F1: Bukásra vannak ítélve a kicsik

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.28. 09.30

Az FIA korábbi elnöke szerint amíg a Forma-1 bevételeit egyenlőtlenül osztják szét a csapatok között, a kicsik sosem juthatnak messzire.

A Forma-1-ben az elmúlt egy hét alatt két kiscsapat is összeomlott, előbb a Caterham, majd a Marussia is csődöt jelentett, a HRT 2012 végi megszűnése után ezzel a mindhárom 2010 elején belépett alakulat kudarcot vallott.


A három alakulat 2009-ben az akkor FIA-elnök, Max Mosley költségplafonos kezdeményezése alapján próbálkozott meg a Forma-1-gyel, abból azonban nem lett semmi, sőt Mosley belebukott a tervezett megszorításba. 
A volt elnök a mostani helyzet kapcsán a BBC 5 Live-nak nyilatkozott, szerinte a sportág bevételeinek egyenlőtlen elosztása – a Ferrari egyetlen pont szerzése nélkül, csak az indulásért kb. 100, míg a Red Bull, a McLaren és a Mercedes 20-40 millió dollárt kap – magában hordozza a kisebbek végzetét.
“A verseny nem fair, az a baj, hogy nagycsapatoknak sokkal több pénze van. A kiscsapatok bukásra voltak ítélve, és könnyen lehet, hogy nem ők lesznek az utolsók. A Forma-1-ben egyenlően kellene elosztani a pénzeket, majd azon felül mindenki annyi szponzori pénzt szerezhetne, amennyit tud” – magyarázta.
“A Ferrari mindig is több szponzort szerez majd, mint egy Marussia, de ha mindenki ugyanakkora alapösszeget kapna, akkor legalább egyenlő alapokról indulhatnának, főleg, ha még költségplafon is van, ami korlátozza, mennyit költhet egy csapat.”


Mosley szerint a motorok ára is elfogadhatatlan, az új erőforrások évi 15-20 millió fontos (6-8 milliárd Ft) költsége túl sok.
“Támogatom a zöldebb motorokat, a hiba csak az, hogy a motorgyártóknak nem mondták meg, hogy ők a fejlesztésre annyit költhetnek, amennyit csak akarnak, de a csapatoktól legfeljebb 3-4 millió fontot (1,2-1,5 milliárd Ft) kérhetnek idényenként a 15-20 millió helyett.” 

Kommentek

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

Filmbe illő balesetet okozott a féktelen kamion

Elromlott fék miatt tarolt mindent, ami az útjába került ennek a kamionnak.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

Csodalámpával villant a Mercedes

Nem vakítja a szembejövőket, járdát és navigációs utasítást is az útra vetít a Mercedes-Benz legújabb fényszórója.

F1: Rosberg kamu kupát kapott – videó

Nico Rosberg csütörtökön megérkezett a Mercedes-csapat központjába, ahol kézbe vehette a világbajnoki kupát is. Na jó, nem egészen azt.

Eldőlt: ennyit fogsz fizetni a német sztrádáért

Jóváhagyta a német autópályákra vonatkozó “tisztességes és megkülönböztetéstől mentes” útdíj bevezetését az Európai Bizottság.

Olyan KRESZ-tábla lesz az M7-esen, mint még soha

Kihelyezik az első táblát az elektromos autók töltőpontjáról az M7-esen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.