F1: Két hete maradt a Caterhamnek

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.11.01. 11.30

Úgy tűnik, a csődbe ment Caterhamnél van még remény a túlélésre, igaz, még a csődbiztosok is eltérően nyilatkoznak. Vevők lennének.

A nyáron új tulajdonosok kezébe került Caterham F1 a múlt héten jutott mélypontra, a csapat, pontosabban a Caterham Sports Ltd. csődbe ment, a svájci-közel-keleti befektetők mosták kezeiket, az alapító Tony Fernandes pedig szintén nem kívánja megmenteni az alakulatot, amitől egyszer már megszabadult.


A Caterham F1 irányítását a londoni Smith & Williamson felszámolócég vette át, a csődeljárást irányító egyik illetékes, Henry Shinners így nyilatkozott a brit Sky Sportsnak: 
“A dolgozók munkaadója a 1MRT, a maláj cég, amely birtokolja a Forma-1-es indulási engedélyt. Mi az egyik leányvállalt, a Caterham Sports Ltd. szanálását végezzük, azaz ők nem hozzánk tartoznak.”
“A 1MRT vezetése viszont nem kommunikál a dolgozókkal, nincs információjuk arról, hogy mi is történik, októberre még nem is kaptak fizetést. Kötelességünknek érezzük, hogy őket is tájékoztassuk, és elmondjuk, nálunk mi a helyzet.” 
“Igyekszünk vásárlót találni, a csapat fennmaradása és a dolgozók megélhetése az elsődleges szempontunk. De úgy látjuk, hogy ha két héten belül nem akad vevő, akkor valószínűleg fel kell számolni a csapatot.”


A csődeljárást vezető Finbarr O’Connell egy másik interjúban arra utalt, hogy azért vannak komoly érdeklődők, nem sokon múlott, hogy a csapat elutazhasson Austinba.
“Az az igazság, hogy a Caterham majdnem elment a versenyre. Az egyik potenciális vevő hajlandó lett volna állni a költségeket, de mivel csak múlt péntek óta enyém az irányítás, logisztikailag nem volt megvalósítható az elutazás.”
A Smith & Williamson egy közleményt is kiadott pénteken, amelyben szintén azt hangsúlyozták, hogy több lehetséges vevő is van, és ha lehetséges, már az Abu-Dzabi Nagydíjra szeretnék újra versenykész állapotba hozni a Caterhamet, ha pedig ez nem megoldható, akkor legalábbis a 2015-ös folytatást szeretnék biztosítani.

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.