Brazil Nagydíj – az örök dráma

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.11.05. 18.30

Imádjuk. Interlagos az egyik legjobb helyszín a naptárban, évről évre bizonyítja, hogy ezen a pályán kellene rendezni az utolsó futamot.

Imádjuk. Interlagos az egyik legjobb helyszín a naptárban, hiszen évről évre bizonyítja, hogy ezen a pályán kellene rendezni az utolsó futamot. Mert az időjárás kiszámíthatatlan, mindig van esély az esőre, hol csak némi záporra, hol trópusi égszakadásra. Mert a vonalvezetés briliáns, lendületes, több előzési ponttal, kihívást jelentő kanyarokkal, az óramutató járásával ellentétes irányban.

Kihívás a pilóták számára, ezért itt mindig megcsillan az igazi tehetség, és egy-egy bátor megmozdulás, jó taktika a gyengébb autóval versenyzőknek is esélyt adhat kiugró eredmény elérésére.

A legjobbak, a bajnokok megcsillanó zsenialitása pedig felejthetetlen élményeket adott nekünk a Brazil Nagydíjon. Íme néhány példa!

1. Ayrton Senna hatodik fokozatba ragadva nyer (1991) – A brazil legenda már hosszú évek óta versenyzett az F1-ben, de hazai futamán egészen 1991-ig nem tudott nyerni. Ez a sorozat hihetetlen erőfeszítések árán tört meg, a McLaren-Honda technikai gyengélkedése ellenére.

Senna először a negyedik, majd az ötödik és a harmadik sebességi fokozatát is elveszítette, de vezető helyét sikerült megőriznie Patresével szemben. A futam végén eleredt az eső, Prost megelőzte Piquet-t, de az első három sorrendje nem változott. Senna nyert Patrese és Berger előtt.


2. Káosz és életveszély az esőben (2003) – Ha nem láttad ezt a futamot, most szerezd be valahonnan, töltsd le, ásd elő, mert ezt látni kell! A biztonsági autó több kört tett meg, mint a mezőny nagy része, végül csak nyolcan értek célba, ötpercenként történt egy-egy drámai fordulat, és nem csak a felázott aszfalton megcsúszó autók miatt.


3. Schumacher körbealázza a mezőnyt. Többször (2006) – Az a bizonyos első visszavonulás a Ferraritól. Amit talán nem kellett volna, mert 2007-ben ütőképes maradt az olasz konstrukció, és Kimi Räikkönen megszerezte a világbajnoki címet. Ha Schumacher még marad, vélhetően nyolcadik alkalommal is bajnok lett volna. De ő akkor úgy döntött, búcsút int a Forma-1 világának, és olyan felszabadultan, lazán, mégis sikerre éhesen vezetett, amire azóta sem láttunk példát.


4. Räikkönen az utolsó körökben nyer világbajnoki címet (2007) – Hamilton és Alonso mögött a pontverseny harmadik helyéről kezdte meg a futamot a Ferrarit vezető finn pilóta, a végén mégis ő nevethetett igazán. Megnyerte a versenyt, csapattársa a második, Alonso a harmadik, Hamilton a hetedik helyen végzett: a verseny előtt legesélytelenebb Räikkönen 110 ponttal, vetélytársait 1 ponttal megelőzve megnyerte a 2007. évi Forma-1-es világbajnokságot. Hamilton és Alonso 109-109 ponttal a finn mögött végeztek.


5. Hamilton az utolsó pillanatban nyer világbajnoki címet (2008) – Ennél szorosabb, drámaibb befejezést egy érzelmektől túlfűtött dél-amerikai szappanopera sem tud produkálni. Egyszerűen hihetetlen, ami ott és akkor történt, Felipe Massa vérnyomása valószínűleg most is triplájára ugrik, ha ezekre a pillanatokra gondol.

Az utolsó két körben az egyre erősebb esőben Hamilton egyszerűen nem bírt a a Toro Rossó-s Sebastien Vettelel, és egészen az utolsó kanyarig úgy tűnt, hogy Massa győz. A brazil már célba ért, a Ferrarinál ugrándoztak örömükben, a közönség tombolt, amikor előbb Vettel, majd Hamilton is elment a száraz abroncsokon tébláboló Timo Glock szinte vezethetetlen autója mellett. Game over, Hamilton lett a világbajnok.

Tehát van okunk várni a következő Brazil Nagydíjat, hátha borul a papírforma, és meglepő végeredményt látunk Interlagosban.

Kommentek

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.