F1: Bukásra vannak ítélve a kicsik

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.28. 09.30

Az FIA korábbi elnöke szerint amíg a Forma-1 bevételeit egyenlőtlenül osztják szét a csapatok között, a kicsik sosem juthatnak messzire.

A Forma-1-ben az elmúlt egy hét alatt két kiscsapat is összeomlott, előbb a Caterham, majd a Marussia is csődöt jelentett, a HRT 2012 végi megszűnése után ezzel a mindhárom 2010 elején belépett alakulat kudarcot vallott.


A három alakulat 2009-ben az akkor FIA-elnök, Max Mosley költségplafonos kezdeményezése alapján próbálkozott meg a Forma-1-gyel, abból azonban nem lett semmi, sőt Mosley belebukott a tervezett megszorításba. 
A volt elnök a mostani helyzet kapcsán a BBC 5 Live-nak nyilatkozott, szerinte a sportág bevételeinek egyenlőtlen elosztása – a Ferrari egyetlen pont szerzése nélkül, csak az indulásért kb. 100, míg a Red Bull, a McLaren és a Mercedes 20-40 millió dollárt kap – magában hordozza a kisebbek végzetét.
“A verseny nem fair, az a baj, hogy nagycsapatoknak sokkal több pénze van. A kiscsapatok bukásra voltak ítélve, és könnyen lehet, hogy nem ők lesznek az utolsók. A Forma-1-ben egyenlően kellene elosztani a pénzeket, majd azon felül mindenki annyi szponzori pénzt szerezhetne, amennyit tud” – magyarázta.
“A Ferrari mindig is több szponzort szerez majd, mint egy Marussia, de ha mindenki ugyanakkora alapösszeget kapna, akkor legalább egyenlő alapokról indulhatnának, főleg, ha még költségplafon is van, ami korlátozza, mennyit költhet egy csapat.”


Mosley szerint a motorok ára is elfogadhatatlan, az új erőforrások évi 15-20 millió fontos (6-8 milliárd Ft) költsége túl sok.
“Támogatom a zöldebb motorokat, a hiba csak az, hogy a motorgyártóknak nem mondták meg, hogy ők a fejlesztésre annyit költhetnek, amennyit csak akarnak, de a csapatoktól legfeljebb 3-4 millió fontot (1,2-1,5 milliárd Ft) kérhetnek idényenként a 15-20 millió helyett.” 

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.