F1: A nagyok nem tartják el a kicsiket

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.11.04. 09.45

A Forma-1 nagycsapatai nem rajonganak az ötletért, hogy a tőlük elvett pénzből segítsék a küszködő kicsiket.

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone újra arról beszélt, hogy szerinte megoldható lesz a F1 jelenlegi krízise, a kicsik túlélnek majd. A kisemeber örömmel vette, hogy az Amerikai Nagydíj előtt vele már nem is beszéltek a bojkott lehetőségéről:
“Egyáltalán nem. Szerencséjük! Szerintem csak önmaguknak ártottak volna” – mondta, hozzátéve, hogy ő maga bízik benne, hogy a pénzügyi krízis megoldható.


“Egyértelműen kezelni fogjuk. Korábban is így volt, amikor történt valami. Mindig megoldjuk a dolgokat.”
Ecclestone a hétvégén arról beszélt, hogy a “megoldás” érdekében a nagyobb csapatoknak le kellene mondaniuk bizonyos összegről a kicsik javára. Az ötlet értelemszerűen nem aratott sikert az élmenők körében.
“Nagyon kedves ajánlat ez Bernie-től!” – ironizált az amúgy Ecclestone-nal igen jó barátságot ápoló Red Bull-főnök, Christian Horner. 
“Minden csapat megtárgyalta a maga szerződését a kereskedelmi jogtulajdonossal, szóval szerintem ezzel a kérdéssel hozzá kellene fordulni. Mindannyian aláírtuk a magunk szerződését, és amúgy sem hiszem, hogy a Careham és a Marussia gondjait megoldaná, ha akár kétszer ennyi pénzt kapnának.”
“A gondjaik sokkal inkább az elszálló költségekből, mint a bevételekből fakadnak.”
Horner szerint nem a jelenlegi torta szeleteinek mérete, hanem az egész torta mérete, azaz nem a csapatok közti arány, hanem a jogtulajdonos CVC által a szétosztott pénz végösszege a kérdés.
“Minket is szorít a költségvetés, nekünk is a saját kereteinken belül kell gazdálkodnunk. Ha a jogtulajdonos a kicsik kedvéért hajlandó több pénzt bedobni a kalapba, akkor az az ő döntésük, lelkük rajta. De a csapatok egymás legyőzéséért vannak itt, nem egymás támogatására.” 


A Ferrari csapatfőnöke, Marco Mattiacci szerint a megoldás az lenne, ha Forma-1 általában több pénzt vonzana.
“A Ferrari álláspontja szerint az a cél, hogy nagyobb legyen a torta, nem pedig az, hogy változzon a felszeletelése. Nem kellene túlreagálnunk a dolgokat. Először azt nézzük meg, hogyan lehetne növelni a bevételeket, ez legyen az elsődleges. A második cél az, hogy a Forma-1-be belépők tisztában legyenek a kihívásokkal.”
“Ez a sportág az innovációról szól, az innováció pedig sokba kerül, méghozzá hosszú távon kerül sokba. Mi invesztálunk a Forma-1-be, mi erre koncentrálunk.”
A Mercedes főnöke, Toto Wolff valamennyivel megengedőbb, szerinte a nagyoknak meg kellene tárgyalniuk Ecclestone-nap a lehetséges megoldásokat.


“Tudjuk, miért jutottunk eddig. Bernie-nek fontos volt, hogy szerződést kössön a nagyokkal, a Forma-1 főszereplőivel. Mára viszont kialakult egy nem túl jó helyzet, amikor két kiscsapat már kidőlt és mások is szenvednek. A csapatok dolga, hogy ezt átbeszéljék Bernie-vel. A döntés az ő kezében van, de ha az úgynevezett nagyok tehetnek valamit, akkor le kellene ülni, hogy ezt megbeszéljük.” 
“Nem gondolom, hogy a Mercedes dolga lenne (pénzt átadni a kicsiknek), mert mi eleve kevesebbet kapunk, mint egyesek, de nézzük meg, hogy Bernie mit tud mondani.” 
F1

Kommentek

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.