F1: A kiscsapatok kapnák a harmadik autót

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.10.26. 11.00

Bernie Ecclestone azt mondja, hogy a sokat emlegetett harmadik autókat nem a nagycsapatok indítanák, azokat oda kellene adniuk a bajba került kicsiknek.

Az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone szombaton jelentette be, hogy a már csődbiztos által irányított Caterham mellett a másik mezőny végi kiscsapat, a Marussia sem fog elutazni a jövő hétvégi Amerikai, majd az azt követő Brazil Nagydíjra, azaz a következő két forduló csak 18 autóval zajlik majd.


A Forma-1- kereskedelmi jogait birtokló CVC befektetési csoport és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) közötti szerződésben 16 autóra vonatkozó kitétel van, ha az adott szám alá csökken a mezőny, szerződésszegés miatt a jogok akár vissza is kerülhetnek az FIA-hoz.
A mezőny egészséges szintjének fenntartására egyes csapatokat fel lehet kérni harmadik autó indítására, az elmúlt hónapokban egyre komolyabbá is vált ez a kérdés.
Bernie Ecclestone most, a Caterham és a Marussia – remélhetőleg ideiglenes – kidőlése kapcsán újabb adalékkal szolgált, meglepő részletet árult el: a harmadik autót nem az azt kiállító nagycsapat versenyeztetné.


“A harmadik autót más csapat kapná meg, szóval ha például a Sauber eltűnne, akkor valamelyik csapat megegyezhetne velük. A Ferrari mondhatná, hogy ‘adunk egy autót, meg mindent, ami kell hozzá, viszont ezt a szponzort is akarjuk látni rajta. Megvannak a saját szponzoraitok, de mi ezt is meg akarjuk jeleníteni nálatok, és ezt a versenyzőt akarjuk az autóban látni.’ Így nem omlana össze a csapat, hát nem? Ha a Red Bull mondjuk adna egy autót a Caterhamnek, akkor azzal megoldódna az ő gondjuk is” – magyarázta az igen furcsa forgatókönyvet a kisember.
 
Ecclestone hozzátette, hogy egyelőre azért még nem készülnek a fentiekre:
“Most még nem kell bevezetnünk a harmadik autókat, mert (a Caterham és a Marussia) kihagyhat egy-két futamot. Az ezekért járó pénzt nem kapják meg, de megtartják a bajnokságbeli helyezésüket. Fogalmam sincs, hogy hosszabb távon túlélhet-e a Marussia, de jobb szeretném, ha ők elkerülnék a csődeljárást.” 

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.