A Forma-1-ben az elmúlt egy hét alatt két kiscsapat is összeomlott, előbb a Caterham, majd a Marussia is csődöt jelentett, a HRT 2012 végi megszűnése után ezzel a mindhárom 2010 elején belépett alakulat kudarcot vallott.


A három alakulat 2009-ben az akkor FIA-elnök, Max Mosley költségplafonos kezdeményezése alapján próbálkozott meg a Forma-1-gyel, abból azonban nem lett semmi, sőt Mosley belebukott a tervezett megszorításba. 
A volt elnök a mostani helyzet kapcsán a BBC 5 Live-nak nyilatkozott, szerinte a sportág bevételeinek egyenlőtlen elosztása – a Ferrari egyetlen pont szerzése nélkül, csak az indulásért kb. 100, míg a Red Bull, a McLaren és a Mercedes 20-40 millió dollárt kap – magában hordozza a kisebbek végzetét.
“A verseny nem fair, az a baj, hogy nagycsapatoknak sokkal több pénze van. A kiscsapatok bukásra voltak ítélve, és könnyen lehet, hogy nem ők lesznek az utolsók. A Forma-1-ben egyenlően kellene elosztani a pénzeket, majd azon felül mindenki annyi szponzori pénzt szerezhetne, amennyit tud” – magyarázta.
“A Ferrari mindig is több szponzort szerez majd, mint egy Marussia, de ha mindenki ugyanakkora alapösszeget kapna, akkor legalább egyenlő alapokról indulhatnának, főleg, ha még költségplafon is van, ami korlátozza, mennyit költhet egy csapat.”


Mosley szerint a motorok ára is elfogadhatatlan, az új erőforrások évi 15-20 millió fontos (6-8 milliárd Ft) költsége túl sok.
“Támogatom a zöldebb motorokat, a hiba csak az, hogy a motorgyártóknak nem mondták meg, hogy ők a fejlesztésre annyit költhetnek, amennyit csak akarnak, de a csapatoktól legfeljebb 3-4 millió fontot (1,2-1,5 milliárd Ft) kérhetnek idényenként a 15-20 millió helyett.”