Ennyibe kerül egy F1-es csapat működtetése

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.10.28. 15.30

A Caterham és a Marussia összeomlása miatt ismét fellángolt a vita arról, hogy a Forma-1-nek jelen formájában van-e jövője, vagy az üzleti modell fenntarthatatlan.

A Caterham és a Marussia összeomlása miatt ismét fellángolt a vita arról, hogy a Forma-1-nek jelen formájában van-e jövője, vagy az üzleti modell teljesen fenntarthatatlan. Nem véletlenül küzdöttek a kisebb csapatok a költségplafon bevezetéséért, jelenleg ugyanis az a helyzet, hogy a pénzdíj nem fedezi egy kiscsapat költségeit.


Egy évben a következőkre kell költenie egy átlagos csapatnak:

Hibrid rendszer: 28 millió dollár (6,8 milliárd forint)
Sebességváltó és hidraulika: 5 millió dollár (1,2 milliárd forint)
Üzem- és kenőanyag: 1,5 millió dollár (363 millió forint)
Abroncsok: 1,8 millió dollár (436 millió forint)
Elektronika: 1,95 millió dollár (473 millió forint)
IT: 3 millió dollár (727 millió forint)
Fizetések: 20 millió dollár (4,8 milliárd forint)
Utazás és pályafelszerelések: 12 millió dollár (2,9 milliárd forint)
Autógyártás: 20 millió dollár (4,8 milliárd forint)
Szélcsatorna/CFD: 18,5 millió dollár (4,5 milliárd forint)
Eszközök, gyárfenntartás: 2 millió dollár (485 millió forint)
HR és egyéb szolgáltatások: 1,5 millió dollár (363 millió forint)
Szállítás: 5 millió dollár (1,2 milliárd forint)

Ez összesen 120 millió dollár (29,1 milliárd forint) plusz némi apró, miközben a kereskedelmi jogokból legfeljebb 55 millió dolláros bevételre lehet számítani. Jól látható, hogy ez egy átlagos középcsapatnál a költségek felét sem fedezi, a jelenlegi gazdasági helyzetben pedig a maradékot nehezen tudják kitermelni a szponzorok.

Kommentek

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.