F1: A Mercedes az élen, lerobbant a Red Bull

Forma-1 Amerikai Nagydíj, 1. szabadedzés

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.31. 18.05

Az Amerikai Nagydíj első szabadedzésén a Mercedes versenyzői voltak a leggyorsabbak, miközben a Red Bullnál mindkét pilóta műszaki gondokkal küszködött.

Az Amerikai Nagydíj első szabadedzésén a Mercedesek hozták a papírformát, Lewis Hamilton és Nico Rosberg idén immár tizedik alkalommal zárt az élen péntek délelőtt. A két mercis közül a bajnoki éllovas angol volt a jobb, egyedül ő tudta 1:40 alá szorítani a köridőt az austini pályán.


Rosberg hajszál híján három tizedet kapott csapattársától, így a 3. helyen végző Jenson Button ideje közelebb volt a németéhez, mint az övé Hamiltonéhoz. A McLaren veteránjáak persze kell is a jó tempó, hiszen vasárnap öthelyes büntetés vár rá.
Már jókora lemaradással, de a 4. helyen a Toro Rosso egy évvel ezelőtt ugyanitt bemutatkozott orosz ifjonca, Danyiil Kvjat zárt, míg a top5-be Kevin Magnussen tudott még beférkőzni a másik McLarennel.
A top10 második felében végzett Fernando Alonso – aki alatt az új első szárnnyal felszerelt Ferrari elég rakoncátlanul viselkedett -, Sebastian Vettel, a Williams tesztelője, Felipe Nasr, Nico Hülkenberg a Force Indiával, valamint a Toro Rosso jövő évi üdvöskéje, a második F1-es edzését teljesítő Max Verstappen.
Vettel ugyan hozta a 7. időt, de a Red Bull számára kész katasztrófa volt az első edzés: Daniel Ricciardo alig öt kör után kiszállt az ERS meghibásodása miatt, a német pedig 20 kör után állt be a garázsba, miközben az autójából valami furcsa, égett szag szivárgott. 


Hátrébb a 2015-re szánt orrot is kipróbáló Lotusok szenvedtek nagyon, Pastor Maldonado és Romain Grosjean is csúszkált, megpördült, a Caterham és a Marussia távollétében a francia volt a leglassabb.
A versenyzők az edzés leintése után kipróbálták az ún. virtuális biztonsági autót, azaz a versenyigazgatóság által kiadott, szabott sebesség mellett kellett megtenniük egy kört. A rendszer bevezetése Jules Bianchi borzalmas szuzukai balesete után merült fel.
Amerikai Nagydíj, 1. szabadedzés, Austin, 2014.10.31.

Kommentek

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.