Brazil Nagydíj – az örök dráma

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.11.05. 18.30

Imádjuk. Interlagos az egyik legjobb helyszín a naptárban, évről évre bizonyítja, hogy ezen a pályán kellene rendezni az utolsó futamot.

Imádjuk. Interlagos az egyik legjobb helyszín a naptárban, hiszen évről évre bizonyítja, hogy ezen a pályán kellene rendezni az utolsó futamot. Mert az időjárás kiszámíthatatlan, mindig van esély az esőre, hol csak némi záporra, hol trópusi égszakadásra. Mert a vonalvezetés briliáns, lendületes, több előzési ponttal, kihívást jelentő kanyarokkal, az óramutató járásával ellentétes irányban.

Kihívás a pilóták számára, ezért itt mindig megcsillan az igazi tehetség, és egy-egy bátor megmozdulás, jó taktika a gyengébb autóval versenyzőknek is esélyt adhat kiugró eredmény elérésére.

A legjobbak, a bajnokok megcsillanó zsenialitása pedig felejthetetlen élményeket adott nekünk a Brazil Nagydíjon. Íme néhány példa!

1. Ayrton Senna hatodik fokozatba ragadva nyer (1991) – A brazil legenda már hosszú évek óta versenyzett az F1-ben, de hazai futamán egészen 1991-ig nem tudott nyerni. Ez a sorozat hihetetlen erőfeszítések árán tört meg, a McLaren-Honda technikai gyengélkedése ellenére.

Senna először a negyedik, majd az ötödik és a harmadik sebességi fokozatát is elveszítette, de vezető helyét sikerült megőriznie Patresével szemben. A futam végén eleredt az eső, Prost megelőzte Piquet-t, de az első három sorrendje nem változott. Senna nyert Patrese és Berger előtt.


2. Káosz és életveszély az esőben (2003) – Ha nem láttad ezt a futamot, most szerezd be valahonnan, töltsd le, ásd elő, mert ezt látni kell! A biztonsági autó több kört tett meg, mint a mezőny nagy része, végül csak nyolcan értek célba, ötpercenként történt egy-egy drámai fordulat, és nem csak a felázott aszfalton megcsúszó autók miatt.


3. Schumacher körbealázza a mezőnyt. Többször (2006) – Az a bizonyos első visszavonulás a Ferraritól. Amit talán nem kellett volna, mert 2007-ben ütőképes maradt az olasz konstrukció, és Kimi Räikkönen megszerezte a világbajnoki címet. Ha Schumacher még marad, vélhetően nyolcadik alkalommal is bajnok lett volna. De ő akkor úgy döntött, búcsút int a Forma-1 világának, és olyan felszabadultan, lazán, mégis sikerre éhesen vezetett, amire azóta sem láttunk példát.


4. Räikkönen az utolsó körökben nyer világbajnoki címet (2007) – Hamilton és Alonso mögött a pontverseny harmadik helyéről kezdte meg a futamot a Ferrarit vezető finn pilóta, a végén mégis ő nevethetett igazán. Megnyerte a versenyt, csapattársa a második, Alonso a harmadik, Hamilton a hetedik helyen végzett: a verseny előtt legesélytelenebb Räikkönen 110 ponttal, vetélytársait 1 ponttal megelőzve megnyerte a 2007. évi Forma-1-es világbajnokságot. Hamilton és Alonso 109-109 ponttal a finn mögött végeztek.


5. Hamilton az utolsó pillanatban nyer világbajnoki címet (2008) – Ennél szorosabb, drámaibb befejezést egy érzelmektől túlfűtött dél-amerikai szappanopera sem tud produkálni. Egyszerűen hihetetlen, ami ott és akkor történt, Felipe Massa vérnyomása valószínűleg most is triplájára ugrik, ha ezekre a pillanatokra gondol.

Az utolsó két körben az egyre erősebb esőben Hamilton egyszerűen nem bírt a a Toro Rossó-s Sebastien Vettelel, és egészen az utolsó kanyarig úgy tűnt, hogy Massa győz. A brazil már célba ért, a Ferrarinál ugrándoztak örömükben, a közönség tombolt, amikor előbb Vettel, majd Hamilton is elment a száraz abroncsokon tébláboló Timo Glock szinte vezethetetlen autója mellett. Game over, Hamilton lett a világbajnok.

Tehát van okunk várni a következő Brazil Nagydíjat, hátha borul a papírforma, és meglepő végeredményt látunk Interlagosban.

Kommentek

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

Tekerd fel a hangerőt, mert itt az 5 legszebben szóló Porsche!

Ha valaki megkérdezné, hogy melyik az 5 legkirályabbul szóló Porsche, akkor már tudni fogod a választ.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.