ártanak.

A nagycsapatok óva intik a kisebbeket attól, hogy radikális lépésekkel tiltakozzanak a bevételek aránytalan elosztása miatt, ezzel ugyanis még többet ártananának a Forma-1-nek. Az Amerikai Nagydíj hétvégéjén téma volt, hogy három csapat is a verseny bojkottjával fenyegetőzött, ha nem történik érdemi lépés a bevételek igazságosabb elosztása érdekében.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Bernie Ecclestone Austinban beismerte, hogy a válság valószínűleg az ő hibája, mert túl sok pénzt oszt szét rosszul. Ecclestone azt is mondta, hogy szíve szerint az összes szerződést széttépné, de erre nincs lehetősége. A bojkottal fenyegetőző Sauber, Force India és Lotus a héten tárgyal Ecclestone-nal, így újabb fenyegetéstől remélhetőleg nem kell tartani a hétvégi Brazil Nagydíjon.

De ez Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egyébként sem jó eszköz. “Nem kedvelem a sztrájkokat, az Air France-nál és a Lufthansánál már volt részem belőle az idén” – mondta Wolff. “Nem hinném, hogy az F1-ben szükség lenne ilyesmire, vagy egyáltalán fenyegetőzni vele. Ez nem jó a sportnak, és nem is segíti a kisebb csapatokat.”

“Le kell ülnünk közösen, és tisztáznunk a dolgokat. Mindenkinek el kell mondania, hogy szerinte minek kellene történnie, aztán megbeszéljük a jogtulajdonossal.”

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint bojkottal a világon semmit nem érnek el a csapatok. “Azért vannak itt, hogy versenyezzenek” – nyilatkozta Horner. “A Force India próbálja megelőzni a McLarent. De ha a garázsban maradnak, nem jutnak sehova, ez a módi nem működik. És a nyilvánosság bevonása is rossz módszer.”

“Azzal, ami az F1-ről az elmúlt hetekben megjelent a sajtóban, nem festünk túl jó képet magunkról. A politikai és pénzügyi ügyeket zárt ajtók mögött, a jogtulajdonssal kellene megtárgyalnunk.”

Kommentek

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem-kabrió és nem-CC tetőt az autótörténelemből.

Tudod mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.