F1: Három csapat bojkottálhatja a futamot?

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.11.01. 08.30

Egyes források szerint a színfalak mögött eldurvult a vita a költségcsökkentésről a nagy- és kiscsapatok között.

Egyes források szerint a színfalak mögött eldurvult a vita a költségcsökkentésről a nagy- és kiscsapatok között. Azzal lassan mindenki egyetért, hogy jelenlegi formájában nem fenntartható az F1, de az összeesküvés-elméletek hívei szerint Bernie Ecclestone célja pont az, hogy végre eltűnjenek az “aprópénzből” élő kicsik, és jöhessenek a harmadik autók.


Austinba már eleve nem utazott el a Caterham és a Marussia, csak 18 autóból áll majd az amerikai mezőny, Ecclestone szerint azonban lehet még folytatás. “Meglehet, hogy jövőre már csak 14 autónk lesz” – ismerte el Ecclestone a Skynak.

Ez két újabb kieső csapatot jelentene, bár jelenleg három van veszélyben, a régóta emlegetett Sauber mellett a Force India és a Lotus helyzete is bizonytalan. Ezek a csapatok úgy érezhetik, hogy a költségcsökkentési törekvések állandó leszavazásával valójában őket akarják kitúrni az F1-ből, amire válaszul radikális lépésekre is hajlandók lennének.

Hivatalos forrásból ugyan nem erősítették meg, de többen is hallották Austinban, hogy a három veszélyben lévő csapat akár bojkottálhatja a vasárnapi futamot, így hívva fel a figyelmet az F1 jelenlegi lehetetlen helyzetére.

Később a Lotus és a Force India főnöke is cáfolta a bojkott lehetőségét. “Csak most hallottam erről, de a válaszom nem, nem tudok ilyesmiről” – mondta a lotusos Gerard Lopez, míg Vijay Mallya a BBC-nek nyilatkozva zárta ki kategorikusan, hogy kihagynák a versenyt. 
Egyes értesülések szerint a hét elején valóban felmerült a tiltakozás ilyen formája, de a 2005-ös indianapolisi kutyakomédia, a hat autó verseny fényében végül senki nem kívánta magára venni az Amerikai Nagydíj újbóli tönkretételét. 

Kommentek

Két furgon nyolc parkolóhelyet foglalt

Győrben két elkanászodott furgon rabolt rá rendesen a rendelkezésre álló parkolóhelyekre.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.