F1: A nagyok nem tartják el a kicsiket

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.11.04. 09.45

A Forma-1 nagycsapatai nem rajonganak az ötletért, hogy a tőlük elvett pénzből segítsék a küszködő kicsiket.

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone újra arról beszélt, hogy szerinte megoldható lesz a F1 jelenlegi krízise, a kicsik túlélnek majd. A kisemeber örömmel vette, hogy az Amerikai Nagydíj előtt vele már nem is beszéltek a bojkott lehetőségéről:
“Egyáltalán nem. Szerencséjük! Szerintem csak önmaguknak ártottak volna” – mondta, hozzátéve, hogy ő maga bízik benne, hogy a pénzügyi krízis megoldható.


“Egyértelműen kezelni fogjuk. Korábban is így volt, amikor történt valami. Mindig megoldjuk a dolgokat.”
Ecclestone a hétvégén arról beszélt, hogy a “megoldás” érdekében a nagyobb csapatoknak le kellene mondaniuk bizonyos összegről a kicsik javára. Az ötlet értelemszerűen nem aratott sikert az élmenők körében.
“Nagyon kedves ajánlat ez Bernie-től!” – ironizált az amúgy Ecclestone-nal igen jó barátságot ápoló Red Bull-főnök, Christian Horner. 
“Minden csapat megtárgyalta a maga szerződését a kereskedelmi jogtulajdonossal, szóval szerintem ezzel a kérdéssel hozzá kellene fordulni. Mindannyian aláírtuk a magunk szerződését, és amúgy sem hiszem, hogy a Careham és a Marussia gondjait megoldaná, ha akár kétszer ennyi pénzt kapnának.”
“A gondjaik sokkal inkább az elszálló költségekből, mint a bevételekből fakadnak.”
Horner szerint nem a jelenlegi torta szeleteinek mérete, hanem az egész torta mérete, azaz nem a csapatok közti arány, hanem a jogtulajdonos CVC által a szétosztott pénz végösszege a kérdés.
“Minket is szorít a költségvetés, nekünk is a saját kereteinken belül kell gazdálkodnunk. Ha a jogtulajdonos a kicsik kedvéért hajlandó több pénzt bedobni a kalapba, akkor az az ő döntésük, lelkük rajta. De a csapatok egymás legyőzéséért vannak itt, nem egymás támogatására.” 


A Ferrari csapatfőnöke, Marco Mattiacci szerint a megoldás az lenne, ha Forma-1 általában több pénzt vonzana.
“A Ferrari álláspontja szerint az a cél, hogy nagyobb legyen a torta, nem pedig az, hogy változzon a felszeletelése. Nem kellene túlreagálnunk a dolgokat. Először azt nézzük meg, hogyan lehetne növelni a bevételeket, ez legyen az elsődleges. A második cél az, hogy a Forma-1-be belépők tisztában legyenek a kihívásokkal.”
“Ez a sportág az innovációról szól, az innováció pedig sokba kerül, méghozzá hosszú távon kerül sokba. Mi invesztálunk a Forma-1-be, mi erre koncentrálunk.”
A Mercedes főnöke, Toto Wolff valamennyivel megengedőbb, szerinte a nagyoknak meg kellene tárgyalniuk Ecclestone-nap a lehetséges megoldásokat.


“Tudjuk, miért jutottunk eddig. Bernie-nek fontos volt, hogy szerződést kössön a nagyokkal, a Forma-1 főszereplőivel. Mára viszont kialakult egy nem túl jó helyzet, amikor két kiscsapat már kidőlt és mások is szenvednek. A csapatok dolga, hogy ezt átbeszéljék Bernie-vel. A döntés az ő kezében van, de ha az úgynevezett nagyok tehetnek valamit, akkor le kellene ülni, hogy ezt megbeszéljük.” 
“Nem gondolom, hogy a Mercedes dolga lenne (pénzt átadni a kicsiknek), mert mi eleve kevesebbet kapunk, mint egyesek, de nézzük meg, hogy Bernie mit tud mondani.” 
F1

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.