F1: Vettelék odavannak a másolt pályáért

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.28. 10.35

A Red Bull versenyzői alig várják a hétvégi Amerikai Nagydíjat, Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo is imádja az austini helyszínt.

A hétvégén harmadszorra versenyeznek majd a Forma-1-esek az Amerikai Nagydíjnak 2012 óta otthont adó Austinban. Bár a Red Bull nem tartozik a favoritok közé, a csapat mindkét pilótája nagy örömmel megy a Circuit of the Americasra (COTA).
A bajnokságban 3. helyen álló Daniel Ricciardo még a hazai, melbourne-i versenynél is jobban szereti Austint: 


“Őszintén mondom, hogy valószínűleg ezt a hétvégét várom a legjobban a naptárból. Austin minden pillanatát élveztem eddig, amikor ezt a helyet választották, belenyúltak a tutiba. A város baromi jó, szeretem az elő zenét, amire ez tökéletes helyszín, Texas pedig az igazi Amerika, amit nagyon élveztem az elmúlt két évben.” 
“És persze a legfontosabb dolog: szerintem a Circuit of the Americas a legjobb az újabb pályák közül. Nagyon érdekesek a kanyarok. Sűrű pálya, nem lehet sokat pihenni. Az első szektor igazán különleges, a vak, emelkedőn érkező első kanyar pedig teljesen egyedülálló a a Forma-1-ben. Előzni is nagyon jól lehet ott, tényleg kiváló munkát végeztek.”
A COTA tervezésénél Hermann Tilke a szokásosnál jobban megerőltette magát, a más pályákról átemelt elemekből nagyon jó vonalvezetés állt össze, mondja Sebastian Vettel:
“Austin egy izgalmas város, ahol tényleg rá lehet érezni a texasi életre és hagyományokra, és ahol nagyszerű pályán versenyezhetünk. Nagyon tetszik a Circuit of the Americas. 20 kanyar, az óra járásával ellenkezően megyünk. A célegyenes végén, az emelkedőn lévő első kanyar a pálya védjegye. Nem könnyű ott fékezni, könnyű blokkolni.”


“Több kanyarkombináció is klasszikus pályákat idéz: az első szektorban lévő sorozat például Silverstone-ra és Szuzukára emlékeztet, a híres Maggotts-Beckettset vették alapul, a versenyzők pedig nagyon élvezik ezeket a gyors kanyarokat, ha jó az autó balansza. A 12-15. kanyarokat Hockenheimből emelték át, stadionhangulatuk van, a hosszú, nyújtott kanyar pedig az isztambuli 8-asra emlékeztet.”
A tavalyi futamot megnyerő német ezúttal azonban nem számíthat sokra, motorcsere miatt   hátrasorolják majd, pontosabban nem is vesz majd részt az időmérőn, csak a bokszutcából rajtol vasárnap.

Kommentek

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.