F1: Ecclestone fizetne, de nem lehet

Az F1 ura saját pénzéből is mentené a kicsiket

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.11.02. 08.30

Bernie Ecclestone azt mondja, nem lesz bojkott Austinban, és ő maga hajlandó lenne több pénzt is adni a küszködő csapatoknak, de a nagyok nem engednék.


A Caterham és a Marussia csődje után a középcsapatok, pontosabban a Forma-1 szabályait hozó klubon, a Stratégiai Munkacsoporton kívüli Lotus, Force India és Sauber az elmúlt egy hétben többször is tárgyalt arról, hogyan lehetne jobb pénzügyi feltételeket kiharcolni maguknak, mielőtt ők is hasonló sorsra jutnak.
Az Amerikai Nagydíj előtt felröppent az is, hogy a három említett csapat bojkottálná a futamot, azonban szombat délutánra tisztázódott, hogy a Force India helyettes csapatfőnökén, Bob Fernley-n kívül senki nem gondolt erre komolyan.
Annyi biztos, hogy a helyzet még a korábban mindig nagyon lazán, bagatellizáló hangnemben nyilatkozó Bernie Ecclestone-t is megijesztette, vagy legalábbis ezt a szerepet játszotta el, amikor a The Timesnak nyilatkozott.
“Felejtsék el ezt a hülyeséget! Versenyezni fognak, ezt garantálom. De abban már nem vagyok biztos, hogy a jövő évben is versenyeznek majd” – mondta a bojkott lehetősége kapcsán.
Ecclestone amúgy a bojkott mellett a harmadik autók bevetésének lehetőségét is kizárta – és valószínűleg tudja, miről beszél, ugyanis a 2015-ös nevezések leadásának határideje november 1. volt: “Felejtsék el a harmadik autókat, senkinek nincs pénze rájuk.”


Az F1 ura ezután ügyesen ide-oda kente a felelősséget a kialakult helyzetért, a nagycsapatokra és az F1 kereskedelmi jogait birtokló CVC-re mutogatott:
“Túl sok pénzt osztunk el rosszul, ez valószínűleg az én hibám. De ahogy sok esetben, ez is jónak tűnt a maga idejében. Tudom, hogy mi a gond, de kijavítani nem tudom. ” 
“Senki nem lép, mert nem lehet. Kötnek minket a szabályok. Ha egy csapatnak adunk 10 ezer dollárt, akkor mindenkinek adni kell. Az a baj a szabályokkal, a szerződésekkel, hogy nem gondolkodtunk hosszú távon.”
“Nekem mindegy, hogyan osztjuk szét a pénzt. Ha leülnénk és megegyeznénk, hogy másképp osszuk el a bevételeket, én csak annyit mondanék, hogy oké, hol írjam alá? Ha elegen akarnák, akkor megoldhatnánk ezt. A kérdés az, hogy a résztvevők hajlandóak-e áldozatokat hozni a sportág érdekében.” 


“Én azt javasolnám a nagyot szakító csapatoknak, hogy adjanak nekem egy bizonyos százalékot a pénzdíjukból, amihez én is hozzátennék ugyanannyi pénzt a sajátomból, és aztán ezt eloszthatnánk a bajban lévő három-négy csapat között. De ebbe egyetlen csapat sem menne bele.”
“Ha a cég (a jogtulajdonos CVC) az enyém lenne, én másképp csináltam volna a dolgokat, mert akkor a saját pénzemről lett volna szó. De így csak alkalmazottként dolgozok azoknak, akiknek a célja a profit.”
“Ha rajtam múlna én széttépném az összes mostani szerződést. Fognánk a pénzt és kifizetnénk a csapatok tartozásait, hogy senki ne járjon rosszul a Forma-1 miatt.”
Ecclestone egyébként úgy véli, hogy akármire is jutnak a közeljövőben, érdemi változások már csak 2016-ban lehetnek.

Kommentek

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.