F1: Bukásra vannak ítélve a kicsik

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.28. 09.30

Az FIA korábbi elnöke szerint amíg a Forma-1 bevételeit egyenlőtlenül osztják szét a csapatok között, a kicsik sosem juthatnak messzire.

A Forma-1-ben az elmúlt egy hét alatt két kiscsapat is összeomlott, előbb a Caterham, majd a Marussia is csődöt jelentett, a HRT 2012 végi megszűnése után ezzel a mindhárom 2010 elején belépett alakulat kudarcot vallott.


A három alakulat 2009-ben az akkor FIA-elnök, Max Mosley költségplafonos kezdeményezése alapján próbálkozott meg a Forma-1-gyel, abból azonban nem lett semmi, sőt Mosley belebukott a tervezett megszorításba. 
A volt elnök a mostani helyzet kapcsán a BBC 5 Live-nak nyilatkozott, szerinte a sportág bevételeinek egyenlőtlen elosztása – a Ferrari egyetlen pont szerzése nélkül, csak az indulásért kb. 100, míg a Red Bull, a McLaren és a Mercedes 20-40 millió dollárt kap – magában hordozza a kisebbek végzetét.
“A verseny nem fair, az a baj, hogy nagycsapatoknak sokkal több pénze van. A kiscsapatok bukásra voltak ítélve, és könnyen lehet, hogy nem ők lesznek az utolsók. A Forma-1-ben egyenlően kellene elosztani a pénzeket, majd azon felül mindenki annyi szponzori pénzt szerezhetne, amennyit tud” – magyarázta.
“A Ferrari mindig is több szponzort szerez majd, mint egy Marussia, de ha mindenki ugyanakkora alapösszeget kapna, akkor legalább egyenlő alapokról indulhatnának, főleg, ha még költségplafon is van, ami korlátozza, mennyit költhet egy csapat.”


Mosley szerint a motorok ára is elfogadhatatlan, az új erőforrások évi 15-20 millió fontos (6-8 milliárd Ft) költsége túl sok.
“Támogatom a zöldebb motorokat, a hiba csak az, hogy a motorgyártóknak nem mondták meg, hogy ők a fejlesztésre annyit költhetnek, amennyit csak akarnak, de a csapatoktól legfeljebb 3-4 millió fontot (1,2-1,5 milliárd Ft) kérhetnek idényenként a 15-20 millió helyett.” 

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.