F1: Hamilton nyert, Vettel a bokszból 7.

Forma-1 Amerikai Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.11.02. 22.55

Az Amerikai Nagydíjon Lewis Hamilton Nico Rosberget megelőzve megszerezte idei 10. győzelmét, Ricciardo lett a 3. Sebastian Vettel a bokszutcából a 7. helyig kapaszkodott


A Mercedes versenyzője, Lewis Hamilton nyerte meg a 2014-es Forma-1 Amerikai Nagydíjat, miután a pályán megelőzte csapattársát, az élről induló Nico Rosberget. A brit előnye a bajnoki pontversenyben így 24 pontra nőtt.

A dobogóra a bajnokságban is harmadik Daniel Ricciardo állhatott fel, aki remek versenyzéssel került Fernando Alono (6.), Valtteri Bottas (5.) és Felipe Massa (4.) elé a futam során.

Hamilton sorozatban ötödik alkalommal nyert, 2014-ben ez volt a tizedik elsősége. Ez pályafutása 32. futamgyőzelme a Forma-1-ben, amellyel immár a legeredményesebb brit versenyző a sportág történetében, megelőzve a 31 elsőséget szerző Nigel Mansellt.

Így zajlott a futam:

Napos, de viszonylag hűvös időben, kismillió celeb, az atléta Lolo Jones, az énekes/horrorrendező Rob Zombie, a Mötley Crüe-énekes Vince Neil, az ex-Spice Girl Geri Halliwell, Keanu Reeves, Matt LeBlanc filmszínészek, Pamela Anderson, a volt mexikói elnök, Felipe Calderon, a sztárséf Gordon Ramsey jelenlétében kezdődött az Amerikai Nagydíj Austinban.

A pole-ból a bajnokságban 17 pontos hátrányban lévő Nico Rosberg, míg a rajtrács koszos oldaláról az élloves Lewis Hamilton várta a rajtot. A második sorból a két williamses, Valtteri Bottas és Felipe Massa, mögülük Daniel Rcciardo és Fernando Alonso, Kevin Magnussen és Kimi Räikkönen, majd Adrian Sutil és Pastor Maldonado indult.
Jenson Button sebességváltó-csere következtében csak a 12., Sebastian Vettel teljes motorcsere miatt csak a bokszutcából kezdett. Az utolsó rajtkocka a Toro Rossó-s Danyiil Kvjatnak jutott, ő is tízhelyes büntetéssel került hátra. Kvjat, Nico Hülkenberg (13.) és Vettel választotta a közepes keveréket, mindenki más a lágyra szavazott. 
A rajtrácson csak 17 autó sorakozott, ugyanis a Caterham és a Marussia csődbe ment, nem is utazott az USA-ba.


A startnál Rosberg simán ellépett, Hamilton is lazán vitte a 2. helyet, Bottast viszont megelőzte Massa. Ricciardo a 7. helyre csúszott vissza, de Magnussentől gyorsan elvette a 6. helyet.
Kicsit hátrébb Adrian Sutil és Sergio Perez ütközött, a takarítás idejére beküldték a biztonsági autót. A safety car-szakasz alatt Esteban Gutierrez, a két mclarenes, Räikkönen, valamint Vettel kétszer(!) kereket cserélt. 
A biztonsági autó a 4. kör végén távozott. Az újrarajtolásnál Bottas maga mögé utasította Massát, míg Ricciardo Alonsót előzte meg.
A sorrend a 6. körben Rosberg, Hamilton, Bottas, Massa, Ricciardo, Alonso, Räikkönen, Maldonado, Vergne és Grosjean volt a top10-ben.
Massánál és Ricciardónál a 14. kör végére fogytak el a lágyak, kimentek cserélni. Massa ugyanazt a keveréket kapta, a Red Bull-pilóta viszont közepest vette fel. A vezető Rosberg a következő körben járt kint, ugyanígy tett Bottas is, Hamilton és Alonso még eggyel később ment ki.
A cseréknél Ricciardo Bottas elé került, de a finn keményen támadta az ausztrált, miközben  Hülkenberg műszaki hibával félreállt.


A 21-24. körben Alonso és Button vívott bajnoki színvonalú csatát a 7. pozícióért, a spanyol “győzött”, közben az élen Hamilton egyre közelebb lopózott Rosberghez, és a 12. kanyarban át is vette a vezetést csapattársától. Az előzés a versenyt és talán a világbajnokságot is eldönthette.
A 28. körben, a verseny felénél Magnussen kereket cserélt, kiállása után a sorrend Hamilton, Rosberg, Massa, Ricciardo, Bottas, Alonso, Grosjean, Button és Vergne volt a top10-ben.
A következő hat körben Button, Bottas, Ricciardo, Massa, Hamilton, Rosberg is kint járt.
A kerékcserék után sokáig nem történt érdemi változás, Hamilton vezetett, majd Rosberg, Ricciardo, Massa, Bottas, Alonso, Räikkönen, Kvjat, Magnussen és a 10. helyre felkapaszkodó Vettel haladt a pontszerző pozíciókban.
A négyszeres bajnok a 41. körben próbálkozott Magnussennel, először sikertelenül, de a 43. körben már legyűrte a dán újoncot, miközben Button Grosjeant kapta el – Räikkönen és Alonso kerékcseréje miatt ez a 10. helyet jelentette a 2009-es bajnoknak. 


Alonso Vettel mögé, a 7. pozícióba tért vissza, a friss lágyakon azonnal támadni is kezdte a németet, rövidesen keresztül is fűzte magát rajta.
Vettelt a 49. kör végén a csapat újra kihívta a bokszba, csak a 14. helyre tért vissza. A 8-11. pozíciókban Button, Grosjean, Vergne és Maldonado csapott össze, Vergne megelőzte lotusos honfitársát.
Kvjat közben visszaesett, és Vettel is csak a 13. helyért vívott Räikkönennel.
Öt körrel a leintés előtt Hamilton magabiztosan vezetett, mögötte Rosberg, Ricciardo, Massa, Bottas, Alonso, Magnussen, Vergne, Maldonado és Vettel haladt a top10-ben. A német az utolsó előtti körben a venezuelait, majd a Toro Rossó-s franciát is megelőzte.


Hamilton lazán behúzta a győzelmet, idei 10., 3. amerikai, pályafutása 32. győzelmét szerezte. A sikerrel Nigel Mansellt megelőzve a legeredményesebb brit F1-essé vált, és a győzelmek számában beérte Fernando Alonsót. Az angol újabb lépést tett a második bajnoki címe felé, előnyét 24 pontra növelte Rosberggel szemben.
A mercisek mellett Ricciardo állhatott a dobogóra, a további pontokon Massa, Bottas, Alonso, Vettel, Magnussen, Malddonado és Vergne osztozott. A venezuelai idei első pontocskáját szerezte. 
A világbajnokság a jövő héten az utolsó előtti versennyel, a Brazil Nagydíjjal folytatódik.
Amerikai Nagydíj, Austin, 2014.11.02.

Kommentek

Festővászon lett a városi törpeautó

Párbeszéd a festés és a formatervezés, a technológia és a művészet az alkotó és a Renault között: indiai származású francia képzőművész nézte festővászonnak a Renault legkisebb típusát.

Pazar fotókon a budapesti fényvillamos

Talán még soha nem készültek ennyire jó képek az ünnepi járatról. Nem csoda, hogy világhírű lett a fényvillamos.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.