F1: Ecclestone fizetne, de nem lehet

Az F1 ura saját pénzéből is mentené a kicsiket

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.11.02. 08.30

Bernie Ecclestone azt mondja, nem lesz bojkott Austinban, és ő maga hajlandó lenne több pénzt is adni a küszködő csapatoknak, de a nagyok nem engednék.


A Caterham és a Marussia csődje után a középcsapatok, pontosabban a Forma-1 szabályait hozó klubon, a Stratégiai Munkacsoporton kívüli Lotus, Force India és Sauber az elmúlt egy hétben többször is tárgyalt arról, hogyan lehetne jobb pénzügyi feltételeket kiharcolni maguknak, mielőtt ők is hasonló sorsra jutnak.
Az Amerikai Nagydíj előtt felröppent az is, hogy a három említett csapat bojkottálná a futamot, azonban szombat délutánra tisztázódott, hogy a Force India helyettes csapatfőnökén, Bob Fernley-n kívül senki nem gondolt erre komolyan.
Annyi biztos, hogy a helyzet még a korábban mindig nagyon lazán, bagatellizáló hangnemben nyilatkozó Bernie Ecclestone-t is megijesztette, vagy legalábbis ezt a szerepet játszotta el, amikor a The Timesnak nyilatkozott.
“Felejtsék el ezt a hülyeséget! Versenyezni fognak, ezt garantálom. De abban már nem vagyok biztos, hogy a jövő évben is versenyeznek majd” – mondta a bojkott lehetősége kapcsán.
Ecclestone amúgy a bojkott mellett a harmadik autók bevetésének lehetőségét is kizárta – és valószínűleg tudja, miről beszél, ugyanis a 2015-ös nevezések leadásának határideje november 1. volt: “Felejtsék el a harmadik autókat, senkinek nincs pénze rájuk.”


Az F1 ura ezután ügyesen ide-oda kente a felelősséget a kialakult helyzetért, a nagycsapatokra és az F1 kereskedelmi jogait birtokló CVC-re mutogatott:
“Túl sok pénzt osztunk el rosszul, ez valószínűleg az én hibám. De ahogy sok esetben, ez is jónak tűnt a maga idejében. Tudom, hogy mi a gond, de kijavítani nem tudom. ” 
“Senki nem lép, mert nem lehet. Kötnek minket a szabályok. Ha egy csapatnak adunk 10 ezer dollárt, akkor mindenkinek adni kell. Az a baj a szabályokkal, a szerződésekkel, hogy nem gondolkodtunk hosszú távon.”
“Nekem mindegy, hogyan osztjuk szét a pénzt. Ha leülnénk és megegyeznénk, hogy másképp osszuk el a bevételeket, én csak annyit mondanék, hogy oké, hol írjam alá? Ha elegen akarnák, akkor megoldhatnánk ezt. A kérdés az, hogy a résztvevők hajlandóak-e áldozatokat hozni a sportág érdekében.” 


“Én azt javasolnám a nagyot szakító csapatoknak, hogy adjanak nekem egy bizonyos százalékot a pénzdíjukból, amihez én is hozzátennék ugyanannyi pénzt a sajátomból, és aztán ezt eloszthatnánk a bajban lévő három-négy csapat között. De ebbe egyetlen csapat sem menne bele.”
“Ha a cég (a jogtulajdonos CVC) az enyém lenne, én másképp csináltam volna a dolgokat, mert akkor a saját pénzemről lett volna szó. De így csak alkalmazottként dolgozok azoknak, akiknek a célja a profit.”
“Ha rajtam múlna én széttépném az összes mostani szerződést. Fognánk a pénzt és kifizetnénk a csapatok tartozásait, hogy senki ne járjon rosszul a Forma-1 miatt.”
Ecclestone egyébként úgy véli, hogy akármire is jutnak a közeljövőben, érdemi változások már csak 2016-ban lehetnek.

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.