F1: A Mercedes is engedné a motorfejlesztést

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.11.04. 15.30

Kompromisszumos megoldásként a Mercedes is hajlandó belemenni a motorfejlesztési tilalom lazításába. Feltételek vannak.

Kompromisszumos megoldásként a Mercedes is hajlandó belemenni a motorfejlesztési tilalom lazításába, de csak abban az esetben bólint rá a szabályváltoztatásra, ha később nem lesz újabb módosítás. A Mercedes a fejlesztési költségek elszabadulására hivatkozva eddig ellenezte, hogy az idény közben is lehessen fejleszteni a motorokat a jelenleg is engedélyezett megbízhatósági és biztonsági szempontokon túl.


Az utóbbi hetekben több szakértő is megfontolásra érdemesnek nevezte a jelenleg hátrányban lévő Ferrari és Renault javaslatát, arra hivatkozva, hogy a motorfejlesztési tilalom fenntartása hosszú időre konzerválhatja a Mercedes előnyét, ami az F1-nek nem érdeke.

“Ha ez a kompromisszum szükséges a hosszú távú stabilitáshoz, és nem változtatunk minden évben a szabályokon, megfontoljuk a javaslatot” – mondta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke. Wolff úgy véli, a Mercedesnek alaposan mérlegelnie kell minden változtatási javaslatot, mert saját magával együtt összesen négy csapatot lát el motorokkal jövőre, míg a Ferrarinak és a Renault-nak csak két-két csapata lesz, ha a Caterham és a Marussia nem tér vissza.

“A nyolc motor miatt a logisztikai és anyagi vonzatokat egyaránt meg kell fontolnunk” – jegyezte meg Wolff. Az elképzelések szerint júliusban lehet majd lecserélni a motorokat egy módosított specifikációra, de ez Wolff szerint nem lesz könnyű. “Ez azt jelenti, hogy négy csapatnak kell folyamatosan tesztelnünk a próbapadokon a módosított specifikációjú motort. Ez egy vagyonba fog kerülni, de ahogy mondtam, átgondoljuk a brazíliai hétvégéig.”

Kommentek

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.