Brazil Nagydíj – az örök dráma

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.11.05. 18.30

Imádjuk. Interlagos az egyik legjobb helyszín a naptárban, évről évre bizonyítja, hogy ezen a pályán kellene rendezni az utolsó futamot.

Imádjuk. Interlagos az egyik legjobb helyszín a naptárban, hiszen évről évre bizonyítja, hogy ezen a pályán kellene rendezni az utolsó futamot. Mert az időjárás kiszámíthatatlan, mindig van esély az esőre, hol csak némi záporra, hol trópusi égszakadásra. Mert a vonalvezetés briliáns, lendületes, több előzési ponttal, kihívást jelentő kanyarokkal, az óramutató járásával ellentétes irányban.

Kihívás a pilóták számára, ezért itt mindig megcsillan az igazi tehetség, és egy-egy bátor megmozdulás, jó taktika a gyengébb autóval versenyzőknek is esélyt adhat kiugró eredmény elérésére.

A legjobbak, a bajnokok megcsillanó zsenialitása pedig felejthetetlen élményeket adott nekünk a Brazil Nagydíjon. Íme néhány példa!

1. Ayrton Senna hatodik fokozatba ragadva nyer (1991) – A brazil legenda már hosszú évek óta versenyzett az F1-ben, de hazai futamán egészen 1991-ig nem tudott nyerni. Ez a sorozat hihetetlen erőfeszítések árán tört meg, a McLaren-Honda technikai gyengélkedése ellenére.

Senna először a negyedik, majd az ötödik és a harmadik sebességi fokozatát is elveszítette, de vezető helyét sikerült megőriznie Patresével szemben. A futam végén eleredt az eső, Prost megelőzte Piquet-t, de az első három sorrendje nem változott. Senna nyert Patrese és Berger előtt.


2. Káosz és életveszély az esőben (2003) – Ha nem láttad ezt a futamot, most szerezd be valahonnan, töltsd le, ásd elő, mert ezt látni kell! A biztonsági autó több kört tett meg, mint a mezőny nagy része, végül csak nyolcan értek célba, ötpercenként történt egy-egy drámai fordulat, és nem csak a felázott aszfalton megcsúszó autók miatt.


3. Schumacher körbealázza a mezőnyt. Többször (2006) – Az a bizonyos első visszavonulás a Ferraritól. Amit talán nem kellett volna, mert 2007-ben ütőképes maradt az olasz konstrukció, és Kimi Räikkönen megszerezte a világbajnoki címet. Ha Schumacher még marad, vélhetően nyolcadik alkalommal is bajnok lett volna. De ő akkor úgy döntött, búcsút int a Forma-1 világának, és olyan felszabadultan, lazán, mégis sikerre éhesen vezetett, amire azóta sem láttunk példát.


4. Räikkönen az utolsó körökben nyer világbajnoki címet (2007) – Hamilton és Alonso mögött a pontverseny harmadik helyéről kezdte meg a futamot a Ferrarit vezető finn pilóta, a végén mégis ő nevethetett igazán. Megnyerte a versenyt, csapattársa a második, Alonso a harmadik, Hamilton a hetedik helyen végzett: a verseny előtt legesélytelenebb Räikkönen 110 ponttal, vetélytársait 1 ponttal megelőzve megnyerte a 2007. évi Forma-1-es világbajnokságot. Hamilton és Alonso 109-109 ponttal a finn mögött végeztek.


5. Hamilton az utolsó pillanatban nyer világbajnoki címet (2008) – Ennél szorosabb, drámaibb befejezést egy érzelmektől túlfűtött dél-amerikai szappanopera sem tud produkálni. Egyszerűen hihetetlen, ami ott és akkor történt, Felipe Massa vérnyomása valószínűleg most is triplájára ugrik, ha ezekre a pillanatokra gondol.

Az utolsó két körben az egyre erősebb esőben Hamilton egyszerűen nem bírt a a Toro Rossó-s Sebastien Vettelel, és egészen az utolsó kanyarig úgy tűnt, hogy Massa győz. A brazil már célba ért, a Ferrarinál ugrándoztak örömükben, a közönség tombolt, amikor előbb Vettel, majd Hamilton is elment a száraz abroncsokon tébláboló Timo Glock szinte vezethetetlen autója mellett. Game over, Hamilton lett a világbajnok.

Tehát van okunk várni a következő Brazil Nagydíjat, hátha borul a papírforma, és meglepő végeredményt látunk Interlagosban.

Kommentek

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.