A Caterham és a Marussia összeomlása miatt ismét fellángolt a vita arról, hogy a Forma-1-nek jelen formájában van-e jövője, vagy az üzleti modell teljesen fenntarthatatlan. Nem véletlenül küzdöttek a kisebb csapatok a költségplafon bevezetéséért, jelenleg ugyanis az a helyzet, hogy a pénzdíj nem fedezi egy kiscsapat költségeit.


Egy évben a következőkre kell költenie egy átlagos csapatnak:

Hibrid rendszer: 28 millió dollár (6,8 milliárd forint)
Sebességváltó és hidraulika: 5 millió dollár (1,2 milliárd forint)
Üzem- és kenőanyag: 1,5 millió dollár (363 millió forint)
Abroncsok: 1,8 millió dollár (436 millió forint)
Elektronika: 1,95 millió dollár (473 millió forint)
IT: 3 millió dollár (727 millió forint)
Fizetések: 20 millió dollár (4,8 milliárd forint)
Utazás és pályafelszerelések: 12 millió dollár (2,9 milliárd forint)
Autógyártás: 20 millió dollár (4,8 milliárd forint)
Szélcsatorna/CFD: 18,5 millió dollár (4,5 milliárd forint)
Eszközök, gyárfenntartás: 2 millió dollár (485 millió forint)
HR és egyéb szolgáltatások: 1,5 millió dollár (363 millió forint)
Szállítás: 5 millió dollár (1,2 milliárd forint)

Ez összesen 120 millió dollár (29,1 milliárd forint) plusz némi apró, miközben a kereskedelmi jogokból legfeljebb 55 millió dolláros bevételre lehet számítani. Jól látható, hogy ez egy átlagos középcsapatnál a költségek felét sem fedezi, a jelenlegi gazdasági helyzetben pedig a maradékot nehezen tudják kitermelni a szponzorok.