Kompromisszumos megoldásként a Mercedes is hajlandó belemenni a motorfejlesztési tilalom lazításába, de csak abban az esetben bólint rá a szabályváltoztatásra, ha később nem lesz újabb módosítás. A Mercedes a fejlesztési költségek elszabadulására hivatkozva eddig ellenezte, hogy az idény közben is lehessen fejleszteni a motorokat a jelenleg is engedélyezett megbízhatósági és biztonsági szempontokon túl.


Az utóbbi hetekben több szakértő is megfontolásra érdemesnek nevezte a jelenleg hátrányban lévő Ferrari és Renault javaslatát, arra hivatkozva, hogy a motorfejlesztési tilalom fenntartása hosszú időre konzerválhatja a Mercedes előnyét, ami az F1-nek nem érdeke.

“Ha ez a kompromisszum szükséges a hosszú távú stabilitáshoz, és nem változtatunk minden évben a szabályokon, megfontoljuk a javaslatot” – mondta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke. Wolff úgy véli, a Mercedesnek alaposan mérlegelnie kell minden változtatási javaslatot, mert saját magával együtt összesen négy csapatot lát el motorokkal jövőre, míg a Ferrarinak és a Renault-nak csak két-két csapata lesz, ha a Caterham és a Marussia nem tér vissza.

“A nyolc motor miatt a logisztikai és anyagi vonzatokat egyaránt meg kell fontolnunk” – jegyezte meg Wolff. Az elképzelések szerint júliusban lehet majd lecserélni a motorokat egy módosított specifikációra, de ez Wolff szerint nem lesz könnyű. “Ez azt jelenti, hogy négy csapatnak kell folyamatosan tesztelnünk a próbapadokon a módosított specifikációjú motort. Ez egy vagyonba fog kerülni, de ahogy mondtam, átgondoljuk a brazíliai hétvégéig.”