F1: A nagyok nem tartják el a kicsiket

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.11.04. 09.45

A Forma-1 nagycsapatai nem rajonganak az ötletért, hogy a tőlük elvett pénzből segítsék a küszködő kicsiket.

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone újra arról beszélt, hogy szerinte megoldható lesz a F1 jelenlegi krízise, a kicsik túlélnek majd. A kisemeber örömmel vette, hogy az Amerikai Nagydíj előtt vele már nem is beszéltek a bojkott lehetőségéről:
“Egyáltalán nem. Szerencséjük! Szerintem csak önmaguknak ártottak volna” – mondta, hozzátéve, hogy ő maga bízik benne, hogy a pénzügyi krízis megoldható.


“Egyértelműen kezelni fogjuk. Korábban is így volt, amikor történt valami. Mindig megoldjuk a dolgokat.”
Ecclestone a hétvégén arról beszélt, hogy a “megoldás” érdekében a nagyobb csapatoknak le kellene mondaniuk bizonyos összegről a kicsik javára. Az ötlet értelemszerűen nem aratott sikert az élmenők körében.
“Nagyon kedves ajánlat ez Bernie-től!” – ironizált az amúgy Ecclestone-nal igen jó barátságot ápoló Red Bull-főnök, Christian Horner. 
“Minden csapat megtárgyalta a maga szerződését a kereskedelmi jogtulajdonossal, szóval szerintem ezzel a kérdéssel hozzá kellene fordulni. Mindannyian aláírtuk a magunk szerződését, és amúgy sem hiszem, hogy a Careham és a Marussia gondjait megoldaná, ha akár kétszer ennyi pénzt kapnának.”
“A gondjaik sokkal inkább az elszálló költségekből, mint a bevételekből fakadnak.”
Horner szerint nem a jelenlegi torta szeleteinek mérete, hanem az egész torta mérete, azaz nem a csapatok közti arány, hanem a jogtulajdonos CVC által a szétosztott pénz végösszege a kérdés.
“Minket is szorít a költségvetés, nekünk is a saját kereteinken belül kell gazdálkodnunk. Ha a jogtulajdonos a kicsik kedvéért hajlandó több pénzt bedobni a kalapba, akkor az az ő döntésük, lelkük rajta. De a csapatok egymás legyőzéséért vannak itt, nem egymás támogatására.” 


A Ferrari csapatfőnöke, Marco Mattiacci szerint a megoldás az lenne, ha Forma-1 általában több pénzt vonzana.
“A Ferrari álláspontja szerint az a cél, hogy nagyobb legyen a torta, nem pedig az, hogy változzon a felszeletelése. Nem kellene túlreagálnunk a dolgokat. Először azt nézzük meg, hogyan lehetne növelni a bevételeket, ez legyen az elsődleges. A második cél az, hogy a Forma-1-be belépők tisztában legyenek a kihívásokkal.”
“Ez a sportág az innovációról szól, az innováció pedig sokba kerül, méghozzá hosszú távon kerül sokba. Mi invesztálunk a Forma-1-be, mi erre koncentrálunk.”
A Mercedes főnöke, Toto Wolff valamennyivel megengedőbb, szerinte a nagyoknak meg kellene tárgyalniuk Ecclestone-nap a lehetséges megoldásokat.


“Tudjuk, miért jutottunk eddig. Bernie-nek fontos volt, hogy szerződést kössön a nagyokkal, a Forma-1 főszereplőivel. Mára viszont kialakult egy nem túl jó helyzet, amikor két kiscsapat már kidőlt és mások is szenvednek. A csapatok dolga, hogy ezt átbeszéljék Bernie-vel. A döntés az ő kezében van, de ha az úgynevezett nagyok tehetnek valamit, akkor le kellene ülni, hogy ezt megbeszéljük.” 
“Nem gondolom, hogy a Mercedes dolga lenne (pénzt átadni a kicsiknek), mert mi eleve kevesebbet kapunk, mint egyesek, de nézzük meg, hogy Bernie mit tud mondani.” 
F1

Kommentek

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Nyolcéves csúcson a magyar gumiabroncspiac

2016-ban 5,1 százalékkal nőtt a hazai személygépkocsiabroncs-piac a 2015-ös évhez képest.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.