F1: Ecclestone fizetne, de nem lehet

Az F1 ura saját pénzéből is mentené a kicsiket

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.11.02. 08.30

Bernie Ecclestone azt mondja, nem lesz bojkott Austinban, és ő maga hajlandó lenne több pénzt is adni a küszködő csapatoknak, de a nagyok nem engednék.


A Caterham és a Marussia csődje után a középcsapatok, pontosabban a Forma-1 szabályait hozó klubon, a Stratégiai Munkacsoporton kívüli Lotus, Force India és Sauber az elmúlt egy hétben többször is tárgyalt arról, hogyan lehetne jobb pénzügyi feltételeket kiharcolni maguknak, mielőtt ők is hasonló sorsra jutnak.
Az Amerikai Nagydíj előtt felröppent az is, hogy a három említett csapat bojkottálná a futamot, azonban szombat délutánra tisztázódott, hogy a Force India helyettes csapatfőnökén, Bob Fernley-n kívül senki nem gondolt erre komolyan.
Annyi biztos, hogy a helyzet még a korábban mindig nagyon lazán, bagatellizáló hangnemben nyilatkozó Bernie Ecclestone-t is megijesztette, vagy legalábbis ezt a szerepet játszotta el, amikor a The Timesnak nyilatkozott.
“Felejtsék el ezt a hülyeséget! Versenyezni fognak, ezt garantálom. De abban már nem vagyok biztos, hogy a jövő évben is versenyeznek majd” – mondta a bojkott lehetősége kapcsán.
Ecclestone amúgy a bojkott mellett a harmadik autók bevetésének lehetőségét is kizárta – és valószínűleg tudja, miről beszél, ugyanis a 2015-ös nevezések leadásának határideje november 1. volt: “Felejtsék el a harmadik autókat, senkinek nincs pénze rájuk.”


Az F1 ura ezután ügyesen ide-oda kente a felelősséget a kialakult helyzetért, a nagycsapatokra és az F1 kereskedelmi jogait birtokló CVC-re mutogatott:
“Túl sok pénzt osztunk el rosszul, ez valószínűleg az én hibám. De ahogy sok esetben, ez is jónak tűnt a maga idejében. Tudom, hogy mi a gond, de kijavítani nem tudom. ” 
“Senki nem lép, mert nem lehet. Kötnek minket a szabályok. Ha egy csapatnak adunk 10 ezer dollárt, akkor mindenkinek adni kell. Az a baj a szabályokkal, a szerződésekkel, hogy nem gondolkodtunk hosszú távon.”
“Nekem mindegy, hogyan osztjuk szét a pénzt. Ha leülnénk és megegyeznénk, hogy másképp osszuk el a bevételeket, én csak annyit mondanék, hogy oké, hol írjam alá? Ha elegen akarnák, akkor megoldhatnánk ezt. A kérdés az, hogy a résztvevők hajlandóak-e áldozatokat hozni a sportág érdekében.” 


“Én azt javasolnám a nagyot szakító csapatoknak, hogy adjanak nekem egy bizonyos százalékot a pénzdíjukból, amihez én is hozzátennék ugyanannyi pénzt a sajátomból, és aztán ezt eloszthatnánk a bajban lévő három-négy csapat között. De ebbe egyetlen csapat sem menne bele.”
“Ha a cég (a jogtulajdonos CVC) az enyém lenne, én másképp csináltam volna a dolgokat, mert akkor a saját pénzemről lett volna szó. De így csak alkalmazottként dolgozok azoknak, akiknek a célja a profit.”
“Ha rajtam múlna én széttépném az összes mostani szerződést. Fognánk a pénzt és kifizetnénk a csapatok tartozásait, hogy senki ne járjon rosszul a Forma-1 miatt.”
Ecclestone egyébként úgy véli, hogy akármire is jutnak a közeljövőben, érdemi változások már csak 2016-ban lehetnek.

Kommentek

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

F1: Nagyon csúnyát mondtak Rosbergről

Úgy tűnik, Jacques Villeneuve nem tartja sokra Nico Rosberget amiatt, hogy a német a bajnoki címét követően visszavonult.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.